Gå til innhold

Hvilke yrker er det en fordel av man ikke er lykkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

inspirert av "lykke-tråden" her så kom jeg til å tenke på et program jeg så for noen dager siden om lykke.

det viser seg at i enkelte yrker feks de som jobber i Nasa så foretrekker de å ansatte folk som ikke er fullt så lykkelige fordi de ikke er så impulsive og tenker mere over avgjørelsene sine. Når det gjelder romfart så har jo det stor betydning av avgjørelsene er veloverveid.Kan ikke være impulsiv og tenke "shit, det ordner seg" i et slikt yrke

Er det andre yrker hvor det lønner seg å ikke være fullt å så lykkelig for å gjøre en god jobb?.

Fortsetter under...

Skrevet

Psykiater eller psykolog... sikkert veldig irriterende å komme til en psykiater/psykolog og så er vedkommende bare et stort glis, mens man selv er dypt deprimert!

Skrevet

Det kan jo virke som om mange leger er "lykkelige"...?

Gjest Persille
Skrevet

Psykiater eller psykolog... sikkert veldig irriterende å komme til en psykiater/psykolog og så er vedkommende bare et stort glis, mens man selv er dypt deprimert!

*ler*

Unnskyld - men så for meg scanarioet...

Skrevet

*ler*

Unnskyld - men så for meg scanarioet...

Ikke noe å unnskylde! ;-)

Annonse

Skrevet

Prest? I begravelser

Eller en begravelsesbyråagent...? eller hva det nå kalles...

Skrevet

I følge myten skal jo kunstnere prestere mer når de er ulykkelige. Jeg vet ikke om det stemmer.

Skrevet

I følge myten skal jo kunstnere prestere mer når de er ulykkelige. Jeg vet ikke om det stemmer.

Det er en generalisert myte, og blir selvfølgelig feil. Men faktum er at enkelte kunstnere, uansett gren, blir mer kreative når de sliter psykisk på en eller annen måte. Men det gjelder jo ikke alle.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...