Gå til innhold

Dårlig start på dagen......eeeeek.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel....egentlig begynte dagen bra da, kjørte minsten i barnehagen og dro hjem og begynte fredagsrengjøringen, skiftet på sengene og var ferdig med soverom og bad. Ganske fornøyd med meg selv fordi jeg jobbet effektivt. Skulle ta fatt på stuen, på bordet stod en skål med druer som jeg hadde kost meg med i går kveld, det var et par druer igjen og jeg var på vei til å spise dem da jeg fikk øye på et svært beist nedi skålen.....som sikkert mange har fått med seg er min største skrekk edderkopper....og der lå en svær jævel i bunnen av drueskålen...jeg ble helt paralysert, stod bare helt i ro med en puls på 200 og følte at jeg kom til å dø. Fikk til slutt summet meg til å ta på meg gummihansker og tok skålen ut i vasken, og skylte bort faenskapen, Varmtvannet står og renner enda, er livredd for at den skal komme opp igjen, den var riktignok død da, men man vet jo aldri....

Nå sitter jeg her og føler meg lammet i halsen, den hadde sikkert lagt egg på druene og nå kravler det sikkert små edderkopper inni hele meg. De har sikkert kommet med druene fra huttaheiti og er kjempegiftig. Den så sinnsykt giftig ut!!!

Hvordan i all verden kan jeg bli kvitt denne jævlige fobien??? Jeg vet jo at de er harmløse, men allikevel, all fornuft forsvinner når de dukker opp.

Huff....trenger litt medfølelse....

Skrevet

Uff... jeg føler med deg! Syntes du var tøff som turte å ta livet av den, jeg! Da jeg kom hjem fra nattevakt her for et par dager siden, så var det en sinnsykt stor edderkopp som sto på gulvet rett utenfor soverommet, og enden på visa var at jeg fant en blomsterpotterskjuler (i kjeramikk) og satt over edderkoppen og ringte sambo og sa at den måtte ha ta når han kom hjem! Tok lang tid før jeg sovna den morgenen!

Men nok om meg! Du vet jo ikke helt sikkert at den var på druene igår! Den kan jo ha krabbet over i skålen i løpet av natta! Har ikke noe råd mot din fobi, jeg ble bare så imponert over at du klarte å drepe den!

Gjest Shira12
Skrevet

Å i svarte! Får grøssebyer bare jeg leser om det jeg.

Jeg er lik deg, men jeg har ingen gode råd om hvordan bli kvitt fobien.

Jeg prøvde og gå inn i ett slikt museumsgreier med levendes edderkopper i alle varianter.... Anbefales IKKE!

Skrevet

Uff... jeg føler med deg! Syntes du var tøff som turte å ta livet av den, jeg! Da jeg kom hjem fra nattevakt her for et par dager siden, så var det en sinnsykt stor edderkopp som sto på gulvet rett utenfor soverommet, og enden på visa var at jeg fant en blomsterpotterskjuler (i kjeramikk) og satt over edderkoppen og ringte sambo og sa at den måtte ha ta når han kom hjem! Tok lang tid før jeg sovna den morgenen!

Men nok om meg! Du vet jo ikke helt sikkert at den var på druene igår! Den kan jo ha krabbet over i skålen i løpet av natta! Har ikke noe råd mot din fobi, jeg ble bare så imponert over at du klarte å drepe den!

Jeg drepte den ikke, den var død da jeg så den. Vet ikke om den har vært i druene eller om den har kommet i løpet av natten. Jeg skyller alltid druene godt og det var litt vann i bunnen av skålen, så nesten ut som om den hadde druknet, får den lå strak ut i vannet. Hadde den levd da jeg oppdaget den hadde jeg sikkert vært død nå :o)

Skrevet

Å i svarte! Får grøssebyer bare jeg leser om det jeg.

Jeg er lik deg, men jeg har ingen gode råd om hvordan bli kvitt fobien.

Jeg prøvde og gå inn i ett slikt museumsgreier med levendes edderkopper i alle varianter.... Anbefales IKKE!

Nei huff slike steder går jeg aldri, i Thailand solgte de sånne "utstoppete" edderkopper i rammer overalt, det var et mareritt bare å gå forbi dem...

