Gå til innhold

Hvis strømmen går for 2dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varmeovnen (har bare elektrisk oppvarming). Komfyr (synd med all maten som tinte opp og ble ødelagt). Kaffetrakter hadde jeg saknet om jeg hadde måttet holde meg hjemme (var strømmen borte hos alle i bygda, ville nok jobb, butikk, hotell etc. bli stengt).

Jeg hadde nok frosset for mye til å ha glede av PC og TV. Måtte ligget i senggen med mange dyner og tepper...

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

7

• Goliath

5

• mrxx

4

• tuss&troll

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har bare elektrisk oppvarming. Så jeg ville savnet ovnen i stua veldig sterkt! På andreplass kommer komfyren, så varmtvannstanken.

Kjøleskapet kunne vi sikkert klart oss uten ettersom temperaturen vil synke ganske raskt alle steder uten strøm..

Skrevet

de skrudde av strømmen her 1 dag for ikke så lenge siden. Det var utrolig stille og kaldt her.

Savna komfyr, varme og TV.

hadde radio på batteri, men blir ikke det samme. og en venninne kom med varmt vann på termos til meg så jeg kunne lage te, og holde varmen.

Skrevet

Under nyttårsorkanen i -90..-92 (?) var strømmen borte i tre dager tror jeg. Det jeg savna aller mest var å ta en varm dusj!! Ellers var det skikkelig kjedelig å ikke ha lys (er døv og kommuniserer heller dårlig når det blir for mørkt). Det å kunne varme mat var også noe jeg savna.

Jøss, togli! Du har jammen godt skriftsspråk til å være døv!

Skrevet

Jøss, togli! Du har jammen godt skriftsspråk til å være døv!

Det kommer nok av at jeg også har så og si normalt talespråk (litt "avslepen" -s-lyd ;-)).

Jeg har også møtt døve med dårlig talespråk som skriver fantastisk godt! Felles for dem er at de, helt fra de var små, har lest utrolig masse! (jeg har forsåvidt alltid vært en lesehest selv også..)

Skrevet

Oi kan jeg?? Da håper jeg strømmen min snart går, 2 ville netter hos deg er ikke å forakte ;)

Vi får håpe at strømmen blir borte et halvt års tid, hehe

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du må nok likevel farte rundt på din multiorgasmeturne, amber og jeg har våre behov vi også, som du vet.

Helt uavhengig av strømkriser så krever vi vårt :)

Skrevet

Du må nok likevel farte rundt på din multiorgasmeturne, amber og jeg har våre behov vi også, som du vet.

Helt uavhengig av strømkriser så krever vi vårt :)

Alle får som jeg alltid sier, så det er ingen fare:-)

Skal sørge for at dere holder varmen selv om strømmen går:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Alle får som jeg alltid sier, så det er ingen fare:-)

Skal sørge for at dere holder varmen selv om strømmen går:-)

Det er godt å høre!

Siden du har så stor kapasitet, så tar du vel alle tre de nettene strømmen er borte?

Som den gentleman du er, så står du vel på for oss frosne kvinner?

Skrevet

Det er godt å høre!

Siden du har så stor kapasitet, så tar du vel alle tre de nettene strømmen er borte?

Som den gentleman du er, så står du vel på for oss frosne kvinner?

Selvsagt, selvsagt, alt for dere:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Selvsagt, selvsagt, alt for dere:-)

Sånn skal det være, det liker vi å høre!

*SMASK*

Skrevet

For så kort tid er det bare varmtvannstanken jeg savner. Går det lenger tid blir det vaskemaskina og oppvaskmaskina.

Skrevet

;-)

Annonse

Skrevet

Ja, må det både når jeg prater med folk på talespråk og tegnspråk. I tegnspråk er også munnen en viktig del i tillegg til at man selvsagt må se håndbevegelsene ;-)

Under nyttårsorkanen var jeg student og hjemme hos familien som ikke kunne tegnspråk. Det sier seg selv at jeg nesten ble sprø når dagslyset forsvant og jeg måtte myse meg gjennom kveldene med stearinlys på bordet som eneste lyskilde. Ble nærmest døvblind, jo! ;-)

hei. jeg forstår problemet. Et familiemedlem er nesten døv, bruker ikke tegnspråk, men er avhengig av å lese på munnen. I grunnen en fordel og ulempe. H*n var på kafe og en tidligere bekjent hilste og gikk videre. Da denne personen satte seg i andre enden av lokalet, kunne h*n se at personen sa om h*n. _jøss som h*n hadde tapt seg!

Vi har hatt mye moro med det ;)

Skrevet

Javel dere. endelig strøm igjen. Den gikk fredag ettermiddag og kom i natt! Det vi savnet mest var pc, tv og dusj. Vi mista jo vannet også pga egen brønn. Det er himla kjipt med all maten som lå i frysen, men men. Glad vi fikk "livet" tilbake. Snodig hvor avhengig man er av ting og tang. :)

Skrevet

hei. jeg forstår problemet. Et familiemedlem er nesten døv, bruker ikke tegnspråk, men er avhengig av å lese på munnen. I grunnen en fordel og ulempe. H*n var på kafe og en tidligere bekjent hilste og gikk videre. Da denne personen satte seg i andre enden av lokalet, kunne h*n se at personen sa om h*n. _jøss som h*n hadde tapt seg!

Vi har hatt mye moro med det ;)

Hehe, munnavlesning er farlige greier ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...