Gå til innhold

Alle som mener de har greie på musikk:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten min på ni år er vokst fra barnemusikken, og befinner seg i et litt vanskelig midtskikte. Har noen forslag til musikk? Jeg er ikke så begeistet for Hits for kids og slikt. Han liker litt Hooters og The Waterboys( de det er litt fart i) og ellers er han introdusert for U2, etter sterkt press fra fadern i huset. Alle forslag, med en liten begrunnelse, type musikk, tas i mot med takk. Han liker ting med fart og liv selvsagt.

Fortsetter under...

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hvorfor denne antipatien mot Hits for kids?

Fordi musikken stinker?

Skrevet

Hvorfor denne antipatien mot Hits for kids?

Jeg er kanskje litt forutinntatt etter å ha hørt noen av sangene som har vært på noen av disse CDene. Alt er helt sikkert ikke like dårlig, men en del av det er det synes jeg. Men jeg skal gi det en sjanse og sjekke det litt nærmere opp. Det kan jeg selvfølgelig gjøre.

Skrevet

Fordi musikken stinker?

Det er greit at vi som voksne finner frem ørepropper og stenger ungene inn på rommet når de setter på de CD`ene. Men jeg synes det bør være viktigere ting i livet å tilføre barne våre enn politisk korrekt musikksmak.

Skrevet

Fordi musikken stinker?

Jeg mener det må være mulig å finne bra musikk som passer til en oppvoksende guttunge som ikke er så underlagt musikkindustrien på den måten disse Hits for Kids er.

Du finner ikke noen av sangene til Waterboys der, men noen av de sangen er veldig rytmiske, gode å tromme til, knipse til osv. Derfor denne forespørselen.

Annonse

Skrevet

Det er greit at vi som voksne finner frem ørepropper og stenger ungene inn på rommet når de setter på de CD`ene. Men jeg synes det bør være viktigere ting i livet å tilføre barne våre enn politisk korrekt musikksmak.

Betyr det at det er greit at de hører på det vi synes er møl, i fare for å være så politisk korrekt? Jeg prøveri utgangspunktet ikke å være politisk korrekt. Jeg prøver å finne musikk til sønnen min. Uten å bare gå rett på butikken og kjøpe hits for kids fordi det er så lettvint. Dermed har jeg ikke sagt at jeg ikke kan kjøpe noen av disse, men det finnes da annen musikk også. Jeg er svært glad i musikk, og vil sønnen min skal bli det også.

På samme måte som at jeg bryr meg om hva han ser på tv og hvilke spill han driver med. Men alt er ikke like bra og politisk korrekt. Som foreldre en det jo greit å følge med og faktisk påvirke litt i den retningen du synes er bra også. Det ønsker i hvertfall jeg.

Det betyr ikke at sønnen min ikke innimellom ser møl på tv.

Meg1365380063
Skrevet

Da jeg var ni hørte jeg på the Beatles, Abba og MGP-musikk. Beatles hører jeg ofte på enda ABBA av og til.

Skrevet

Greie på musikk?

Ingen som er mer enn 10 år yngre enn meg har greie på det.

Gjest for anledningen anonym
Skrevet

Guttene våre er under skolealder, og digger U2 :) Bono er konge, sier 5-åringen. "Vertigo" gaules sent og tidlig.

Nå er vi voksne temmelig musikkinteresserte også, og konsert-dvd'er spilles flere ganger i uka. Nå ser det ut til at ungene liker Coldplay ganske godt også. Og Madonna og Shania Twain.

Selv er jeg flaska opp på -70- og -80-tallsmusikk. Abba, Dire Straits, Pink Floyd og Boney M - alt av listepop, Diana Ross etc.

Mine foreldre ga meg faktisk navnet Diana pga hun Ross :o)

Musikk er stimulerende. La radioen stå på!

Skrevet

Kan ikke gutten selv få bestemme hva han vil høre på da???

Gjest Isbinne
Skrevet

Jeg vil foreslå Kaiser Chiefs og Maximo Park. To band fra England som har fengende låter med masse fart og liv!

