Gå til innhold

Hvorfor ser kjæresten min på andre damer?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalusia

Hmf... Jeg er sjalu. Altfor sjalu, og akk, så lei av å føle det sånn. Kjæresten min er verdens beste, og jeg tror aldri at han kommer til å være utro. Det meste er fryd og gammen, vi snakker om å gifte oss "en dag", og begge er innstilt på at dette skal vi få til.

Men, jeg er så sjalu. Sjalu på alle de vakre jentene rundt omkring. Gruer meg til våren når klærne faller og jeg ser at kjæresten min titter på andre. Han ser generelt på folk når vi er ute, ikke bare jenter, mens jeg går mer i mine egne tanker og registrerer knapt kjentfolk.

Jeg har forklart at det gjør meg vondt at han ser på andre jenter. Ikke at han glor eller sikler, altså :) Er det bare i gutters natur å diskret titte på jenter? Kommer det alltid være sånn?

Moren min sier at det ligger i deres natur, at det er lov å titte på menyen så lenge man ikke tar for seg av maten.

Så, hva tenker dere når dere ser at mannen din ser på andre jenter/damer?

Fortsetter under...

Gjest Sjalusia

Det er klart vi ser det som er pent. Enten det er en pen jente, en fin bil, en kul motorsykkel, et vakkert malerie eller en fin bikkje.

Det er helt normalt at øynene får med seg det som er pent.

Det betyr ingenting.

Det bekrefter bare at jeg må følge den nye planen min: å rett og slett innse at jeg må gi litt f... i at han titter :)

Takk for svar!

Det er klart vi ser det som er pent. Enten det er en pen jente, en fin bil, en kul motorsykkel, et vakkert malerie eller en fin bikkje.

Det er helt normalt at øynene får med seg det som er pent.

Det betyr ingenting.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Og jeg forventer som den naturligste ting i verden at min kjæreste gjør nøyaktig det samme.

Alt annet ville vært unormalt.

Det bekrefter bare at jeg må følge den nye planen min: å rett og slett innse at jeg må gi litt f... i at han titter :)

Takk for svar!

Det høres ut som en god plan:-)

Det SDD sier er 100% korrekt. De aller fleste av oss gutta (og jentene også) titter på alt som er pent, rart, stilig, stygt etc....

Men det er stor forskjell på å titte, og å glane. Og det gjør jo ikke kjæresten din.

Så slapp helt av og vær beroliget av at han er helt normal:-)

ShitDiddelyDo

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Og jeg forventer som den naturligste ting i verden at min kjæreste gjør nøyaktig det samme.

Alt annet ville vært unormalt.

Ja, jeg ville nok lurt litt på en jente som ikke engang la merke til andre pene mennesker, og som ikke kunne se at de var pene med god samvittighet.

Annonse

Det er jo deg han har valgt å være sammen med. Er han en ok fyr ellers, bør du stole på dine egne følelser ang. han.

Mannen min kikker litt han også, og jeg driter mer eller mindre i det, så lenge han ikke gjør det så åpenlyst at det blir flaut overfor andre (og hun han kikker på), noe han ikke gjør da. :o)

En annen ting er jo at dersom du har gjort han oppmerksom på sjalusien din, så kan han kanskje ha såpass gangsyn at han ikke er nødt til å vise deg så åpenlyst at han kikker. Det kan kanskje provosere deg?

Diskre titting på damer syns jeg får være lov.

Gjest Sjalusia

Det er jo deg han har valgt å være sammen med. Er han en ok fyr ellers, bør du stole på dine egne følelser ang. han.

Mannen min kikker litt han også, og jeg driter mer eller mindre i det, så lenge han ikke gjør det så åpenlyst at det blir flaut overfor andre (og hun han kikker på), noe han ikke gjør da. :o)

En annen ting er jo at dersom du har gjort han oppmerksom på sjalusien din, så kan han kanskje ha såpass gangsyn at han ikke er nødt til å vise deg så åpenlyst at han kikker. Det kan kanskje provosere deg?

