Gå til innhold

Mindre lyst av 10 kilo mer

Anbefalte innlegg

Gjest lightlife

Hei,

Da sambo og jeg ble sammen veide jeg 65 kg. Det siste året har jeg veid 75-76 kg. Han har ikke sagt noe, men jeg merker tydelig at han har mindre lyst på sex enn før.

Synes du en vektøkning på 10 kg er mye eller er det overfladisk å la seg påvirke av det?

Jeg veier nå 70 og skal ned i 65 igjen. Slik trives jeg best selv også, men jeg kan ikke unngå å lure på om han virkelig elsker meg når han ikke synes jeg er fin, sexy, pen osv. med 10 kg mer. Som sagt, han sier ikke noe, men handling sier jo likevel mer enn ord.

Anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215045-mindre-lyst-av-10-kilo-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt må man tenne på hverandre om sexlivet skal fungere. Og om han aldri har likt overvektige kvinner, tenner han nok ikk 100% på deg heller, uansett hvor mye han elsker deg. Han kan jo elske personligheten din, men betyr ikke at han elsker kroppen din på samme måte som før du la på deg.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Du sier ikke hvor høy du er. Så det er ikke så lett å vite hvordan du kler 75 kg.

Hvor mye 10 kg utgjør, kommer naturligvis an på utgangspunktet. Var du ganske slank fra før, så kan 10 kg mer være helt ok. Var du derimot god og rund, så kan de ekstra kiloene ha gjordt deg valkete.

Jeg er fornøyd med vekta mi nå, men har veid litt mer tidligere. I følge min mann så var jeg lekker da også. Selv så følte jeg meg ikke fornøyd, og det gikk utover mitt sexliv.

Det er ikke sånn med deg også da? Kanskje du føler deg mindre atraktiv, tar mindre initiativ, slik at du også er ansvarlig for et sjeldnere sexliv?

ShitDiddelyDo

Tja, hvis han normalt tenner på slanke jenter og har fettfobi, forstår jeg at han får et problem med dine nye 10 kilo.

Vi kan snakke så mye vi vil rundt indre skjønnhet og alt det der, men utseende har for de fleste noe å si.

Hvis jeg hadde lagt på meg 10 kilo tror jeg ikke jeg hadde hatt lyst på sex selv. Jeg liker ikke min egen kropp når jeg lar den forfalle.

Annonse

UndrendePåDetMeste

Sikker på at det ikke er din egen holdning til kroppen som påvirker ham? Altså at dårlig selvtillit påvirker din oppførsel mot hans tilnærminger?

Forøvrig kan jo sexlysten variere på grunn av masse, stress, hormoner, jobb, alt mulig.

Gjest lightlife

Tja, hvis han normalt tenner på slanke jenter og har fettfobi, forstår jeg at han får et problem med dine nye 10 kilo.

Vi kan snakke så mye vi vil rundt indre skjønnhet og alt det der, men utseende har for de fleste noe å si.

Hvis jeg hadde lagt på meg 10 kilo tror jeg ikke jeg hadde hatt lyst på sex selv. Jeg liker ikke min egen kropp når jeg lar den forfalle.

Jada, jeg har fått med meg at du er ganske kroppsfiksert. Jeg har egentlig ikke latt kroppen forfalle og jeg er på vei ned i vekt. Grunnen til vektøkningen var svangerskap og fødsel.

Jada, jeg har fått med meg at du er ganske kroppsfiksert. Jeg har egentlig ikke latt kroppen forfalle og jeg er på vei ned i vekt. Grunnen til vektøkningen var svangerskap og fødsel.

Du er kanskje litt kroppsfiksert selv nàr den förste forklaringen du kom pà var vektökning...;-)

Det har ikke fallt deg inn at også menn kan la seg påvirke negativt seksuellt av babyperioden? De kan også bli slitne av lite søvn, lite voksentid og slike ting.

Gjest lightlife

Du er kanskje litt kroppsfiksert selv nàr den förste forklaringen du kom pà var vektökning...;-)

Jeg sa jo i innlegget mitt at han har påpekt det indirekte uten at han har brukt ordene "Neimen så feit du har blitt, nå har du lagt på deg gitt".

Gjest Ulvinnen Lurulf

Hvorfor i alle dager svarer du SDD og Lillemus på en slik uvennlig og skarp måte?

Du bad om råd, de gir av sin erfaring, og du er bare ubehagelig tilbake!

Du er jo kroppsfiksert selv, det er du som sier at du veier for mye, mannen din har ikke sagt noe.

Og hvorfor så ironisk mot Lillemus? Det virker jo som om du selv ikke har tenkt tanken på at mannen din kan være sliten av å ha baby, ingen grunn til å svare Lillemus sånn!

Annonse

Gjest lightlife

Hvorfor i alle dager svarer du SDD og Lillemus på en slik uvennlig og skarp måte?

Du er jo kroppsfiksert selv, det er du som sier at du veier for mye, mannen din har ikke sagt noe.

Og hvorfor så ironisk mot Lillemus? Det virker jo som om du selv ikke har tenkt tanken på at mannen din kan være sliten av å ha baby, ingen grunn til å svare Lillemus sånn!

Gjesp.

Jeg synes du skal kvitte deg med de kiloene. Om de plager mannen din vet jeg ikke, men de plager åpenbart deg. Noe mer meggete og surt enn deg er det lenge siden jeg har sett her inne. Hvis du er sånn mot mannen også er det ikke rart at han ikke har lyst.

Gjest lightlife

Jeg synes du skal kvitte deg med de kiloene. Om de plager mannen din vet jeg ikke, men de plager åpenbart deg. Noe mer meggete og surt enn deg er det lenge siden jeg har sett her inne. Hvis du er sånn mot mannen også er det ikke rart at han ikke har lyst.

Synes du jeg er "meggete"? Huffda, det var trist.

Selvsagt må man tenne på hverandre om sexlivet skal fungere. Og om han aldri har likt overvektige kvinner, tenner han nok ikk 100% på deg heller, uansett hvor mye han elsker deg. Han kan jo elske personligheten din, men betyr ikke at han elsker kroppen din på samme måte som før du la på deg.

Sexlyst har ikke noe med kilo å gjøre. En på 80 kg. kan være like sexy og kanskje mer enn ei på 50. Det kommer an på din egen innstilling til egen kropp og hvordan du uttrykker deg.Kler du deg litt sexy,og framhever det beste ved deg selv, er du sexy. Mye av det kommer innenfra , ja.

Takk Ulvinnen. :o) Jeg er enig med deg i at Lightlife virker veldig sentrert rundt sin egen kropp og det virker ikke som om hun har tenkt på at det kan være andre grunner til at menn også har lite sexlyst.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Takk Ulvinnen. :o) Jeg er enig med deg i at Lightlife virker veldig sentrert rundt sin egen kropp og det virker ikke som om hun har tenkt på at det kan være andre grunner til at menn også har lite sexlyst.

:-)

Så bra at vi er på linje også når det gjelder kroppsfikseringen hennes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...