Gå til innhold

Hvis strømmen går for 2dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

7

• Goliath

5

• mrxx

4

• tuss&troll

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Varmtvannsberederen som en klar ener.

Fryser'n kan bli et problem - avhengig av hvor varmt det er ute. Men den holder kanskje forholdsvis godt på temperaturen, så lenge den ikke åpnes for ofte?

Mat kan bestilles ute, så komfyren kan jeg klare meg foruten (bare jeg har igjen nok batteri på mobilen:-)

Varme fikses fra peisen, så varmeovner kan jeg også klare meg foruten.

Så på de neste to plassene kommer sansynligvis kaffetrakteren og TV'n.

Skrevet

Fordi jeg kan ikke fordra å gå på do i mørket...

Har du ikke et antall stearinlys liggende da?

Blir så koselig på do da så:-)

Skrevet

å ja gjett om. vedovn er god å ha uansett. Koselig når det spraker og knitrer ;)

Ser du har varmepumpe du også, vi har og det, hadde garantert savnet den veldig også ja :-)

Skrevet

Varmtvannsberederen som en klar ener.

Fryser'n kan bli et problem - avhengig av hvor varmt det er ute. Men den holder kanskje forholdsvis godt på temperaturen, så lenge den ikke åpnes for ofte?

Mat kan bestilles ute, så komfyren kan jeg klare meg foruten (bare jeg har igjen nok batteri på mobilen:-)

Varme fikses fra peisen, så varmeovner kan jeg også klare meg foruten.

Så på de neste to plassene kommer sansynligvis kaffetrakteren og TV'n.

Går strømmen hos oss så går den nok på de steden vi har mulighet til å kjøpe mat også :-).

Annonse

Skrevet

Går strømmen hos oss så går den nok på de steden vi har mulighet til å kjøpe mat også :-).

he-he....du er inne på noe der.

Skulle nok likevel ha klart meg med mat som ikke behøver å tilberedes i ovn når det bare gjelder 2 dager.

Skrevet

Har du ikke et antall stearinlys liggende da?

Blir så koselig på do da så:-)

Stearinlys holder ikke for å se hva JEG holder på med serru. ;)

Skrevet

he-he....du er inne på noe der.

Skulle nok likevel ha klart meg med mat som ikke behøver å tilberedes i ovn når det bare gjelder 2 dager.

eller kanskje man kunne påbegynt en slanke kur?

Skrevet

eller kanskje man kunne påbegynt en slanke kur?

Hadde det vært behov for en så....:-)

Skrevet

Stearinlys holder ikke for å se hva JEG holder på med serru. ;)

Trodde det var begrenset hvor mange ulike måter man går på do jeg - men jeg skal ikke spørre om detaljer:-)

Skrevet

Komfyren. Kan jo lage mat på vedovnen, men det er ikke plass til mer enn én gryte der, så det blir plundrete å lage mat.

Vaskemaskinen.

Tv´n. Greit å ha noe å se på når man sitter der i halvmørket.

I godstolen med pelsteppe og nykokt kaffe ;)

Skrevet

du hadde vel klart deg i to dager uten vaskemaskinen?

Hvis man hadde visst om at man skulle miste strømmen, så hadde det vært greit. Hadde strømmen gått akkurat den dagen jeg skulle ta skippertaks-vask, hadde det vært tungvint uten vaskemaskin ;-)

Annonse

Skrevet

Under nyttårsorkanen i -90..-92 (?) var strømmen borte i tre dager tror jeg. Det jeg savna aller mest var å ta en varm dusj!! Ellers var det skikkelig kjedelig å ikke ha lys (er døv og kommuniserer heller dårlig når det blir for mørkt). Det å kunne varme mat var også noe jeg savna.

Skrevet

Under nyttårsorkanen i -90..-92 (?) var strømmen borte i tre dager tror jeg. Det jeg savna aller mest var å ta en varm dusj!! Ellers var det skikkelig kjedelig å ikke ha lys (er døv og kommuniserer heller dårlig når det blir for mørkt). Det å kunne varme mat var også noe jeg savna.

Da er dusjen god når stømmen kommer tilbake ja. Forstår godt ditt problem i mørket. Leser du på munnen?

Skrevet

Da er dusjen god når stømmen kommer tilbake ja. Forstår godt ditt problem i mørket. Leser du på munnen?

Ja, må det både når jeg prater med folk på talespråk og tegnspråk. I tegnspråk er også munnen en viktig del i tillegg til at man selvsagt må se håndbevegelsene ;-)

Under nyttårsorkanen var jeg student og hjemme hos familien som ikke kunne tegnspråk. Det sier seg selv at jeg nesten ble sprø når dagslyset forsvant og jeg måtte myse meg gjennom kveldene med stearinlys på bordet som eneste lyskilde. Ble nærmest døvblind, jo! ;-)

Skrevet

Hehe nei det var jammen ikke lett. Jeg tror kanskje jeg hadde bodd hos en vennine hvis strømmen gikk for 2 dager :)

Venninne? Du kan jo bo hos meg:-)

Skrevet

Komfyren først og fremst, med den kan en jo både varme opp mat og vann. Dernest vaskemaskina (som ellers går døgnet rundt), laderen til mobiltelefonen/vanlig telefon

Petrine Eiffel
Skrevet

TV'en og PC'en! Jeg klarer meg lenge uten varm mat!

Skrevet

Det må vel bli den selvbygde sjømannsbruden med sugemotor og 5 hull :-)

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...