Gå til innhold

Jon Sudbø

Anbefalte innlegg

Gjest undrende123
Skrevet

Er det bare meg som synes synd på "skandale legen" Jon Sudbø??

Det er tydelig at han har gjort noe som ikke er bra... Men han har da ikke myrdet noen..

Han får så massivt negativ omtale i alle medier, tenker ingen på at han også er et menneske?

Tenker på faren for at han kan ta sitt eget liv, som vi har sett flere eksempler på der personer har blitt negativt omtalt i media over lengre tid..

Fortsetter under...

Skrevet

Og det burde han jo ha tenkt på før han gjorde det han gjorde. Man må ALLTID ta konsekvenser av de valgene man tar!!!

Skrevet

Det samme har jeg tenkt på... Han har gjort noe veldig alvorlig galt, men er tross alt bare et menneske. Mediaomtalen begynner nærmest å minne om hetsing. Man skal ha sterk ryggrad for å tåle slikt..... Jeg har vondt av han nå...

Bris1365380442
Skrevet

Jeg synes ikke synd på ham. Han har jo publisert jukset sitt i et av verdens mest anerkjente fagtidsskrifter! Klart det bli srkiverier av sånt! Nå viser det seg også at han har bløffet mht spesialistutdanningen sin. Får ikke min sympati, nei.

Skrevet

Det samme har jeg tenkt på... Han har gjort noe veldig alvorlig galt, men er tross alt bare et menneske. Mediaomtalen begynner nærmest å minne om hetsing. Man skal ha sterk ryggrad for å tåle slikt..... Jeg har vondt av han nå...

Det er jo det som er kjipt med å gjøre sånne ting som kan havne i media.... Får satse på at han står over!!!!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har stort sett bare lest overskrifter og sett nyhetene, så jeg vet egentlig ikke all verden om denne saken.

Men jeg reagerte på det her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138727

Fyren løy om utdannelsen sin. Herreminhatt! Sjekker de ikke ut sånt før de setter folk i arbeid?

Annonse

Skrevet

Det er jo det som er kjipt med å gjøre sånne ting som kan havne i media.... Får satse på at han står over!!!!!!

Noen har bare ikke helt evnen til å tenke over konsekvenser av det de gjør.... Ja, jeg vet jeg er veldig bløthjerta ;-)

Skrevet

Jeg har stort sett bare lest overskrifter og sett nyhetene, så jeg vet egentlig ikke all verden om denne saken.

Men jeg reagerte på det her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138727

Fyren løy om utdannelsen sin. Herreminhatt! Sjekker de ikke ut sånt før de setter folk i arbeid?

Du er jaggu aktiv her du!!! Ser jo innlegga overalt! Har heller ikke lest så mye om saken, men hvis han har løyet om utdannelsen sin, så har han vel forfalsket papirer også da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du er jaggu aktiv her du!!! Ser jo innlegga overalt! Har heller ikke lest så mye om saken, men hvis han har løyet om utdannelsen sin, så har han vel forfalsket papirer også da?

Tror ikke det står noe om at han har gjort det.

Gjest undrende123
Skrevet

Jeg synes ikke synd på ham. Han har jo publisert jukset sitt i et av verdens mest anerkjente fagtidsskrifter! Klart det bli srkiverier av sånt! Nå viser det seg også at han har bløffet mht spesialistutdanningen sin. Får ikke min sympati, nei.

Men han får mer negativ omtale enn folk som har begått mord!! Han blir hengt ut i alle medier med navn og bilde. Og ikke minst med fete overskrifter... Bak alt dette skjuler det seg et menneskes dype tragedie..

Gjest Flystripa
Skrevet

Fyren må være en notorisk løgner, noe som sannsynlig grenser til det psykopatiske. Han ville holde verden for narr, og nå får han så hatten passer.

De jeg synes synd på, er hans familie og pasienter. Arbeidsgiverne burde ha strengere rutiner på å følge opp ansatte, og å sjekke ut utdannelse etc.

Gjest Flystripa
Skrevet

Men han får mer negativ omtale enn folk som har begått mord!! Han blir hengt ut i alle medier med navn og bilde. Og ikke minst med fete overskrifter... Bak alt dette skjuler det seg et menneskes dype tragedie..

