Gå til innhold

Arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg begynner å bli deprimert.Trenger noen som kan hjelpe meg opp.Negative tanker tar lett overhånd.Har bare gått ledig i noen måneder, men jeg føler meg utlitt av å være ubrukelig....

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2?
Skrevet

skjønner deg godt. Jeg gikk arbeidsledig i en og en halv måned en gang og bare den korte stunden synes jeg var pyton. Følte at det ikke var bruk for meg noen plasser.

Jeg vet ikke hvilken typer jobber du er etter, men det er mange barnehager som har stort behov for ringevikarer. Spesielt nå om vinteren. Det negative er jo at du vet ikke hvordan dagene blir. De ringer gjerne samme morgen. Men det kan jo være midlertidig til du finner noe.

Mens du leiter etter ny jobb kan du jo melde deg som frivellig i en hjelpeorganisasjon eller lignende et par dager i uken. Da gjør du noe nyttig og du får bedre selvfølelse.

Skrevet

Miraklenes tid er ikke forbi. rådene til mirakel er bra.

Man får lettest jobb i dag om man tar en runde rundt å snakker med arbeidsgivere, venner og andre folk. så ikke bur deg inne og lag en grå hverdag. opp å hopp.

Jeg var så lei av å gå ledig (lenge siden) at jeg søkte på alt. Fikk jobb i oppvasken på et hotell. Det utvidet seg til å bli servitør ekstrahjelp, til jeg fikk fast jobb.

Jo det finnes en jobb snart for deg. lykke til!!

Skrevet

Uff, det er ingen morsom situasjon du er i. Jeg gikk en stund arbeidsledig og fikk i tillegg ikke dagpenger da jeg hadde vært selvstendig næringsdrivende. Tok skjeen i egenhånd og dro rundt til barnehager, skoler,sfo og også sykehjem m.m. I første omgang for å høre om de trengte vikar. Fikk straks jobb som vikar og har endt opp med fast stilling. Hvis du kunne tenke deg en slik jobb, er det mange som begynner som vikar og så kommer seg videre inn i systemet. Vet jo ikke hvor du bor, men i slike stillinger er det faktisk en fordel å møte opp personlig.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...