Diskre titting på damer syns jeg får være lov.

Ja, jeg vil absolutt ikke nekte ham å gjøre det. Men det stikker likevel litt hver gang, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre med det. Tror jeg bare må lære meg å overse det, for jeg vil ikke bli hurpete heller :)

Jeg synes sånt må måles ut fra den som kikker.

Alle ser jo på folk rundt seg, folk som passerer. Både pene og mindre pene.

Men hvis han snur seg etter andre, er distré pga pene jenter, måler kroppene deres, mister interessen for deg midt i samtalen osv, da mangler han jo sosial kompetanse og respekt for deg simpelthen.

Du får bedømme selv.

Gjest Sjalusia

Det høres ut som en god plan:-)

Det SDD sier er 100% korrekt. De aller fleste av oss gutta (og jentene også) titter på alt som er pent, rart, stilig, stygt etc....

Men det er stor forskjell på å titte, og å glane. Og det gjør jo ikke kjæresten din.

Så slapp helt av og vær beroliget av at han er helt normal:-)

Ahh, er mange kilo lettere nå :) Jeg ser jo også på pene mennesker, enten det er gutter eller jenter, men innbiller meg selv at han ikke legger merke til det. Hehe...

Takk for svar!

Gjest Sjalusia

Jeg synes sånt må måles ut fra den som kikker.

Alle ser jo på folk rundt seg, folk som passerer. Både pene og mindre pene.

Men hvis han snur seg etter andre, er distré pga pene jenter, måler kroppene deres, mister interessen for deg midt i samtalen osv, da mangler han jo sosial kompetanse og respekt for deg simpelthen.

Du får bedømme selv.

Takk :) Nei, han er absolutt ikke sånn. Det er vel bare jeg som føler ubegrunnet sjalusi. Men det er godt å vite og få bekreftet at han ikke gjør noe unormalt og respektløst.

Gjest Ulvinnen Lurulf

"Så, hva tenker dere når dere ser at mannen din ser på andre jenter/damer?"

At han er helt normal? Mannen min titter (ikke glor) på andre damer, jeg titter på andre menn.

Jeg kan godt gjøre ham opmerksom på ei lekker jente om han ikke har oppdaget henne selv.

Når jeg tenker meg om, så liker jeg å hvile blikket på ei nydelig jente selv også. M.Angelica for eksempel :-)

Annonse

Det er ikke bare naturlig og normalt for menn å titte på folk - det er også helt naturlig og normalt for kvinner å gjøre det. Utover det så varierer det selvfølgelig i hvilken grad de fleste gjør det. Og man bør, enten man er singel eller ikke, holde seg på et noenlunne diskret nivå.

I deres tilfelle så høres det jo ut som om han ikke gjør noe uvanlig, og at det er du som sliter med en usikkerhet. Da finnes det jo ingen rask og lett løsning, og du må jobbe med deg selv på dette området. Er det så alvorlig at det går ut over livskvaliteten, så bør du vurdere å oppsøke en eller annen form for profesjonell hjelp.

".............................................."

Gjest M.Angelica

"Så, hva tenker dere når dere ser at mannen din ser på andre jenter/damer?"

At han er helt normal? Mannen min titter (ikke glor) på andre damer, jeg titter på andre menn.

Jeg kan godt gjøre ham opmerksom på ei lekker jente om han ikke har oppdaget henne selv.

Når jeg tenker meg om, så liker jeg å hvile blikket på ei nydelig jente selv også. M.Angelica for eksempel :-)

Tusen takk, kjære!

*SMASK*

;)

Gjest Sminke gjør mye

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg når han er diskre. Vi jenter sminker oss for å fremheve trekk. Vi legger mer merke til disse trekkene hos jenter som er sminket enn de som ikke er sminket. Hvis gutter hadde sminket seg, ville kanskje vi også tittet mer på guttene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...