Gå til innhold

Tomme mathyller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138710

Under bildet står det:

"Innehaver av Spildra Landhandel Rita Isaksen viser tomme mathyller etter at øybeborne på Spildra har vært isolert i flere dager".

Personlig ser jeg ikke en eneste tom mathylle, så jeg får litt på følelsen av at pressen som vanlig overdriver voldsomt:-)

Fortsetter under...

Skrevet
:) de kan være ganske så negative ja. Det burde ha stått - det finnes heldigvis mat i hyllene enda!!!
Skrevet

De var ikke tomme nei, men de var innmari fine! Mye finere enn kiwin på hjørnet her iallefall.

Skrevet

Hvetemel, potetmel, salt, svisker, rødgrøt og gele? Ikke akkurat noe å sette på bordet.

De har ikke fått matforsyninger på en uke, og det er jo alvorlig nok i og med at de neppe har hamstret på forhånd.

Skrevet

Hvetemel, potetmel, salt, svisker, rødgrøt og gele? Ikke akkurat noe å sette på bordet.

De har ikke fått matforsyninger på en uke, og det er jo alvorlig nok i og med at de neppe har hamstret på forhånd.

Jeg forstår godt at de er i en vanskelig situasjon.

Men de kunne vel brukt et bedre illustrasjonsbilde til den teksten?

Eller en litt annen tekst?

For som det nå er så henger det ikke sammen, og i hvert fall jeg blir sittende med et lite smil rundt munnen.

Tilnærmet samme tekst har ofte vært benyttet når det gjelder problemer med matforsyning i mange andre land (Afrika, tidligere øst-europa etc).

Da har det blitt illustrert med det JEG vil kalle tomme hyller - og ikke som her der hyllene er til dels fulle.....

Skrevet

:) de kan være ganske så negative ja. Det burde ha stått - det finnes heldigvis mat i hyllene enda!!!

Ikke sant.

De skulle ha vist et slikt illustrasjonsbilde når det gjelder mat/sultproblematikken i en del andre land.

Da hadde vi vel ikke helt forstått hvor problemet lå...?

:-)

Annonse

Skrevet

Jeg forstår godt at de er i en vanskelig situasjon.

Men de kunne vel brukt et bedre illustrasjonsbilde til den teksten?

Eller en litt annen tekst?

For som det nå er så henger det ikke sammen, og i hvert fall jeg blir sittende med et lite smil rundt munnen.

Tilnærmet samme tekst har ofte vært benyttet når det gjelder problemer med matforsyning i mange andre land (Afrika, tidligere øst-europa etc).

Da har det blitt illustrert med det JEG vil kalle tomme hyller - og ikke som her der hyllene er til dels fulle.....

VG og den lokale journalistspiren ville kanskje vise at nå går det i gele og hvetemel eller gudene vet hva de ville. Det kan jo ikke innbyggerne lastes for.

De har naturligvis gått tomme for brød, melk og andre ferskvarer. Dessuten minker det garantert raskt i kjøttdisken ettersom folk kjøper en kotelett eller fem ekstra nå. De sulter neppe ihjel, men likevel...

Skrevet

VG og den lokale journalistspiren ville kanskje vise at nå går det i gele og hvetemel eller gudene vet hva de ville. Det kan jo ikke innbyggerne lastes for.

De har naturligvis gått tomme for brød, melk og andre ferskvarer. Dessuten minker det garantert raskt i kjøttdisken ettersom folk kjøper en kotelett eller fem ekstra nå. De sulter neppe ihjel, men likevel...

Jeg laster ikke innbyggerne for noe.

Jeg synes bare at dette var et morsomt eksempel på tabloid journalistikk.

Ønsket de å legge vekt på at de viktigste matvarene var borte gjennom bildet med tilhørende tekst, så kunne og burde de selvfølgelig ha gjort det.

På bildet ser jeg i tillegg til det du nevner kostinnholdsrike og viktige varer som mel, frokostblandinger med mer.

Og intet som tyder på spesielt dårlige tider:-)

Skrevet

Ønsket de å legge vekt på at de viktigste matvarene var borte gjennom bildet med tilhørende tekst, så kunne og burde de selvfølgelig ha gjort det.

På bildet ser jeg i tillegg til det du nevner kostinnholdsrike og viktige varer som mel, frokostblandinger med mer.

Det hadde vært mer underbyggende å vise bilde av tomme brødhyller eller etpar beskjedne og skrantne kjøttfiller med utløpt dato, ja :)

Skrevet

Det hadde vært mer underbyggende å vise bilde av tomme brødhyller eller etpar beskjedne og skrantne kjøttfiller med utløpt dato, ja :)

Det var noe slikt jeg tenkte ja:-)

Ha en god helg favn!

Nå skal en kamerat drikkes ut, og jeg gruer meg allerede til i morgen.....*s*

Skrevet

Det var noe slikt jeg tenkte ja:-)

Ha en god helg favn!

Nå skal en kamerat drikkes ut, og jeg gruer meg allerede til i morgen.....*s*

God helg til deg også -

og lykke til med utdrikningen. Håper det blir en hyggelig og sivilisert affære uten innslag av russehumor :)

Skrevet

DET VAR IKKE NOEN GRANDISER DER!!!!!! :-)

Skrevet

DET VAR IKKE NOEN GRANDISER DER!!!!!! :-)

DET er jo krise da - men vi fikk jo ikke se i frysedisken:-)

Annonse

Skrevet

God helg til deg også -

og lykke til med utdrikningen. Håper det blir en hyggelig og sivilisert affære uten innslag av russehumor :)

Det var hyggelig og ingen utslag av russehumor:-)

Men det VAR også en dårlig lørdag......

Skrevet

Ligna på mitt kjøleskap! :)

Akkurat det samme som jeg tenkte!

Men jeg lar ikke VG få avbilde mitt kjøleskap til "skrekk og gru" av den grunn:-)

ps: noe mer øl har jeg nok.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...