Gyda Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Vi tar faktisk alltid nytt håndkle når vi dusjer! Synes det er så deilig å tørke seg med rent håndkle :-) Til vårt "forsvar" så dujer vi ikke hver dag, det går vel som regel 2-3 dager mellom hver gang. Det hender vel en sjelden gang at jeg bruker samme håndkle to ganger, men det er ikke ofte. Hvordan holder dere greie på hvilke håndkle som hører til hvilken kropp? Hos oss slenger vi det over badekarskanten til det har tørket, og så går det enten direkte i vaskemaskinen eller oppi skittentøykorga. Våre håndklær har faste plasser (og barna sine har i tillegg egne motiv). 0 Siter
snø Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Dusjhåndklærene brukes flere ganger, ja. Har i grunnen nok klesvask som det er, om jeg ikke skulle vaske diigre badehåndklær flere ganger i uka. Vi har hvite håndklær, og det ses veldig fort om de ikke er rene. Men når jeg først vasker, så røsker meg med meg alle fra badet, uavhengig om noen av dem bare er brukt en gang. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 jeg skifter hver gang. Synes det er ekkelt å bruke det samme flere ganger. Klarer ikke å tørke meg i ansiktet med det samme håndklet jeg har tørket meg der nede. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 jeg skifter hver gang. Synes det er ekkelt å bruke det samme flere ganger. Klarer ikke å tørke meg i ansiktet med det samme håndklet jeg har tørket meg der nede. jeg må legge til at jeg kun bruker små håndklær når jeg skal tørke meg, ikke store. 0 Siter
snø Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 jeg skifter hver gang. Synes det er ekkelt å bruke det samme flere ganger. Klarer ikke å tørke meg i ansiktet med det samme håndklet jeg har tørket meg der nede. Det løser jeg enkelt og greit ved at jeg har et eget håndkle som jeg tuller rundt håret, og som jeg samtidig tørker ansiktet med. Et for det over halsen, og et for det under halsen, altså :-) Forøvrig er jeg jo i grunnen helt gullende ren nedentil også etter en dusj, så det er jo i grunnen ingen grunn for det, så hygienisk sett. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Det løser jeg enkelt og greit ved at jeg har et eget håndkle som jeg tuller rundt håret, og som jeg samtidig tørker ansiktet med. Et for det over halsen, og et for det under halsen, altså :-) Forøvrig er jeg jo i grunnen helt gullende ren nedentil også etter en dusj, så det er jo i grunnen ingen grunn for det, så hygienisk sett. ok. Det høres litt bedre ut. Vi byttet håndklær hver gang i oppveksten også så det er nok det som henger igjen. Det er det jeg er vant med. Når jeg skal vaske meg om morgenen (når jeg ikke dusjer) bruker jeg først én klut til å vaske med og én tør klut til å tørke med. Tar minimalt med plass i vaskemaskinen. Er jo ikke nødvendig med et stort håndkle. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Bruker det samme en ukes tid tenker jeg. 0 Siter
lille fisk Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 bruker håndkle 1 uke ca før jeg vasker det. hårhåndkleet kan henge litt lenger da... kan ikke bli mye dritt på de, men hvis jeg har hatt gjester bytter jeg de ut da, for mange gjester tørker hendene på badehånkler... det gjør hvertfall jeg, for håndhåndkleene er så våte å ekle når man er mange som tørker henda hos noen.. er det rart?? å bruke det tørre badehånkleet hos folk i steden for det våte ekle? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 bruker håndkle 1 uke ca før jeg vasker det. hårhåndkleet kan henge litt lenger da... kan ikke bli mye dritt på de, men hvis jeg har hatt gjester bytter jeg de ut da, for mange gjester tørker hendene på badehånkler... det gjør hvertfall jeg, for håndhåndkleene er så våte å ekle når man er mange som tørker henda hos noen.. er det rart?? å bruke det tørre badehånkleet hos folk i steden for det våte ekle? hehe, er visst flere som har eget hårhåndkle :-) Samboer er lettere oppgitt over mine benevnelser på de ulike håndklærne - som om de skulle ha ulik funksjon, liksom :-) 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Bruker det samme maks tre ganger. Men tørker ikke ansiktet med "dusjhåndkle". Har også egen håndkle for ansiktet,som bare jeg bruker, og egen håndkle for hender (som alle i huset tørket seg med) 0 Siter
