Gå til innhold

Kjøpe PC på ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som vurderer å kjøpe PC på ebay, det er en pc til $700 men som her hjemme ville kostet over 15000kr. Det er 3 års garanti på den. Jeg har ikke helt peiling på sånt med er ikke det veldig risikabelt? Jeg tror aldri jeg hadde turt det selv om jeg skjønner det kan kan være fristende...

Fortsetter under...

Skrevet

Det er sikkert greit hvis selgeren har ei god karakterbok.

Men man må jo ta moms og toll i betraktning også.

Pluss at man sliter jo med å få brukt garantien hvis det skjer noe..

Jeg ville iallefall aldri kjøpt PC på Ebay!

Skrevet

Legg til frakt, toll og moms og PCen er plutselig ikke særlig billig lenger :)

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Ikke nok med toll osv ved innsending til norge, man får ikke brukerstøtte her i norge, heller ikke gratis/billig reparasjon ved feil. Uansett hvor original dataen er, og om man går til skikkelig dataforretning så gjelder ikke garantien utover et visst område.

Skrevet

Legg til frakt, toll og moms og PCen er plutselig ikke særlig billig lenger :)

PC-er og datautstyr er tollfrie (mulig 5000,- grensen, eller hva den nå er, også gjelder på bestilling av varer). Av varer med priser under denne evt. grensen er det stort sett bare klær og matvarer det er toll på. Men moms kommer jo i tillegg, selvfølgelig. Og postens fortollingsgebyr.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...