Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg har opplevd at min kjæreste har løyet om ting som har skjedd mellom han og venninner FØR jeg kom inn i bildet. Han har rotet og hatt sex med et par av sine venninner som han fremdeles har kontakt med, og som jeg også har blitt kjent med gjennom han. Når jeg etter et år blir kjent med sannheten om det som har vært, så kjenner jeg det som et utrolig svik... Det skal sies at jeg har gitt han mange sjanser til å fortelle meg om dette ved at jeg blant annet spurte mye i begynnelsen for å bli trygg på hans forhold til disse venninnene. Når jeg nå får vite at han har løyet om dette, så oppleves det som et stort svik. I forhold til utroskap f.eks. så er sikkert dette vanskelig å forstå for andre, for han har jo tross alt ikke gjort noe galt, bare unnlatt å fortelle sannheten om det som har vært. I tillegg til at han har løyet for meg, så føler jeg at han og disse venninnene har gått bak ryggen på meg. Selv om de ikke en gang vet at jeg ikke visste..., så føler jeg det sånn. Jeg var skeptisk til dem når jeg ble sammen med kjæresten min, men ga dem en sjanse og ble kjent med dem, ønsket dem velkommen i hjemmet mitt osv, og nå klarer jeg ikke å se dem en gang. Når jeg tenker på dem nå får jeg stygge bilder i hodet mitt av dem og kjæresten min som har sex! Og det plager meg veldig! Jeg tror at siden han har løyet om dette så har det blitt noe stygt..., jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette... Jeg har aldri vært særlig sjalu av meg. Og jeg har prøvd å forebygge sjalusi ved å snakke om ting som jeg har vært usikker på. Derfor snakket jeg med han om disse venninnene, slik at jeg følte meg trygg på hans relasjon til dem. Jeg er egentlig ikke redd for at kjæresten min skal være utro... Men jeg sliter veldig med at han har direkte løyet for meg... Føler meg sveket, og nesten til en viss grad at han ikke er den jeg trodde han var. Jeg trodde vi hadde et godt forhold hvor vi snakket om ting og snakket SANT om ting og HVIS det skulle være vanskelig med noe, ja så snakket vi om det- også ordnet det seg! Han har forklart hvorfor han løy om dette. Eksen hans tålte ikke å høre sannheten og det ble mye bråk, for å unngå dette på nytt med meg unnlot han å fortelle sannheten. Det jeg føler nå, er behov for å bare rydde disse jentene ut av livet mitt. Jeg vil ikke høre snakk om dem (jeg får umiddelbart vondt i magen!), vil ikke se dem, vil ikke at han skal snakke med dem eller treffe dem osv. Hva kan jeg egentlig kreve? Hva er rimelig? Det er forskjell på hva våre primitive følelser ønsker og hva som er rimelig og god måte å takle ting på. Og hvordan takler vi dette videre? Hvis vi skal snakke om dette, så ender det med at jeg bryter sammen og nesten ikke klarer å snakke, mens han føler seg såret over at jeg føler jeg ikke kan stole på han på samme måte lenger. Han er også lei seg for at jeg ikke lenger vil treffe, spesielt den ene venninna som han har hatt mest kontakt med og at jeg heller ikke liker det om han treffer henne. Jeg håper noen har noen kommentarer til det jeg skriver. Noen synspunkter på hvordan vi skal jobbe med dette videre og kanskje trenger jeg også noen som bare si, "du vet du hva, nå må du skjerpe deg!". For jeg vet at kanskje overreagerer jeg noe veldig, men jeg prøver bare å være ærlig om mine følelser rundt dette selv om jeg ser at det tar seg litt dårlig ut... :-S :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oda36 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Uff, dette hørtes ikke bra ut! Jeg skjønner godt at du er skuffet over at han ikke har fortalt om dette før. Jeg synes ikke at du overreagerer, da dette faktisk er ny informasjon for deg. Slik som jeg ser det så har kjæresten din latt være å fortelle om dette fordi han var redd for ubehag, og det synes jeg er litt feigt. Han må hvertfall ta imot ditt sinne nå synes jeg, og fokusere på hvordan han kan trygge deg igjen. Samtidig synes jeg at du skal prøve å la være å tenke på de venninnene til ting har kommet litt på avstand. I alle fall, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1580828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Uff, dette hørtes ikke bra ut! Jeg skjønner godt at du er skuffet over at han ikke har fortalt om dette før. Jeg synes ikke at du overreagerer, da dette faktisk er ny informasjon for deg. Slik som jeg ser det så har kjæresten din latt være å fortelle om dette fordi han var redd for ubehag, og det synes jeg er litt feigt. Han må hvertfall ta imot ditt sinne nå synes jeg, og fokusere på hvordan han kan trygge deg igjen. Samtidig synes jeg at du skal prøve å la være å tenke på de venninnene til ting har kommet litt på avstand. I alle fall, lykke til! Tusen takk for svar. Var utrolig godt å få litt sympati, hvis jeg kan kalle det det, fra noen... Det skal ikke mer til før tårene triller... Jeg syns det er så fortvilende vanskelig. Men jeg vet at jeg elsker