Gå til innhold

Ørepropper og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Enda et spørsmål rundt musikk. Jeg har en sony MP-3 spiller, og øretelefoner(sony) Kjøpt for halvt år siden. Spilleren kostet 3000 kr, øreproppene 500 kr.

Problemet: Mindre lyd i den ene øreproppen. Det er lyd men betydelig mindre enn i den andre. Gikk inn på butikken og de mente ørevoks var problemet(som om jeg har slikt i ørene...liksom) Nå har jeg prøvd å rense med en Q-tips, men til ingen nytte. Kan jo ikke se noe, og kan ikke akkurat skylle den under vann heller.

Noen som har vært borte i dette? og hva ble resultatet? Klarte dere å rense den, og hvordan i tilfelle? Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men er det noe feil med proppene? Kan du ikke få noen andre til å lytte på dem? Ikke noen fra butikken. Eventuelt kan du jo prøve noen andre høretelefoner, for å se om det er dine ører det er noe galt med.

Hvis det er noe feil med proppene har du jo garantitid.

Hvis det er voks får du stikke til legen, så kan han blåse ut alt som er av skit i øret ditt. :)

Skrevet

eller enda bedre! kjøp deg et ordentlig headset fra koss til 400,- istedet for lusne ørepropper! blir aldri ordentlig lyd i de der.

Skrevet

Men er det noe feil med proppene? Kan du ikke få noen andre til å lytte på dem? Ikke noen fra butikken. Eventuelt kan du jo prøve noen andre høretelefoner, for å se om det er dine ører det er noe galt med.

Hvis det er noe feil med proppene har du jo garantitid.

Hvis det er voks får du stikke til legen, så kan han blåse ut alt som er av skit i øret ditt. :)

Når et gjelder ørevoks så er jeg så glad i Q-tipsen at legen min hadde blitt sur på meg hvis han visste jeg brukte den så hyppig. Ørene mine er temmelig rene, noe jeg får sjekket ofte i og med at jeg bruker ofte vanlige ørepropper og de ser stort sett alltid rene og pene ut når de tas ut. Jeg var for noen mnd siden til ørespesialist, og hadde ikke ørevoksproblemer da, eller noensinne som jeg vet om. Men jeg er jo selvfølgelig normal og har en viss produksjon:o)

Andre har sjekket ørepluggene, og hører på lang avstand lydforskjellen, og det gjorde mannen i butikken også. Men jeg skal stikke innom dem igjen om et par dager. Ta med meg en Q-tips så kan han fjerne denne for meg (og mannen min) temmelig usynlige ørevoksen han påstod var problemet... De kostet tross alt 500 kr og de har meg jo liggende inne på dataen. Skal ha igjen på garantien skal jeg.

Skrevet

eller enda bedre! kjøp deg et ordentlig headset fra koss til 400,- istedet for lusne ørepropper! blir aldri ordentlig lyd i de der.

Jeg kunne tenkt meg både headset og ørepropper. Men nå var ikke dette lusne ørepropper. De kostet 500 kroner, noe som er temmelig mye for ørepropper spør du meg. Og de skal være veldig gode i følge tester.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når et gjelder ørevoks så er jeg så glad i Q-tipsen at legen min hadde blitt sur på meg hvis han visste jeg brukte den så hyppig. Ørene mine er temmelig rene, noe jeg får sjekket ofte i og med at jeg bruker ofte vanlige ørepropper og de ser stort sett alltid rene og pene ut når de tas ut. Jeg var for noen mnd siden til ørespesialist, og hadde ikke ørevoksproblemer da, eller noensinne som jeg vet om. Men jeg er jo selvfølgelig normal og har en viss produksjon:o)

Andre har sjekket ørepluggene, og hører på lang avstand lydforskjellen, og det gjorde mannen i butikken også. Men jeg skal stikke innom dem igjen om et par dager. Ta med meg en Q-tips så kan han fjerne denne for meg (og mannen min) temmelig usynlige ørevoksen han påstod var problemet... De kostet tross alt 500 kr og de har meg jo liggende inne på dataen. Skal ha igjen på garantien skal jeg.

Så fyren i butikken hørte forskjellen, men begynte likevel å preike om ørevoks?

Herregud. Da hadde jeg blitt provosert!

Utrolig hva folk gjør for å snike seg unna behandlingen av en garantisak, eller rett og slett å gi deg en ny vare umiddelbart.

Gå til butikken og krev ditt!

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg både headset og ørepropper. Men nå var ikke dette lusne ørepropper. De kostet 500 kroner, noe som er temmelig mye for ørepropper spør du meg. Og de skal være veldig gode i følge tester.

Ikke kjøp Koss. Jeg har brukt Porta Pro i et halvt år nå, og de suger.

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=17986

Kjøpte meg disse for et par uker siden, og de er fantastiske. Til den prisen der (jeg kjøpte fra det billigste stedet du ser i oversikten) er de til og med billigere enn søpla fra Koss. De får strålende kritikker over hele verden, og regnes som det beste kjøpet du kan gjøre for under 1000 kroner.

Skrevet

Så fyren i butikken hørte forskjellen, men begynte likevel å preike om ørevoks?

Herregud. Da hadde jeg blitt provosert!

Utrolig hva folk gjør for å snike seg unna behandlingen av en garantisak, eller rett og slett å gi deg en ny vare umiddelbart.

Gå til butikken og krev ditt!

