Gå til innhold

Oppdatering *For lang oppgave = stryk?*

Anbefalte innlegg

Gjest Hersens gruppearbeid
Skrevet

Vi fikk en E. Læreren sa at å skrive så mye for lang oppgave var strykgrunn, men han var snill fordi oppgaven tross alt var god. Så nå vet dere det. Ikke skrive for langt folkens!

Skrevet

Ok, greit å vite. Skal snart skrive en fordypningsoppgave, og da skal jeg sannelig passe på det!

Men synd at dere strøk!

Gjest Hersens gruppeoppgave
Skrevet

Ok, greit å vite. Skal snart skrive en fordypningsoppgave, og da skal jeg sannelig passe på det!

Men synd at dere strøk!

Vi stod såvidt. Dårligere enn E er lik stryk. Lykke til!

Skrevet

Vi stod såvidt. Dårligere enn E er lik stryk. Lykke til!

Ja, naturligvis...

Er visst litt trøtt.

Skrevet

Hvor langt skrev dere igjen, og hvor langt skulle dere skrive?

"............................................."

Gjest sirikat
Skrevet

Synd med E'en, men det er en nyttig erfaring.. Å overskride antall sider/tegn er aldri positivt. Selv ikke på eksamen er dette alltid like lurt, virker som om man ikke vet hva som er mest relevant men bare rabler ned alt man kommer på.

Skrevet

Om dere fikk stryk på det så betyr ikke det at det gjelder for alle studier og undervisninger. Det kommer helt ann på hvor langt over man skriver, om innholdet ellers er bra., hva sensor bryr seg om. her er det mange faktorer inne i bildet

Men generelt sett er det lurt å holde seg til sideantallet man har fått oppgitt

Skrevet

Om dere fikk stryk på det så betyr ikke det at det gjelder for alle studier og undervisninger. Det kommer helt ann på hvor langt over man skriver, om innholdet ellers er bra., hva sensor bryr seg om. her er det mange faktorer inne i bildet

Og generelt sett er det lurt å lese ordentlig hva andre skriver, kanskje? :-)

Skrevet

Joda, variasjoner mht. studier, skoler etc. finnes nok. Men en seriøs artikkel eller avhandling av en angitt størrelse, er ikke utført etter oppgavebeskrivelsen hvis den overskrider størrelsen.

".............................................."

Skrevet

Joda, variasjoner mht. studier, skoler etc. finnes nok. Men en seriøs artikkel eller avhandling av en angitt størrelse, er ikke utført etter oppgavebeskrivelsen hvis den overskrider størrelsen.

".............................................."

Da jeg studerte fikk vi trekk når vi skrev > 10 % mer enn angitt. (university)

Det er en kunst å fatte seg i korthet.

Better luck next time!

Skrevet

Da jeg studerte fikk vi trekk når vi skrev > 10 % mer enn angitt. (university)

Det er en kunst å fatte seg i korthet.

Better luck next time!

+-5% er det jeg er vant til.

Det bør være strengt på slikt, da det å holde seg innenfor en viss ramme er en sentral del av det håndverket det er å skrive. Hvis du f.eks får en jobb som går ut på skrive en vitenskapelig artikkel for et tidsskrift, på 2500 ord, så skriver du ikke 2900 eller 1900 ord.

"..........................................."

Gjest skrev for kort
Skrevet

Jeg leverte noe nå som er for kort. Sist trakk det ned at det var for langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...