Skrevet

Betyr det at det er greit at de hører på det vi synes er møl, i fare for å være så politisk korrekt? Jeg prøveri utgangspunktet ikke å være politisk korrekt. Jeg prøver å finne musikk til sønnen min. Uten å bare gå rett på butikken og kjøpe hits for kids fordi det er så lettvint. Dermed har jeg ikke sagt at jeg ikke kan kjøpe noen av disse, men det finnes da annen musikk også. Jeg er svært glad i musikk, og vil sønnen min skal bli det også.

På samme måte som at jeg bryr meg om hva han ser på tv og hvilke spill han driver med. Men alt er ikke like bra og politisk korrekt. Som foreldre en det jo greit å følge med og faktisk påvirke litt i den retningen du synes er bra også. Det ønsker i hvertfall jeg.

Det betyr ikke at sønnen min ikke innimellom ser møl på tv.

Barn og unge har alltid hørt på det voksne synes er møl.Mine foreldre hadde aldri forståelse for unge MsSophies Nina Hagen angrep fra jenterommet, ei heller Bob Marley. Men det ble folk av meg også.

La guttungen finne sin "egen" musikksmak, helt sikkert både inspirert og influert av klassekamerater og andre venner, men om ikke annet så blir det hans generasjons musikk.

Og så får vi voksne komme med små drypp kvalitetsmusikk når det passer seg...og du skal ikke se helt bort i fra at noe fester seg. Jentungen min hører like gjerne på 50Cents som Tom Waits.

Annonse

Skrevet

Jeg vil foreslå Kaiser Chiefs og Maximo Park. To band fra England som har fengende låter med masse fart og liv!

Takk for forslag. Skal sjekkes ut:o)

Skrevet

Kan ikke gutten selv få bestemme hva han vil høre på da???

Problemet er at han ikke helt vet hva han vil høre på. Han har lyst til å høre på musikk, har eget anlegg på rommet, men det kan være vanskelig nok for oss voksne å orientere seg på musikkmarkedet. Og selv om han har plenty av venner virker det ikke som musikk er det de påvirker hverandre mest med.

Så det er ikke slik at han har ønsket seg noe som han ikke har fått (så langt).

Skrevet

Guttene våre er under skolealder, og digger U2 :) Bono er konge, sier 5-åringen. "Vertigo" gaules sent og tidlig.

Nå er vi voksne temmelig musikkinteresserte også, og konsert-dvd'er spilles flere ganger i uka. Nå ser det ut til at ungene liker Coldplay ganske godt også. Og Madonna og Shania Twain.

Selv er jeg flaska opp på -70- og -80-tallsmusikk. Abba, Dire Straits, Pink Floyd og Boney M - alt av listepop, Diana Ross etc.

Mine foreldre ga meg faktisk navnet Diana pga hun Ross :o)

Musikk er stimulerende. La radioen stå på!

Takk for tipset med radioen. den brukes lite her i familien, men igjennom den kan vi jo dumpe borti ting som han gir uttrykk for at han liker.

Og U2 passer for alle aldre, sant:o)

Skrevet

Barn og unge har alltid hørt på det voksne synes er møl.Mine foreldre hadde aldri forståelse for unge MsSophies Nina Hagen angrep fra jenterommet, ei heller Bob Marley. Men det ble folk av meg også.

La guttungen finne sin "egen" musikksmak, helt sikkert både inspirert og influert av klassekamerater og andre venner, men om ikke annet så blir det hans generasjons musikk.

Og så får vi voksne komme med små drypp kvalitetsmusikk når det passer seg...og du skal ikke se helt bort i fra at noe fester seg. Jentungen min hører like gjerne på 50Cents som Tom Waits.

På en måte er det litt gutten min som har gitt uttrykk til meg om at han ikke helt har noe å høre på.

Da er det ikke så lett å finne sin egen musikksmak, hva nå det er. At han skulle like noe jeg ikke liker er i og for seg ikke noe problem. Men han er foreløpig ikke i et miljø hvor de påvirker hverandre så mye med musikk. Eller så liker han ikke det de hører, siden han ikke finner ut hva det er og kommer hjem og vil ha det samme. Så jeg prøver å gi ham en liten hjelpende hånd og har fått noen gode forslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...