Skrevet

Om det er en trøst: Har du spist edderkoppegg, har magesyren din løst dem opp for lenge siden.

Det eneste konkrete som har skjedd da, er at du har fått et proteintilskudd.

Skrevet

Om det er en trøst: Har du spist edderkoppegg, har magesyren din løst dem opp for lenge siden.

Det eneste konkrete som har skjedd da, er at du har fått et proteintilskudd.

Sikker på at ikke magen min kan eksplodere og det kommer ut en kjempeedderkopp? Kom til å tenke på Alien filmene...

Gjest Shira12
Skrevet

Nei huff slike steder går jeg aldri, i Thailand solgte de sånne "utstoppete" edderkopper i rammer overalt, det var et mareritt bare å gå forbi dem...

Nei aldri mer om jeg gjør det heller.

Det verste var at det lå ett skall av en hårete svær sak OPPÅ glassburet. Fikk helt panikk jeg og ulte og bar meg. Jeg trodde den var levendes. Sambo ble også litt skeptisk og gikk og henta en som jobba der. Men puh, den inni buret hadde bare byttet skall og så hadde de bare lagt det oppå.

Jeg tenker enda på de fæle ekle ufyselige skapningene. Lenge etterpå skvatt jeg til med den minste følelese av berøring, trodde jo at en av de eklingene hadde smuglet seg ut sammen med meg.

Skrevet

Sikker på at ikke magen min kan eksplodere og det kommer ut en kjempeedderkopp? Kom til å tenke på Alien filmene...

Alien er eventyr - og skapningene der er ikke edderkopper.

Og magesyre er sterke saker, som løser opp det utroligste.

Ingenting å bekymre seg over.

Om du tviler - les boken "Solens Rike" av J. G. Ballard.

Om en liten gutt som vokser opp i japansk konsentrasjonsleir i 2. verdenskrig.

Hvor blant annet kosthold skildres.

Skrevet

Alien er eventyr - og skapningene der er ikke edderkopper.

Og magesyre er sterke saker, som løser opp det utroligste.

Ingenting å bekymre seg over.

Om du tviler - les boken "Solens Rike" av J. G. Ballard.

Om en liten gutt som vokser opp i japansk konsentrasjonsleir i 2. verdenskrig.

Hvor blant annet kosthold skildres.

Joda jeg vet jo det, men når fobien slår til på det verste klarer jeg ikke tenke klart.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

kan ikke du gi advarsel i overskriften???!!!

Jeg har veldig edderkoppskrekk! Nå sitter jeg med gåsehud som jeg ikke klarer å bli kvitt.

Jeg var så glad for at det var vinter og edderkoppfritt overalt og så kommer du med denne historien. FY DEG!

Skrevet

kan ikke du gi advarsel i overskriften???!!!

Jeg har veldig edderkoppskrekk! Nå sitter jeg med gåsehud som jeg ikke klarer å bli kvitt.

Jeg var så glad for at det var vinter og edderkoppfritt overalt og så kommer du med denne historien. FY DEG!

Unnskyld, skal huske advarsel i overskriften neste gang! Ønsker deg en fin helg, men kos deg med noe annet enn druer!!!

Skrevet

WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, sier jeg bare!!!!!!!!

Skrevet

*sympatiklem*

Jeg tåler mangt og mye, men har edderkopp-aversjon av dimensjoner.

Selv om det skal sies at jeg etter hvert er blitt så "flink" at jeg har slutta med hysteriske anfall, det måtte jeg da jeg ble mor. Måtte jo ikke overføre fobien :)

(nå viser det seg at de eldste jentene er like redde som meg...)

Skrevet

*sympatiklem*

Jeg tåler mangt og mye, men har edderkopp-aversjon av dimensjoner.

Selv om det skal sies at jeg etter hvert er blitt så "flink" at jeg har slutta med hysteriske anfall, det måtte jeg da jeg ble mor. Måtte jo ikke overføre fobien :)

(nå viser det seg at de eldste jentene er like redde som meg...)

Takk! Jeg må også beherske meg av hensyn til barna, men de merker det nok likevel, for de er litt redd de også, men heldigvis ikke hysterisk sånn som meg. Eldstemann har mer enn en gang kverket edderkopper for meg selv om han ikke liker dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...