Takk for tilliten. Jeg må innrømme at jeg ble litt brydd, for vi klarer ikke å se denne såkalte ørevoksen han så. Og øreproppene er laget slik at der hvor musikkemn kommer ut, er det et beskyttende lag rundt. Man veger størrelsen på selve proppen man fester på.

Nå har jeg litt mer selvtillit til å gå tilbake. Jeg sverger på at jeg blir behandlet som et mehe fordi jeg er jente og ikke har greie på slikt som dette. Dette ville ikke mannen min fått høre på den samme måten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk for tilliten. Jeg må innrømme at jeg ble litt brydd, for vi klarer ikke å se denne såkalte ørevoksen han så. Og øreproppene er laget slik at der hvor musikkemn kommer ut, er det et beskyttende lag rundt. Man veger størrelsen på selve proppen man fester på.

Nå har jeg litt mer selvtillit til å gå tilbake. Jeg sverger på at jeg blir behandlet som et mehe fordi jeg er jente og ikke har greie på slikt som dette. Dette ville ikke mannen min fått høre på den samme måten.

Da sender du mannen din til butikken i morgen! :)

Skrevet

Ikke kjøp Koss. Jeg har brukt Porta Pro i et halvt år nå, og de suger.

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=17986

Kjøpte meg disse for et par uker siden, og de er fantastiske. Til den prisen der (jeg kjøpte fra det billigste stedet du ser i oversikten) er de til og med billigere enn søpla fra Koss. De får strålende kritikker over hele verden, og regnes som det beste kjøpet du kan gjøre for under 1000 kroner.

Takk for tipset. Er de like store som de ser ut til? Og er det lett å få hodepine i så tilfelle? Jeg får hodepine av ingen verdens ting, en av grunnene til at jeg kjøpte meg propper.

Den andre er forfengelighet:o)Si det som det er.

Store klokker passer så dårlig til min feminine image(hehe) Min mann glemmer aldri første gang han så meg i dongeribukse(say no more..) Tenkte å kjøpe meg noen middels store øretelefoner, selv om det kanskje går litt ut over lyden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk for tipset. Er de like store som de ser ut til? Og er det lett å få hodepine i så tilfelle? Jeg får hodepine av ingen verdens ting, en av grunnene til at jeg kjøpte meg propper.

Den andre er forfengelighet:o)Si det som det er.

Store klokker passer så dårlig til min feminine image(hehe) Min mann glemmer aldri første gang han så meg i dongeribukse(say no more..) Tenkte å kjøpe meg noen middels store øretelefoner, selv om det kanskje går litt ut over lyden.

De er små til å være klokker, men de er større enn f.eks. Koss Porta Pro (de du ser alle gå rundt med).

Funker jævla bra som ørevarmere nå som det er kaldt. :)

Men de veier lite. 130 gram, tror jeg. Funker fint å løpe med.

Propper hadde vært praktisk hvis det bare fantes noen med god lyd. Jeg har ikke hørt noe slikt ennå.

Eneste jeg har sett som får gode tester er noen som koster flere tusen kroner, og det er litt i overkant for de fleste.

Skrevet

Da sender du mannen din til butikken i morgen! :)

Ja, skal prøve først alene. Gleder meg nemlig litt til å se han stå og fikle med q-tipsen. Og blir jeg først sint, har jeg i det siste begynt å lage et himla leven.

Eller jeg kan sende mor eller svigermor. De ordner opp i en fei, siden folk vil bli kvitt dem og få dem ut av butikken så fort som mulig.(min hypotese) De får nemlig ordnet alt enten det er urimelig eller rimelig det de har å komme med. (Jeg har stukket langt av gårde for lenge siden når de kommer i gang..)

Skrevet

De er små til å være klokker, men de er større enn f.eks. Koss Porta Pro (de du ser alle gå rundt med).

Funker jævla bra som ørevarmere nå som det er kaldt. :)

Men de veier lite. 130 gram, tror jeg. Funker fint å løpe med.

Propper hadde vært praktisk hvis det bare fantes noen med god lyd. Jeg har ikke hørt noe slikt ennå.

Eneste jeg har sett som får gode tester er noen som koster flere tusen kroner, og det er litt i overkant for de fleste.

Ok, da skal jeg sjekke de nærmere ut. De veide jo ikke mye.

Annonse

Skrevet

svinaktig mye faktisk.. det skal inrømmes at jeg ikke har prøvd så dyre propper, men kan bare ikke forestille meg at så små greier skal klare å matche lyden til et headset?

ShitDiddelyDo
Skrevet

svinaktig mye faktisk.. det skal inrømmes at jeg ikke har prøvd så dyre propper, men kan bare ikke forestille meg at så små greier skal klare å matche lyden til et headset?

Du kan nok aldri klare å oppnå lyden til et skikkelig headset med plugger, men du kan komme veldig nære.

Du må bare jævla langt opp i pris. Langt høyere enn 500 kroner.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310977&cks=PRL

Skrevet

Jeg tror også at et headset gir bedre lyd (selv om det er himmelvid forskjell på mine dyre ørepropper og andre billige jeg har prøvd) Men siden jeg tåler så utrolig lite trykk på hodet(får vondt i hodet bare av å tenke på de gammeldagse badehettene..), valgte jeg å kjøpe så dyre propper. Senere har jeg tenkt å kjøpe headset, men er ikke kommet meg så langt ennå. Kjekt å ha begge deler, kunne variere. Man blir ikke så klam i øra av ørepropper for eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...