Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her igjen da, foran dataen. Har ikke skrevet her på en del dager nå... Bestilte lege time, skal prøve å gjennomføre den, jeg vet det kan være lurt. Var innom helsesøstra sammen med ei veninne i dag. Vi skulle bare høre om det gikk an å måle høyden hos henne, ikke noe mer. MEN det endte opp med at hun satt og spurte og gravde om HVOR mye jeg spiser. Og hun hengte seg veldig opp i at jeg ikke spiser skolemat og bla bla. Jeg sa jo ingenting da! Var sammen med ei veninne så det var jævli uaktuelt. Ble redd, hun var innmari pågående. Ja, jeg var jo tynn og jeg måtte jo forstå at det å spise skolemat var forferdelig viktig...bla bla bla. Hun syntes jeg skull gå til lege, og hun ville gjerne at jeg skulle komme innom henne om noen uker igjen. Jeg sa at det gjør jeg ikke. Følte meg helt overkjørt! Skulle liksom bare høre om hun kunne måle høyden våres. Da vi gikk var både jeg og veninna mi målløse. Hun syntes dama var litt voldsom! Så da var det bare ikke jeg som reagerte.

sukk......

føler verden svirrer rundt og rundt. vet ikke hva som er viktig lengre. er kjempe redd for å dette av skolen, får ikke med meg noe som helst lengre. jeg trenger hjelp, så mye mer enn det jeg allerede får! jeg klarer ikke dette lengre, jeg må ha mer hjelp, må ha mer hjelp, men jeg vet ikke hvordan. vet ikke hva jeg vil ha hjelp med heller, bortsett fra å bli tynn. føler meg helt....borte vekke.

klemmer svak engelen min og mezzy veldig hardt!

stoooooor klem

Skrevet

skjønner at det var ekkelt ... tror jeg hadde fått panikk..

Vet ikke helt hva jeg skal skrive for å muntre deg opp men hper t du kan snakke med de du alerede får hjelp av og forklare .. på en måte.. vet at det ikke er lett men.. det kan jo hende det er verdt det?

*klemmer leenge*

Gjest trillian
Skrevet

hei Nedia,

skjønner godt at du syns det var ubehagelig og en "kvelende" situasjon.. men var det mest fordi du hadde med deg en venninne, eller fordi helsesøsteren var for påtrengende?

Du sier du trenger mer hjelp.. kanskje det kan hjelpe, å ha en person til å snakke med - dvs. helsesøsteren?

Nei, jeg vet ikke.. ville mest bare si at jeg skjønner deg godt. Og sender deg varme tanker, *klemmer* og ønsker om at det skal gå bedre for deg snart! Ta vare på deg selv!

*klem* fra trillian

Gjest suselusa
Skrevet

KJære Nedia,

Jeg skjønner at du følte det påtrengende at hun "presset" deg litt, spesielt fordi venninnen din satt der. Men jeg føler på en måte at du sier "mellom linjene" at du egentlig satt pris på at hun tok affære? Tar jeg helt feil, så beklager jeg... Jeg husker selv den første gangen jeg gikk til rådgiveren min - den første som fikk vite noe som helst om sf`en min. I dagboken min fra den dagen står det noe som likner svært mye på det du beskriver, men sannheten er at jeg egentlig var så forferdelig lykkelig fordi noen endelig grep fatt i problemet mitt...

Er det helt uaktuelt for deg å gå til henne igjen? Ikke om et par uker, som hun foreslo, men så snart som mulig! Du sier at du trenger hjelp, og det har du fullstendig rett i!! Du må ha en som kan støtte deg, veilede deg, og hun dama kan være en start, kan hun ikke? Jeg håper ikke jeg provoserer deg med dette, men ønsker så inderlig at du tar imot den hjelpen du kan få - det kan fort bli motsatt - at _ingen_ er der, og det er så ille...

Håper du iallefall tenker grundig over det hun sa til deg, du vet innerst inne at hun hadde rett, gjør du ikke? Tenk på at sf´en din på flere måter er en slags utløpskanal, som du har for å vise omverdenen at du ikke har det så godt for tiden... Når da folk reagerer og strekker hånden sin ut til deg - hvorfor ikke gi dem en sjanse...? Du fortjener ikke å ha det sånn vet du...

Ønsker deg lykke til, Nedia...:)

Klemmer fra

Skrevet

skjønner at det var ekkelt ... tror jeg hadde fått panikk..

Vet ikke helt hva jeg skal skrive for å muntre deg opp men hper t du kan snakke med de du alerede får hjelp av og forklare .. på en måte.. vet at det ikke er lett men.. det kan jo hende det er verdt det?

*klemmer leenge*

Hei :)

Hun kan ikke hjelpe meg, vil ikke blande inn enda en person. Går jo hos psykolog, har gjort det i 2 år nå. Snakker også med rådgiver og sånn. Men det funker liksom ikke, jeg kommer ingen vei. Folk er bekymra, og det er jeg også. Vet ingenting. Alt er så kaos. Skulle ønske jeg hadde noen av dere her i real life å snakke med.

glad i dere!

stor klem fra

Skrevet

Hei :)

Hun kan ikke hjelpe meg, vil ikke blande inn enda en person. Går jo hos psykolog, har gjort det i 2 år nå. Snakker også med rådgiver og sånn. Men det funker liksom ikke, jeg kommer ingen vei. Folk er bekymra, og det er jeg også. Vet ingenting. Alt er så kaos. Skulle ønske jeg hadde noen av dere her i real life å snakke med.

glad i dere!

stor klem fra

du må bare snakke med meg hvis du vil!

Du kan jo sende meg en mail osv. :)

[email protected]

så kan vi snakkes nærmere der :)

*klemmer*

Skrevet

du må bare snakke med meg hvis du vil!

Du kan jo sende meg en mail osv. :)

[email protected]

så kan vi snakkes nærmere der :)

*klemmer*

Kjære vennen.

har skrevet en mail til deg

stor klem i fra

Gjest engelen
Skrevet

Kjære vennen min!!!

Skjønner godt at du reagerte på det helsesøstra sa, særlig siden du hadde med deg venninna di... Godt hun også reagerte, for jeg syntes absolutt at helsesøstra gikk langt over streken!!!

Stoor klem

Gjest engelen
Skrevet

Kjære vennen.

har skrevet en mail til deg

stor klem i fra

Håper også jeg kan være til hjelp per mail,selv om jeg ikke alltid klarer å svare like fort.. Men bare send mail, du, vennen min!

*stoor klem*

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære Nedia! Du søker mer hjelp, ønsker mer hjelp samtidig som du gir uttrykk for at du er redd for denne hjelpen. Dette er du ikke alene om. Du har i tidligere innlegg gitt uttrykk for mange motsigende, kaotiske, ambivalente tanker og følelser knyttet til dette; skal du våge å søke hjelp? Flott at du har bestillt lege time , du bør absolutt gå til denne timen. Kanskje du nå har kommet ennå lenger på veien til en forandring ved å våge å gå til legen, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...