"Bak alt dette skjuler det seg et menneskes dype tragedie.."

Er du sikker på det? *opplys meg*

Jeg er av den oppfatning at ikke alle mennesker har satt seg fore å være gode og rettskafne. Tror fyren er et svin, jeg.

Skrevet

jeg satt faktisk og tenkte på det samme. Ingen tvil om at det han har gjort er veldig feil, og utilgivelig innen forskningen. Men allikevel kan jeg ikke noe for å føle synd på mannen som har rotet seg bort i dette. En ting er å bli konfrontert med dette her, noe annet er at navn og bilde blir offentliggjort i alle medier og blir en sak for hele verden.

Kan det ligge en alvorlig psykisk lidelse bak det han har gjort? Håper egentlig det.

Synes også synd på familien som må leve med dette her. Kona er jo også kreftforsker.

nei, synes bare at dette er tragisk. Lurer på om dette ender med personlig tragedie.

Annonse

Gjest undrende123
Skrevet

Fyren må være en notorisk løgner, noe som sannsynlig grenser til det psykopatiske. Han ville holde verden for narr, og nå får han så hatten passer.

De jeg synes synd på, er hans familie og pasienter. Arbeidsgiverne burde ha strengere rutiner på å følge opp ansatte, og å sjekke ut utdannelse etc.

Man skal være ytterst forsiktig med å komme med diagnoser mot mennesker. Hva vet vel du grunnen til at Sudbø har gjort det han har gjort?? Det er tydelig at her ligger det en tragedie bak.

Gjest undrende123
Skrevet

"Bak alt dette skjuler det seg et menneskes dype tragedie.."

Er du sikker på det? *opplys meg*

Jeg er av den oppfatning at ikke alle mennesker har satt seg fore å være gode og rettskafne. Tror fyren er et svin, jeg.

Det er nokså tydelig for meg at en lege som gjør noe sånt er "desperat"... Jeg kan selvfølgelig ikke redegjøre for hans motiver.. Men oppi det hele er han et menneske. Javisst har han gjort feil, men det får da være måte til "offentlig henrettelse.." i massemediene.

Gjest Flystripa
Skrevet

Man skal være ytterst forsiktig med å komme med diagnoser mot mennesker. Hva vet vel du grunnen til at Sudbø har gjort det han har gjort?? Det er tydelig at her ligger det en tragedie bak.

Kanskje jeg kjenner ham? Hva vet vel du?!

Motivet er karriere og anerkjennelse. Helt åpenbart.

Syk oppførsel. En skulle tro at et oppegående og velutdannet menneske i et slikt yrke har sine empatiske sider inntakt. Sånn er det ikke alltid.

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er nokså tydelig for meg at en lege som gjør noe sånt er "desperat"... Jeg kan selvfølgelig ikke redegjøre for hans motiver.. Men oppi det hele er han et menneske. Javisst har han gjort feil, men det får da være måte til "offentlig henrettelse.." i massemediene.

Dette er vel såpass alvorlig at det ikke bør dysses ned?! Verden er korrupt. Mere betenkelig at medforfattere og kolleger har fått "munnkurv" av sin arbeidsgiver. Altså har saken dimensjoner vi ennå ikke har sett.

Skrevet

Akkurat den karen har jeg store problemer med å synes synd på. Han har satt seg selv i den situasjonen han er i, og det er ikke pga et lite feilskjær han har havnet der. Dette har gått over lang tid.

Hvis legen hans står fram i media og forteller at han er psyk, og at andre burde forstått det og grepet inn, så ok. Da er det kanskje synd på ham.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg kjenner også at jeg langt inne meg selv tenker: "stakkars fyr som får tabbene sine brettet ut over førstesidene".

Men Bibelen sier det jo så godt: "Hovmod står for fall".

Skrevet

Jeg synes ikke spesielt synd på ham. Eller, kanskje fordi navnet hans er blitt kjent. Men det han har gjort... Det er alvorlig, og kan få store konsekvenser også for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...