Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig ofte kald spesielt på hendene, selv om resten av kropppen er varm. Noen som har det samme problemet? Hva gjør dere med det?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, sliter VELDIG med det.

Det som hjelper er å kle seg bedre, men jeg er ikke flink til det.

Har IKKE dårlig blodomløp, men Raynauds fenomen, som jeg ikke har funnet andre gode råd for...

Skrevet

Har IKKE dårlig blodomløp, men Raynauds fenomen, som jeg ikke har funnet andre gode råd for...

Det er noe i å kle seg bedre. kroppen har mekanismer som tar blodet vekk fra armer og ben hvis temperaturen (isolasjonen) ikke er god nok på resten av kroppen. Noen mener hodet er "nøkkelen" for mange.

Det kan virke tåpelig, men prøv å ta på lue. Faktum er at ca 80% av varmen forsvinner gjennom hodet når kroppen ellers er bedre isolert. Kroppen er en organisme som samarbeider, så armer og ben er ikke "isolert" fra resten. Det foretas store blod- og varmeprioriteringer til fordel for hjernen og indre organer på bekostning av armer og ben. Da særlig føtter og hender.

Ta på lue og en genser til, og se hva som skjer. Det skader i hvertfall ikke å prøve.

Skrevet

Det er noe i å kle seg bedre. kroppen har mekanismer som tar blodet vekk fra armer og ben hvis temperaturen (isolasjonen) ikke er god nok på resten av kroppen. Noen mener hodet er "nøkkelen" for mange.

Det kan virke tåpelig, men prøv å ta på lue. Faktum er at ca 80% av varmen forsvinner gjennom hodet når kroppen ellers er bedre isolert. Kroppen er en organisme som samarbeider, så armer og ben er ikke "isolert" fra resten. Det foretas store blod- og varmeprioriteringer til fordel for hjernen og indre organer på bekostning av armer og ben. Da særlig føtter og hender.

Ta på lue og en genser til, og se hva som skjer. Det skader i hvertfall ikke å prøve.

Du har helt rett! Jeg vet.

Men jeg LIKER IKKE å ha på meg masse klær. Er antakelig ikke laget for å bo i dette kalde landet selv om jeg er aldri så norsk :-)

Annonse

Skrevet

Raynauds ? hva er dette?

Skrevet

Lue? Innendørs?

Skrevet

Lue? Innendørs?

Sitter ofte med lue inne jeg..

Røyker og bor med ikke røykere.. blir for mye mas med røykelukt maset! bedre og fryse litt :P

Skrevet

Sitter ofte med lue inne jeg..

Røyker og bor med ikke røykere.. blir for mye mas med røykelukt maset! bedre og fryse litt :P

Hm, skjønte ikke helt.. Sitter du inne og røyker med lua på mens du lufter noe kraftig, eller går du ut og røyker, og så beholder du bare lua på mellom hver tur?

*grubler*

Skrevet

Hm, skjønte ikke helt.. Sitter du inne og røyker med lua på mens du lufter noe kraftig, eller går du ut og røyker, og så beholder du bare lua på mellom hver tur?

*grubler*

hehe, nei, sitter inne med vinduet oppe; også røyker jeg alt for mye...! q=p

Annonse

Skrevet

Helsekostproduktet Ginko Biloba skal hjelpe på kalde hender og føtter.

Skrevet

Har du prøvd Ginko Biloba? (Ref. svaret mitt til trådstarter).

Skrevet

Har du prøvd Ginko Biloba? (Ref. svaret mitt til trådstarter).

Ja. Merket INGENTING.

Har ikke dårlig blodomløp da, er egentlig i veldig god form.

Skrevet

hehe, nei, sitter inne med vinduet oppe; også røyker jeg alt for mye...! q=p

Godt å få det avklart ;o)

Skrevet

Ja. Merket INGENTING.

Har ikke dårlig blodomløp da, er egentlig i veldig god form.

OK. En annen her på DOL som fikk anbefalt det produktet hadde fikk stor bedring, så det er nok veldig individuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...