han og det er oss to, det er vi som skal være sammen. Men vi må komme gjennom dette bare. Jeg orker ikke å gå rundt å være sint og krangle, og jeg trenger nærhet... Så vi har det ganske greit stort sett, men det er jo en verkebyll for meg dette. Føler at vi burde snakker mer om det, men alt er liksom sagt! Jeg har fortalt hvordan jeg har det, føler det, tenker osv. Han har sagt hvordan han har det, føler det, tenkte og tenker. Det ender bare med at jeg ligger og hulker og til slutt må ta en dusj... Men hva syns du jeg kan kreve i forhold til hans kontakt med disse venninnene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1580862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Uff, dette hørtes ikke bra ut! Jeg skjønner godt at du er skuffet over at han ikke har fortalt om dette før. Jeg synes ikke at du overreagerer, da dette faktisk er ny informasjon for deg. Slik som jeg ser det så har kjæresten din latt være å fortelle om dette fordi han var redd for ubehag, og det synes jeg er litt feigt. Han må hvertfall ta imot ditt sinne nå synes jeg, og fokusere på hvordan han kan trygge deg igjen. Samtidig synes jeg at du skal prøve å la være å tenke på de venninnene til ting har kommet litt på avstand. I alle fall, lykke til! "Slik som jeg ser det så har kjæresten din latt være å fortelle om dette fordi han var redd for ubehag, og det synes jeg er litt feigt." Hvorfor det? Har man plikt til å fortelle om sine tidligere sexpartnere? "............................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1580917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oda36 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Tusen takk for svar. Var utrolig godt å få litt sympati, hvis jeg kan kalle det det, fra noen... Det skal ikke mer til før tårene triller... Jeg syns det er så fortvilende vanskelig. Men jeg vet at jeg elsker han og det er oss to, det er vi som skal være sammen. Men vi må komme gjennom dette bare. Jeg orker ikke å gå rundt å være sint og krangle, og jeg trenger nærhet... Så vi har det ganske greit stort sett, men det er jo en verkebyll for meg dette. Føler at vi burde snakker mer om det, men alt er liksom sagt! Jeg har fortalt hvordan jeg har det, føler det, tenker osv. Han har sagt hvordan han har det, føler det, tenkte og tenker. Det ender bare med at jeg ligger og hulker og til slutt må ta en dusj... Men hva syns du jeg kan kreve i forhold til hans kontakt med disse venninnene? Jeg synes vel at det må gå an å holde de venninnene litt på avstand til du takler dette bedre. Men du vet selv hvor du står. Det kommer vel litt an på om de hadde vært venner lenge før du møtte kjæresten din, om de hadde hatt et avklart venneforhold lenge før du kom inn i bildet. Ting ser jo annerledes ut om han nettopp hadde vært intim med dem før du traff ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1580970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis man er så fordømt opptatt av at ens partner har levd et liv før, og syns det er viktig å bruke mye tid på å grave i hans/hennes fortid, så foreslår jeg at man går på noe bortimot barnerov når man skal finne en partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 "Slik som jeg ser det så har kjæresten din latt være å fortelle om dette fordi han var redd for ubehag, og det synes jeg er litt feigt." Hvorfor det? Har man plikt til å fortelle om sine tidligere sexpartnere? "............................................." Selvfølgelig har man ingen plikt til å fortelle detaljer fra sitt tidligere sexliv. Hvis noen ønsker en partner uten et tidligere sexliv, bør de heller gå på "barnerov". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UndrendePåDetMeste Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ble ganske trist da jeg leste dette, har selv vært i samme situasjon, men heldigvis i et mindre seriøst forhold. Har du fortalt ham at dette oppleves litt som et "halvt" utroskapstilfelle, ettersom han har løyet om en svært intim handling ang. mennesker du har vært usikker på? Du Burde nok kanskje si rett ut at du trenger at han kutter ned på tiden med den/disse venninnene og bruker masse energi på deg, og at dere får være åpne og jobbe dere tilbake til der dere var. For det tror jeg dere klarer, med litt tid:) Jeg sier ikke at han skal glemme venninnene sine, eller overse de, men være ærlig og si at akkurat nå har det skjedd ting som gjør at han må prioritere deg litt mer enn vanlig en stund Er det ikke vanlig å ha slike perioder i et forhold, uavhengig av grunn? Lykke til, dette tror jeg nok dere klarer:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Forstår partneren din godt. Ikke hvis han har løyet på direkte spørsmål, men jeg ville forstått ham dersom han hadde svart at du faktisk ikke har noe med hans fortid. Det er problematisk for mange jenter at gutta har hatt et liv før dem, det er bare å lese her for å se det, og spesielt problematisk kan det