Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Javisst, det også, ja. Pytt, sann - skalldyr kan jeg styre min begrensning for allikevel.

....men røkt laks, da.....*sukk*

Hehe..... Helt enig! Jeg har så lyst på røkt laks for tiden, at jeg holder på å bli gal! *s* Sikkert ekstra lyst bare fordi jeg ikke KAN spise det! hehe....

Vi får spise noe annet godt så lenge, Knotten, og så heller dytte i oss røyka laks til vi ser mannen med ljåen etter at vi har trøkka "spetaklene" ut! :-))))

Gjest Nikkaba

Gjennomstekt, helst skal det ha vært frossent...

Selv higer jeg etter roastbiff, og har faktisk spist det flere ganger... Tror ikke det er noen fare forbundet med norske råvarer...

Spiste roastbiff så det ljomet etter med min andre, hun ble født til termin, og er frisk som en fisk!

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har inntrykk av at retningslinjene for hva gravide kan spise av kjøtt, har endret seg ved jevne mellomrom. Jeg kan ihvertfall si at både gjennomstekt og kokt kjøtt er helt greit. Spekeskinke har vært noe omdiskutert. Når det gjelder fisk, bør du holde deg unna ferskvannsfisk p.g.a. fare for høyt kvikksølvnivå. Røkt fisk er også omdiskutert, men jeg har lært at det skal være greit å spise røkt fisk, men heller være forsiktig med gravet fisk. Oster som ikke er pasturisert bør man være forsiktig med, dette gjelder også blåmuggoster. Det er spes. oster fra fra mellomeuropa som visstnok skal ha inneholdt sykdomsfremkallende stoffer.

Annonse

Hold deg unna kjøttfarseprodukter som ikke er gjennomstekt, en biff kan godt være litt rosa i midten fordi overflaten er stekt. Liten smittefare da. Er kjøttet frosset på forhånd er det enda mindre fare for smitte. Om kjøttet er norsk eller ikke spiller vel ingen rolle?

Jeg lot også være å spise salat på restaurant, ikke sikkert de er så nøye med å vaske den.

Fisk bør helst være stekt eller kokt, det er ikke så lenge siden de fant listeria i grav- og rakørret.

I Sverige ber man gravide unngå for mye ferskvannsfisk pga tungmetaller.

Hehe..... Helt enig! Jeg har så lyst på røkt laks for tiden, at jeg holder på å bli gal! *s* Sikkert ekstra lyst bare fordi jeg ikke KAN spise det! hehe....

Vi får spise noe annet godt så lenge, Knotten, og så heller dytte i oss røyka laks til vi ser mannen med ljåen etter at vi har trøkka "spetaklene" ut! :-))))

Det ser ikke bedre ut :o) Pyttsann! Det er verdt det i massevis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...