Gjest spespedstudenten Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Synes det er rart dette med navn. Fikk oppnevnt en praksisveileder med et navn som jeg absolutt ikke likte og dannet med ganske mange assosiasjoner. Har snakket med henne på telefon og hun virker alright, men jeg er allikevel spent på hvordan hun ser ut i virkeligheten. Når jeg søkte etter psykolog ut fra en liste så var det noen jeg ikke sendte til først rett og slett pga av navnet. Fikk noen assosiasjoner som jeg ikke likte Men Maren Elisabeth, hun hørtes stødig ut. Gudrun hørtes ut som om hun var av den eldre garde, litt for gammel i forhold til det jeg ønsket, eller hun kom i fra vestlandet Får dere også sånne assosiasjoner i forhold til navn? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 I grunnen ikke... Hva ser du ved navnet Roy da? 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Absolutt! Men det har ofte sammenheng med at jeg kjenner til noen med det navnet og assosierer dem med det. Jeg blir veldig godt kjent med mange mennesker i jobben min, og på den måten blir ganske mange navn "oppbrukte" i forhold til hva jeg skal kalle mine barn når jeg får det. Det er merkelig, men sånn er det. Så det kommer til å bli vanskelig den dagen det blir aktuelt med navnevalg til mine barn... 0 Siter
Gjest spespedstudenten Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Absolutt! Men det har ofte sammenheng med at jeg kjenner til noen med det navnet og assosierer dem med det. Jeg blir veldig godt kjent med mange mennesker i jobben min, og på den måten blir ganske mange navn "oppbrukte" i forhold til hva jeg skal kalle mine barn når jeg får det. Det er merkelig, men sånn er det. Så det kommer til å bli vanskelig den dagen det blir aktuelt med navnevalg til mine barn... jeg hadde en topp sjef en gang som het Jonny. Men hvis jeg hadde vært arbeidsgiver og skulle ansette en fyr blant mange og han het Jonny så må jeg innrømme at han ikke hadde vært den første jeg hadde innkalt til intervju med mindre CV'en utmerket seg spesielt. Hadde tenkt at han kom fra ussle sosiale kår, kanskje hadde noen ADHD , rusproblematikk etc. en Kenneth hadde også måtte overbevise meg. Mens Håvard, Gard og Eirik hadde nok blitt tidligere innkalt tragisk at det skal være slik egentlig. 0 Siter
Gjest spespedstudenten Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 I grunnen ikke... Hva ser du ved navnet Roy da? ikke noe jeg ville kalt min fremtidige sønn...Navnet i seg selv sier meg ingenting, har ikke noen assosiasjoner forbindet med det. ikke negativt, ikke positivt. Det gir meg bare ingen assosiasjoner 0 Siter
Gjest spespedstudenten Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Selvsagt. Det får vel alle? vet ikke om alle får de assosiasjonene når det gjelder navn. Andre fester seg ved andre ting som stemme, ansikt, kvalifikasjoner etc... 0 Siter
tonie Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 vet ikke om alle får de assosiasjonene når det gjelder navn. Andre fester seg ved andre ting som stemme, ansikt, kvalifikasjoner etc... Nuvel. Jeg gjør i alle fall det:-) Noen navn er kjempefine kun fordi jeg forbinder dem med mennesker jeg liker. Og motsatt, selvsagt. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 I grunnen ikke... Hva ser du ved navnet Roy da? Roy? Det forbinder jeg med en kjernekar, siden jeg bare har kjent en Roy, og han var alle tiders 0 Siter
fresja Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 I grunnen ikke... Hva ser du ved navnet Roy da? Roy tenker jeg på som en utlending, eller en ung norsk gutt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.