Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter litt over et døgn uten strøm, begynte kjøleskapet å dure igjen for ca en halv time siden - og jeg puster lettet ut og håper den ikke forsvinner igjen...

Det er da man skjønner hvor avhengig man egentlig er av strømmen. Jeg begynte å bli bekymret for kjøttet i frysen og matvarene i kjøleskapet.

Alt varmtvannet er borte, og nå må jeg vente en stund før jeg kan ta meg en etterlengtet dusj.

Det er 50 cm med tung og hard snø, og strømledningene ligger nesten i bakken flere plasser.

Da jeg _i tillegg_ klarte å sette meg fast med bil i dag i en hard brøytekant i en bratt oppoverbakke til noen gudsforlatte hus langt oppe i en hei hvor ungene mine skulle i bursdagsselskap - tok jeg meg i å glede meg inderlig til sommeren...

Men mens vi venter på den - så hjalp det godt på humøret å få strømmen igjen :-)

*bank i bordet*

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, merker selv hvor avhengig jeg er av strømmen.. Har heldigvis ikke hatt strømbrudd her. Vi får satse på at strømmen holder seg hos deg....

Ser ut til at det verste været har gitt seg nå. Nå daler snøen sakte ned...

Skrevet

Ja det var litt av en helg... Vi mista strømmen fredag kl 15:30 og fikk den igjen i natt ca kl 02:00. Maten i frysen måtte vi kaste i går. Mest synd på naboen som hadde tre frysebokser studd til randen. Nå satser jeg på en god dusj!

Må si jeg ble imponert da kraftverket jobba så sent. Lenge leve strømmen!!

Skrevet

Ja det var litt av en helg... Vi mista strømmen fredag kl 15:30 og fikk den igjen i natt ca kl 02:00. Maten i frysen måtte vi kaste i går. Mest synd på naboen som hadde tre frysebokser studd til randen. Nå satser jeg på en god dusj!

Må si jeg ble imponert da kraftverket jobba så sent. Lenge leve strømmen!!

Og en som representerte Agder energi, klarte å få sagt at "dette var tross alt _ekstremvær_"!

50 cm snø = ekstremvær? Nei, ærlig talt - det burde man være forberedt på i dette landet...

Og vi betaler såpass mye for nettleie at de i hvert fall burde vedlikeholde linjene ordentlig.

*irritert på kraftselskapene*

Skrevet

Og en som representerte Agder energi, klarte å få sagt at "dette var tross alt _ekstremvær_"!

50 cm snø = ekstremvær? Nei, ærlig talt - det burde man være forberedt på i dette landet...

Og vi betaler såpass mye for nettleie at de i hvert fall burde vedlikeholde linjene ordentlig.

*irritert på kraftselskapene*

Vel, langs sørlandskysten kommer det skjeldent mere enn 5-10cm snø (hvis det kommer noe). Ungene kan ikke huske det har vært så mye snø noen gang. Så dette er for meg også ekstremvær. Ikke at det unnskylder dem (kraftverket), de skal jo sikre nettet uansett. Nå håper jeg bare strømmen holder. Og at ikke flere trær knekker her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...