Gå til innhold

Jon Sudbø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg synes ikke synd på han. Til det er det en altfor veloverveid handling. Og når en tar med i betraktning alle de han har brukt som forsøkskaniner, og at dette både har fått og kunne fått veldig alvorlige følger, så synes jeg ikke det minste synd på han. Kanskje, hvis jeg hadde trudd han angra dypt og oppriktig. Men psykopater har ikke evne til å angre, og han der minner mye om en psykopat.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns mediafokuseringen er sterkt overdrevet. Tror ikke man vet hvor tøft det er å ha det fokuset mot seg før man har prøvd det selv. Vi har fått med oss saken nå - la de som skal utrede saken gjøre jobben sin, så kan resten la ham være i fred!

Skrevet

Tragisk sak. Det er bra det blir oppdaget og at rutiner for forskning og ansettelser blir skjerpet.

Mest tragisk er det hvis hans forsning er blitt brukt videre i annen forskning, da er ikke resultatene til å stole på. Da er tid og penger brukt til ingen nytte.

Jeg tenker også på syke mennesker som har fått falske forhåpninger.

Er selv under behandling for kreft. Er så heldig at jeg får behandling med helt nye medisiner, medisiner som forskning har vist at halverer dødsrisikoen. Hadde noen kommet og fortalt meg at den forskningen er uriktig, ja da hadde jeg virkelig fått en dårlig dag.

For Sudbø er det selvforskylt det uføret han har kommet opp i. Likevel skal media være forsiktige med å sparke en mann som muligens ligger nede.

Skrevet

Jeg er så bløt... Har lyst å gi han en god klem og trøste litt.

Skrevet

Jaja. Det er vel ingen skjede skadd, korkje den eine eller den andre vegen, og at ein ofrskar som tek overgang til fri diktiong får fyken, er vel grei skuring. Om han dernest henger seg eller skyt seg eller kva faen, spelar heller inga stor rolle. Ei jævla mediesak utan konsekvensar.

Skrevet

Kanskje ikke myrdet noen, men potensielt satt liv i fare ved falske konklusjoner som danner grunnlag for behandling av alvorlig syke (kreftpasienter).

Annonse

Skrevet

Tror ikke det står noe om at han har gjort det.

Det har vært på nyhetene i hele kveld.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har vært på nyhetene i hele kveld.

Jeg har i hvert fall ingen sympati for denne mannen.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det han har gjort har han ikke gjort i et øyeblikks svakhet, det er vel overveid, og han har lagt mye arbeid i det. Det har pågått over lang tid. Han har satt andre menneskers liv og helse i fare, og han har ødelagt for andre forskere som har bygget sin forskning på hans "resultater". Til syvende og sist er det pasienter dette går ut over, pasienter som ikke får lindrende medisiner for sine plager, eller får medisiner som påfører dem større bivirkninger enn nødvendig.

Sudbø er en velutdannet mann, som tilsynelatended har alle muligheter til å få et vellykket liv. Allikekvel har han gjort dette for å øke egen prestisje, og få høyere status, mere penger - altså helt egoistisk motiv. Jeg synes ikke spesielt synd på ham. En stakkar som i et øyeblikks affekt skader et menneske - er det egentlig verre enn det Sudbø har gjort?

Skrevet

En slik veloverveid handling som allerede har resultert i at mange pasienter har fått endret sin behandling (blant annet smertebehandling som har blitt redusert, og som har medført unødvendig mye smerte for en del pasienter), gir ikke mye sympati tilbake fra meg - når han nå får som jeg synes han fortjener.

Det er tross alt en oppegående og intelligent mann med mye medisinsk kunnskap det er snakk om.

Mao en mann som godt vet hvilke negative konsekvenser hans falsknerier allerede har fått og ytterligere ville få for svært mange syke.

Skrevet

Nei, jeg synes også at det har tatt helt av, med personfokusering i denne saken. Bilde og navn overalt... Selvsagt er det veldig galt det han har gjort.

Han er innlagt på sykehus, leser jeg,- håper de tar godt vare på ham. Det er kanskje så kort tid siden Tønne-saken, at man tenker over konsekvensene av slik fokusering.

Med det åpenbare prestisjejaget han har fulgt hele sitt voksne liv, må dette jo være det ultimate tapet.

Vet ikke om han har barn,- håper nesten ikke det,- dette ville jo være en katastrofe for dem også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...