lille fisk Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 hehe, er visst flere som har eget hårhåndkle :-) Samboer er lettere oppgitt over mine benevnelser på de ulike håndklærne - som om de skulle ha ulik funksjon, liksom :-) de har det!!! alle har egne farger/størrelser, og de byttes ikke med hverandre... et håndhånkle kan IKKE brukes som håndhånkle!! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Bytter håndkle etter ca 3 dusjinger, bortsett fra når jeg har mensen, da syns jeg at jeg må bytte etter hver dusj. 0 Siter
Patsi Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Jeg bruker å henge opp håndkleet på knaggen etter jeg har dusjet - og neste gang jeg dusjer legger jeg det på gulvet utenfor dusjen, slik at det ikke blir blaut på gulvet - og jeg tar et nytt håndkle til å tørke meg med. Så går "gulvhåndkleet" til vask, mens det jeg tørket meg med henger på knaggen til neste dusj igjen. Vi har eget hånd-håndkle. 0 Siter
Aryane Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Jeg bruker å henge opp håndkleet på knaggen etter jeg har dusjet - og neste gang jeg dusjer legger jeg det på gulvet utenfor dusjen, slik at det ikke blir blaut på gulvet - og jeg tar et nytt håndkle til å tørke meg med. Så går "gulvhåndkleet" til vask, mens det jeg tørket meg med henger på knaggen til neste dusj igjen. Vi har eget hånd-håndkle. Akkurat sånn gjør jeg og....) 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Herregud da folk! Jeg dusjer meg med såpe over hele kroppen og er totalt ren! Tørker meg på ren kropp med rent håndkle, som henges til tørk. Det er KUN mitt. De andre har sitt eget, som blir byttet hver uke, henger så det tørker fort. Dusj utenfor hjemmet, gym og treningsstudio er nytt håndkle hver gang.Det har jeg ei uke. Treningshåndkle bruker jeg kun en gang, siden det blir liggende vått før jeg får det hjem. Håndkle til hårvask har jeg utenom, det bytter jeg hver gang. Håndhåndkle for hele familien bytter jeg hver dag. Får da være måte på til hygiene! 0 Siter
Lucretia Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Dusjhåndklærene brukes flere ganger, ja. Har i grunnen nok klesvask som det er, om jeg ikke skulle vaske diigre badehåndklær flere ganger i uka. Vi har hvite håndklær, og det ses veldig fort om de ikke er rene. Men når jeg først vasker, så røsker meg med meg alle fra badet, uavhengig om noen av dem bare er brukt en gang. sånn gjør jeg og! 0 Siter
cecily Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Jeg kan fint bruke samme håndkle flere ganger, men da tørker jeg meg ikke nedentil heller. Hårhåndkle er forresten en god idé, for det detter så mye hår av som fester seg på håndkleet, og det er skikkelig irriterende å få festet til kroppen etterpå. 0 Siter
flisa Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Bytter når jeg føler for det. Men 2-3 ganger, minst. i døgnet? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 i døgnet? Hvis du absolutt må vite det, så vasker jeg henda 3-5 ganger daglig, og dusjer med 24 -48 timers intervall. Bytter håndkle 2-3 ganger i uka. Mer nøyaktig kan jeg ikke være. :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 de har det!!! alle har egne farger/størrelser, og de byttes ikke med hverandre... et håndhånkle kan IKKE brukes som håndhånkle!! He he ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.