Gjest Hersens gruppearbeid Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Vi fikk en E. Læreren sa at å skrive så mye for lang oppgave var strykgrunn, men han var snill fordi oppgaven tross alt var god. Så nå vet dere det. Ikke skrive for langt folkens! 0 Siter
org Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Ok, greit å vite. Skal snart skrive en fordypningsoppgave, og da skal jeg sannelig passe på det! Men synd at dere strøk! 0 Siter
Gjest Hersens gruppeoppgave Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Ok, greit å vite. Skal snart skrive en fordypningsoppgave, og da skal jeg sannelig passe på det! Men synd at dere strøk! Vi stod såvidt. Dårligere enn E er lik stryk. Lykke til! 0 Siter
org Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Vi stod såvidt. Dårligere enn E er lik stryk. Lykke til! Ja, naturligvis... Er visst litt trøtt. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Hvor langt skrev dere igjen, og hvor langt skulle dere skrive? "............................................." 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Synd med E'en, men det er en nyttig erfaring.. Å overskride antall sider/tegn er aldri positivt. Selv ikke på eksamen er dette alltid like lurt, virker som om man ikke vet hva som er mest relevant men bare rabler ned alt man kommer på. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Om dere fikk stryk på det så betyr ikke det at det gjelder for alle studier og undervisninger. Det kommer helt ann på hvor langt over man skriver, om innholdet ellers er bra., hva sensor bryr seg om. her er det mange faktorer inne i bildet Men generelt sett er det lurt å holde seg til sideantallet man har fått oppgitt 0 Siter
musikeren Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Om dere fikk stryk på det så betyr ikke det at det gjelder for alle studier og undervisninger. Det kommer helt ann på hvor langt over man skriver, om innholdet ellers er bra., hva sensor bryr seg om. her er det mange faktorer inne i bildet Men generelt sett er det lurt å holde seg til sideantallet man har fått oppgitt Og generelt sett er det lurt å lese ordentlig hva andre skriver, kanskje? :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Om dere fikk stryk på det så betyr ikke det at det gjelder for alle studier og undervisninger. Det kommer helt ann på hvor langt over man skriver, om innholdet ellers er bra., hva sensor bryr seg om. her er det mange faktorer inne i bildet Men generelt sett er det lurt å holde seg til sideantallet man har fått oppgitt Joda, variasjoner mht. studier, skoler etc. finnes nok. Men en seriøs artikkel eller avhandling av en angitt størrelse, er ikke utført etter oppgavebeskrivelsen hvis den overskrider størrelsen. ".............................................." 0 Siter
citygirl Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Joda, variasjoner mht. studier, skoler etc. finnes nok. Men en seriøs artikkel eller avhandling av en angitt størrelse, er ikke utført etter oppgavebeskrivelsen hvis den overskrider størrelsen. ".............................................." Da jeg studerte fikk vi trekk når vi skrev > 10 % mer enn angitt. (university) Det er en kunst å fatte seg i korthet. Better luck next time! 0 Siter
Prozak Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Da jeg studerte fikk vi trekk når vi skrev > 10 % mer enn angitt. (university) Det er en kunst å fatte seg i korthet. Better luck next time! +-5% er det jeg er vant til. Det bør være strengt på slikt, da det å holde seg innenfor en viss ramme er en sentral del av det håndverket det er å skrive. Hvis du f.eks får en jobb som går ut på skrive en vitenskapelig artikkel for et tidsskrift, på 2500 ord, så skriver du ikke 2900 eller 1900 ord. "..........................................." 0 Siter
Gjest skrev for kort Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Jeg leverte noe nå som er for kort. Sist trakk det ned at det var for langt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.