Gå til innhold

Amen

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Hva betyr et svar som amen egentlig. Betyr det at man samtykker i det noen skriver?

Ser at noen kun skriver amen som svar på et innlegg.

Jeg kan ikke for det, men jeg føler liksom at det betyr at: "jasså du tror du er noe og kan svaret på alt", men det er vel ikke det som menes med det kanskje :)

Skrevet

Amen betyr vel "la det skje".

Folk flest bruker det for å si seg veldig enig i det noen andre skriver.

Skrevet

Hhihihi, nei det er definitivt ikke det jeg mener i alle fall. Når jeg svarer "Amen!" så betyr det at jeg er hjertens enig med det som skrives i innlegget, og ikke har noe mer å tilføye.

Skrevet

Jeg har ikke lest tråden du har sett det i, men jeg ville sagt at det betyr samtykker /-veldig- enig.

fei1365380229
Skrevet

Hhihihi, nei det er definitivt ikke det jeg mener i alle fall. Når jeg svarer "Amen!" så betyr det at jeg er hjertens enig med det som skrives i innlegget, og ikke har noe mer å tilføye.

Jeg trodde egentlig det betydde det da, men jeg klarer ikke fri meg fra den rare følelsen av at det betyr: jasså du tror du vet alt.

Kanskje det har sammenheng med at jeg er veldig lite kristen og aldri bruker amen selv. Jeg vet ikke helt :)

fei1365380229
Skrevet

Jeg har ikke lest tråden du har sett det i, men jeg ville sagt at det betyr samtykker /-veldig- enig.

Amen :)

fei1365380229
Skrevet

"La det skje" evt. "La Guds vilje skje"

Men de som skriver amen svarer ikke på et innlegg der de vil at noe skal skje.

fei1365380229
Skrevet

Amen betyr vel "la det skje".

Folk flest bruker det for å si seg veldig enig i det noen andre skriver.

Jeg kommer nok ikke til å bruke det, for meg høres det negativt ut.

Skrevet

Jeg trodde egentlig det betydde det da, men jeg klarer ikke fri meg fra den rare følelsen av at det betyr: jasså du tror du vet alt.

Kanskje det har sammenheng med at jeg er veldig lite kristen og aldri bruker amen selv. Jeg vet ikke helt :)

Vel, jeg er ikke så fryktelig kristen selv heller, men synes likevel Amen! er etfryktelig dekkende begrep for å si seg helt enig i noe:-)

Skrevet

Ja, så er det det med tonefallet man ikke hører.. Man kan vel si amen på en frekk måte også? Hmmm

fei1365380229
Skrevet

Vel, jeg er ikke så fryktelig kristen selv heller, men synes likevel Amen! er etfryktelig dekkende begrep for å si seg helt enig i noe:-)

Amen :)

Skrevet

De gangene jeg har fått amen-innlegg, har jeg tolket det dithen at vedkommende signerer det jeg sier, altså er enig uten ytterligere tilføyelser.

Skrevet

Ja, så er det det med tonefallet man ikke hører.. Man kan vel si amen på en frekk måte også? Hmmm

Å si amen på en frekk måte?

*prøver*

Hmm, nei, det fikk jeg ikke til :)

Skrevet

Å si amen på en frekk måte?

*prøver*

Hmm, nei, det fikk jeg ikke til :)

haha! Da er det positivt ment!!

Skrevet

Men de som skriver amen svarer ikke på et innlegg der de vil at noe skal skje.

Nei, men de mener det som flere andre sier her - at de er fullstendig enig med hva den andre sier. Nesten som en "hyllest" til den andres innlegg.

Skrevet

Da er man hundre prosent enig i det som er sagt, og det er intet mer å tilføye. Diskusjon slutt.Amen.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Amen betyr: "Det er sant" eller "La det skje"

Skrevet

Jeg legger i det:

AMEN - nettopp - akkurat som jeg skulle sagt det selv - og Måtte det skje.

Skrevet

Nei, men de mener det som flere andre sier her - at de er fullstendig enig med hva den andre sier. Nesten som en "hyllest" til den andres innlegg.

Ja, man er nærmest RELIGIØST ENIG i stedet for bare enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...