Gå til innhold

Come on guys, h elp me out;)

Anbefalte innlegg

Gjest Praksis plass!
Skrevet

Hei,

Jeg har ikke klart å finne jobb etter endt studie. Derfor bestemte jeg for å dra til aetat for å se hva de har å bidra med.

Jeg fikk brev fra dem om å lete praksis plass selv. Men jeg kan ikke få den før de har godkjent. Så nå er det bare å lete, hvor jeg skal begynne.

Det jeg lurer på i denne omgang er, hvordan skal jeg gå fram hvis jeg drar til et sted jeg vil søke praksis plass? Skal jeg bare si at jeg vil snakke med daglig lederen og deretter snakke med han/henne om en mulig praksis plass?

Noen som har være i samme situasjon. Kom igjen folkens, hjelp meg litt her:)

Svar mottas med takk:)

Gjest Isbinne
Skrevet

Jepp, du gjør akkurat som du har beskrevet her. Lykke til!

Gjest Praksis plass!
Skrevet

Jepp, du gjør akkurat som du har beskrevet her. Lykke til!

Okay got it;)

Skrevet

Hva mener du med praksisplass? Hvilken forbindelse er det i?

Skrevet

Ta med deg CV og evt andre papirer som er relevante og som kan bidra til å selge kompetansen din.

Tipper du allerede er inne på at du bør ha oppdatert deg på info om bedriften, minimum fra Internett, og at du har noen tanker om hva du kan bidra med.

Lykke til!

Skrevet

Det er ganske mye du kan gjøre for å forsøke å få deg jobb, men det krever endel av deg selv. Det krever mye forberedelser både hvordan du går frem og hva du skal tenke på under et intervjue, hva du skal si og ikke si osv.

Er du villig til å satse endel på dette? Jeg har mye jeg kan lære deg, men det krever endel av deg selv.

Du må i tilfelle sende meg en mail.

Gjest Praksis plass!
Skrevet

Det er ganske mye du kan gjøre for å forsøke å få deg jobb, men det krever endel av deg selv. Det krever mye forberedelser både hvordan du går frem og hva du skal tenke på under et intervjue, hva du skal si og ikke si osv.

Er du villig til å satse endel på dette? Jeg har mye jeg kan lære deg, men det krever endel av deg selv.

Du må i tilfelle sende meg en mail.

Tusen takk for at du tilbyr din hjelp mrxx. Men jeg har gått gjennom hvordan man skal snakke for seg i et intervju og hva man bør ha med i en søknad.

Det jeg trenger å vite er hvor jeg skal søke om praksis plass? Tror du store bedrfiter har bruk for lønnsmedarbeidere.

Jeg har hørt at store bedrifter har egne lønningskontorer. Kanskje jeg burde rett og slett bare dra til en fabrikk å spørre.

Once again, takk mrxx:)

Skrevet

Tusen takk for at du tilbyr din hjelp mrxx. Men jeg har gått gjennom hvordan man skal snakke for seg i et intervju og hva man bør ha med i en søknad.

Det jeg trenger å vite er hvor jeg skal søke om praksis plass? Tror du store bedrfiter har bruk for lønnsmedarbeidere.

Jeg har hørt at store bedrifter har egne lønningskontorer. Kanskje jeg burde rett og slett bare dra til en fabrikk å spørre.

Once again, takk mrxx:)

Det er bra at du kan dette med intervjue og søknad. Men det er også en del du skal være klar over når du skal kontakte bedrifter.

Sett deg opp en liste over bedrifter du mener kan ha jobber du vil ha, jo flere jo bedre. Så ringer du rundt og forklarer hva du ønsker og ber om et møte. Snakk med personalsjefen, lønnssjefen, direktør. Ikke begynn for lavt i bedriften, du må snakke med dem som har myndighet til å hjelpe deg og eventuelt ansette deg. Hvilket nivå du skal henvende deg på, må du vurdere ut i fra firmaets størrelse.

Det er viktig at du ordlegger deg riktig når du ringer. Du skal si at du ønsker et møte og spør om det kan passe f.eks neste onsdag kl 10. Med andre ord vær veldig bestemt og ikke nølende. Ikke ordlegg deg slik at det er lett for dem å si nei til møte.

Ikke minst, forbered deg svært godt til møte og skriv en generell søknad du overleverer til dem med CV når møte er over. Dette møte er din mulighet for å selge deg skikkelig, så godt forarbeid betyr alt. De som ikke vil ha et møte med deg ber du om å få lov til å sende dem dine papirer.

Store bedrifter kan du spørre om praksisplass, det er litt varierende om de har egen lønnsavdeling eller om de kjøper tjenesten ekstern. Men det er bare å spørre dem.

Kjenner du noen som jobber i disse firmaene så bruker du dem for alt det er verdt.

Lykke til:-)

Gjest Praksis plass!
Skrevet

Det er bra at du kan dette med intervjue og søknad. Men det er også en del du skal være klar over når du skal kontakte bedrifter.

Sett deg opp en liste over bedrifter du mener kan ha jobber du vil ha, jo flere jo bedre. Så ringer du rundt og forklarer hva du ønsker og ber om et møte. Snakk med personalsjefen, lønnssjefen, direktør. Ikke begynn for lavt i bedriften, du må snakke med dem som har myndighet til å hjelpe deg og eventuelt ansette deg. Hvilket nivå du skal henvende deg på, må du vurdere ut i fra firmaets størrelse.

Det er viktig at du ordlegger deg riktig når du ringer. Du skal si at du ønsker et møte og spør om det kan passe f.eks neste onsdag kl 10. Med andre ord vær veldig bestemt og ikke nølende. Ikke ordlegg deg slik at det er lett for dem å si nei til møte.

Ikke minst, forbered deg svært godt til møte og skriv en generell søknad du overleverer til dem med CV når møte er over. Dette møte er din mulighet for å selge deg skikkelig, så godt forarbeid betyr alt. De som ikke vil ha et møte med deg ber du om å få lov til å sende dem dine papirer.

Store bedrifter kan du spørre om praksisplass, det er litt varierende om de har egen lønnsavdeling eller om de kjøper tjenesten ekstern. Men det er bare å spørre dem.

Kjenner du noen som jobber i disse firmaene så bruker du dem for alt det er verdt.

Oi oi oi mrxx tusen takk skal du ha at du i det hele tatt gadd å bruke så mye tid til å svare meg.

Men et lite spørsmål fra meg. Kunne du gi meg noen navn på bedrifter i oslo som jeg kunne ringe og spørre om praksis plass?

Takk:)

Skrevet

Oi oi oi mrxx tusen takk skal du ha at du i det hele tatt gadd å bruke så mye tid til å svare meg.

Men et lite spørsmål fra meg. Kunne du gi meg noen navn på bedrifter i oslo som jeg kunne ringe og spørre om praksis plass?

Takk:)

Bor ikke i Oslo, selv om jeg er rimelig godt kjent der, men prøv Hafslund, Aker konsernet, og Oslo kommune, bare for å nevne noen. I Oslo burde mulighetene være mange, så bruk tlf katalogen, se deg rundt når du går på gaten, les aviser osv, osv.

Lag deg en liste og begynn å ringe rundt. Men husk å øv deg på hva du skal si og hvordan du skal si det før du ringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...