Gå til innhold

Trådløst internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har bærbar pc, og kun internettkabel i stua. har lyst på trådløst så jeg kan flytte litt rundt på meg når jeg sitter på internett. disse ledningene er jo ikke så pene å se på heller. men hva trenger jeg??? og hvor mye koster det??

Fortsetter under...

sprelline1365380900
Skrevet

Kjøpte nettopp trådløst internett selv. Kjøpte det på elkjøp og kosta ca 700 kroner. Så må du installere det selv. Men du har kanskje betre peiling på slikt enn jeg har...Lykke til!

Skrevet

Du tregner en trådløs router. Den koster noen få hundrelapper. Enkelt og billig, men kan være litt kronglete å sette opp. Fås kjøpt i alle nettbutikker som selger datautstyr.

Skrevet

Kjøpte nettopp trådløst internett selv. Kjøpte det på elkjøp og kosta ca 700 kroner. Så må du installere det selv. Men du har kanskje betre peiling på slikt enn jeg har...Lykke til!

er vel som regel bare å dytte inn en cd og trykke "neste" en evighet og til slutt fullfør, så er vel det i orden`?

men hva heter det? trenge rjeg en boks? og et sånt kort??

Skrevet

Du trenger en trådløs ruter. (gateway, basestasjon, mange ord på det).

Lettest hvis du har "bredbånd".. har du "dial-up" (modem, som "ringer opp" til internet) så vet jeg ikke helt..

Også må du ha et trådløst netverks kort til bærbare pc'en.

Stikk inn i en databutikk og spør, gjerne en litt sliten en hvor "datafolka" ser ut som de trenger et bad, da får du det du trenger ;)

Skrevet

Du trenger en trådløs ruter. (gateway, basestasjon, mange ord på det).

Lettest hvis du har "bredbånd".. har du "dial-up" (modem, som "ringer opp" til internet) så vet jeg ikke helt..

Også må du ha et trådløst netverks kort til bærbare pc'en.

Stikk inn i en databutikk og spør, gjerne en litt sliten en hvor "datafolka" ser ut som de trenger et bad, da får du det du trenger ;)

hehe... jeg liker best å handle der hvor det ikke ser ut som folka trenger et bad jeg...

eller mener du at data folk ikke vasker seg?

Annonse

Skrevet

hehe... jeg liker best å handle der hvor det ikke ser ut som folka trenger et bad jeg...

eller mener du at data folk ikke vasker seg?

Uffameg, men "selgere" vil jo bare lure deg!! ;p

Ikke pleier de og ha peil heller ;)

Elkjøp,ekspert og spaceworld kara er jo bare "vanlige folk" som liker gadgets !

Tja.. brenner du for no så offrer du vel andre ting ;p

Skrevet

er vel som regel bare å dytte inn en cd og trykke "neste" en evighet og til slutt fullfør, så er vel det i orden`?

men hva heter det? trenge rjeg en boks? og et sånt kort??

Noen laptoper, særlig de nyeste, har innebygd nettverkskort.

Skrevet

Det er sjelden noe problem å installere en trådløs ruter. Men - hvis du har adsl-abo. med ruter fra før, så _kan_ det knote seg til litt, iom. at du får to rutere. Da må du enten koble ut ruterfunksjonen på den første ruteren, eller kjøre to rutere etter hverandre. Som regel er det ikke noe problem å få til. Det pleier imidlertid å være greie brukerveiledninger med slike produkter. Trådløs ruter får du fra 500 til 1500 kr. En til 500 er utvilsomt god nok til ditt bruk.

Hvis ikke laptoppen din har trådløst kort innebygd, så koster det en 3-400 kroner for dette.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...