Gå til innhold

Bruke håndkle flere ganger??

Anbefalte innlegg

sprelline1365380900
Skrevet

Meg og min samboer hadde en liten uskyldig diskusjon...Jeg mener at vi kan bruke et håndkle etter vi har dusja 2-3 ganger...men han synes det er best med et nytt hver gang. Vi er da trossalt rene!!! Hva gjør dere??

Skrevet

Tar nye hver gang......utrolig dumt egentlig...for med 4 mennesker...som dusjer hver dag...så blir det innmari mye vask.

:-(

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kommer litt an på, men som oftest bruker jeg det er par ganger,. Så gal er jeg :P

Gjest majorica
Skrevet

Vi bruker håndklærne etter dusjing og hårvask flere ganger. Samler opp i slutten av uka, da blir det en full maskin. Når en har dusjet skal en jo i utgangspunktet være rein! Blir helt uholdbart å ta nytt hver gang - det blir endelig nok vask med to unger i huset! Rekker nesten ikke å ta unna det som er, gitt.

Skrevet

Her brukes håndkleene flere ganger som regel, ja.

Ikke de som har vært med på trening og ligget fuktige i en bag sammen med treningstøy, da. De går i vaskemaskin med en gang.

Skrevet

Nye håndklær for hver dusj er hysterisk, mener jeg.. Både i forhold til hygiene, økonomi og miljø.

Bruker fint dusjhåndklet 4-5 dager, men så gnur jeg meg ikke oppi rumpa med det heller, da. ;-)

Skrevet

Jeg bruker hånklene for både hår og kropp flere ganger, jeg er jo helt ren når jeg tørker meg på de..

Skrevet

Dusjhånkler som henges opp til tørk rett etter vi har dusjet bytter vi en gang i uka ca. Som du sier - man er jo helt ren når man tørker seg.

Skrevet

Her brukes håndkleet 2-4 dusjer før det legges til vask. Jeg dusjer hver dag og det ville blitt uhyre mye klesvask om jeg skulle brukt nytt dusjhåndkle hver dag. Ungene bruker sitt 2 ganger som regel.

Hånd-håndkle skiftes ofte.

Gjest Persille
Skrevet

Bruker dem omlag en uke eller noe? Det får da være grenser på mengde klesvask...

Gjest Persille
Skrevet

Tar nye hver gang......utrolig dumt egentlig...for med 4 mennesker...som dusjer hver dag...så blir det innmari mye vask.

:-(

Fritt for å ikke være den som skal bo sammen med de barna (etterhvert voksne) som tillæres den vanen!

:)

Jentungen1365380808
Skrevet

Bruker samme håndkle 3-5 ganger.

Skrevet

Fritt for å ikke være den som skal bo sammen med de barna (etterhvert voksne) som tillæres den vanen!

:)

mmm...men de er jenter som meg da....så sikkert de som må stå for vasken den gang de blir store..*s*

*trøster meg med den*

:-)

Skrevet

Jeg bruker mitt håndkle i to dager (dusjer fra 2-4 ganger på to dager). Mannen min bruker nok håndkleet kanskje en dag langre. Ungene skifter håndklærne sine minst en gang i uka (dusjer annenhver dag).

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

mmm...men de er jenter som meg da....så sikkert de som må stå for vasken den gang de blir store..*s*

*trøster meg med den*

:-)

Da syns jeg du skal lære jentene dine at klesvask (som alt annet husarbeid) er noe man deler på!

Skrevet

Jeg er enig med deg. 2-3 ganger før vask er passe.

Man er da forhåpentligvis ren etter dusjen ...

Skrevet

Bytter når jeg føler for det. Men 2-3 ganger, minst.

Skrevet

Vi tar faktisk alltid nytt håndkle når vi dusjer! Synes det er så deilig å tørke seg med rent håndkle :-)

Til vårt "forsvar" så dujer vi ikke hver dag, det går vel som regel 2-3 dager mellom hver gang. Det hender vel en sjelden gang at jeg bruker samme håndkle to ganger, men det er ikke ofte.

Hvordan holder dere greie på hvilke håndkle som hører til hvilken kropp? Hos oss slenger vi det over badekarskanten til det har tørket, og så går det enten direkte i vaskemaskinen eller oppi skittentøykorga.

Skrevet

Vi tar faktisk alltid nytt håndkle når vi dusjer! Synes det er så deilig å tørke seg med rent håndkle :-)

Til vårt "forsvar" så dujer vi ikke hver dag, det går vel som regel 2-3 dager mellom hver gang. Det hender vel en sjelden gang at jeg bruker samme håndkle to ganger, men det er ikke ofte.

Hvordan holder dere greie på hvilke håndkle som hører til hvilken kropp? Hos oss slenger vi det over badekarskanten til det har tørket, og så går det enten direkte i vaskemaskinen eller oppi skittentøykorga.

Skrevet

Hvordan vi holder orden? Tja, vi har hengt opp noe som kalles "knagger", der man henger fra seg håndkleet sitt. Og man har da sin egen knagg. ;-)

En periode hadde jeg bare hvite håndklær og samboer blå, men det ble bare krøll ved vasking siden man selvsagt ikke hiver blått inn med hvitt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...