bli dersom vi har hatt sex med jenter som fortsatt er våre venninner. Forstår ham godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ble ganske trist da jeg leste dette, har selv vært i samme situasjon, men heldigvis i et mindre seriøst forhold. Har du fortalt ham at dette oppleves litt som et "halvt" utroskapstilfelle, ettersom han har løyet om en svært intim handling ang. mennesker du har vært usikker på? Du Burde nok kanskje si rett ut at du trenger at han kutter ned på tiden med den/disse venninnene og bruker masse energi på deg, og at dere får være åpne og jobbe dere tilbake til der dere var. For det tror jeg dere klarer, med litt tid:) Jeg sier ikke at han skal glemme venninnene sine, eller overse de, men være ærlig og si at akkurat nå har det skjedd ting som gjør at han må prioritere deg litt mer enn vanlig en stund Er det ikke vanlig å ha slike perioder i et forhold, uavhengig av grunn? Lykke til, dette tror jeg nok dere klarer:) Jepp dette klarer vi :-) Vi har det veldig godt sammen til vanlig, og tilogmed nå så har vi det ikke så verst. Men ikke helt perfekt... Det blir nok helt bra igjen, det er jeg ikke i tvil om. Er bare usikker på veien dit... Tusen takk for svaret ditt forresten! Godt at noen tar seg tid til å lese innlegget mitt og tilogmed gir et seriøst svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Så lenge dette skjedde før du kom inn i bildet, har han vel ingenting å unnskylde eller forklare? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Forstår partneren din godt. Ikke hvis han har løyet på direkte spørsmål, men jeg ville forstått ham dersom han hadde svart at du faktisk ikke har noe med hans fortid. Det er problematisk for mange jenter at gutta har hatt et liv før dem, det er bare å lese her for å se det, og spesielt problematisk kan det bli dersom vi har hatt sex med jenter som fortsatt er våre venninner. Forstår ham godt. Jeg tenkte først jeg bare skulle la være å svare, men så klarte jeg ikke det heller. Føler behov for å forsvare meg. Jeg har noen seriøse forhold bak meg, og er i en alder som tilsier at det skal ganske mye til for å finne en gutt som ikke har noen erfaring i forhold til sex med andre jenter og forhold. En slik gutt hadde heller ikke appellert til meg... Jeg er ikke, og har aldri vært, spesielt sjalu av meg. Jeg har ikke noe problemer med at kjæresten min har ei fortid, selvfølgelig har han det og det har jeg også! Vi har med oss erfaringer begge to som gjør at vi har kommet dit vi er i dag. Uten de erfaringene vi har, så hadde vi nok ikke passet så godt sammen! Han har kontakt med og treffer de av eksene sine han ønsker å ha kontakt med, uten at det er noe problem for meg. Og slik er det med meg også. Jeg er glad for at kjæresten min har hatt kjærester, "opplegg" og har erfaring både i forhold til sex og forhold før han traff meg. Det beriker både sexlivet vårt og samlivet vårt. Han vet hva han liker, hva han vil ha og hva han ikke liker og ikke vil ha. Samme med meg. Vi er tryggere på oss selv og hvordan vi vil ha det fordi vi begge har erfaringer med oss. Derfor, vil jeg bare si at i dette tilfellet så tar du feil! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oda36 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Forstår partneren din godt. Ikke hvis han har løyet på direkte spørsmål, men jeg ville forstått ham dersom han hadde svart at du faktisk ikke har noe med hans fortid. Det er problematisk for mange jenter at gutta har hatt et liv før dem, det er bare å lese her for å se det, og spesielt problematisk kan det bli dersom vi har hatt sex med jenter som fortsatt er våre venninner. Forstår ham godt. Det er vel lett å fortelle for mye, eller spørre for mye i starten av et forhold. Men er det så rart at man lurer på opprinnelsen og innholdet i de forskjellige relasjonenene partneren har? Det er helt naturlig nysgjerrighet fra min side å spørre hvordan folk ble kjent osv. Det gjelder også blandt andre enn partneren. Er ikke det en del av livet da? Ting er da jammen ikke så sort/ hvitt vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Så lenge dette skjedde før du kom inn i bildet, har han vel ingenting å unnskylde eller forklare? Jeg mener heller ikke at han skal unnskylde for sin fortid! Som jeg nettopp skrev et annet sted i tråden nettopp, så er jeg heller glad for at han har ei fortid. Men når han og ei som har blitt ei felles venninne har hatt sex, og han har benektet det på direkte spørsmål, så reagerer jeg på det... Jeg reagerer på at han har løyet om det. Hadde han vært åpen om det først som sist, så hadde det ikke vært noe problem! Takk for innspill! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er vel lett å fortelle for mye, eller spørre for mye i starten av et forhold. Men er det så rart at man lurer på opprinnelsen og innholdet i de forskjellige relasjonenene partneren har? Det er helt naturlig nysgjerrighet fra min side å spørre hvordan folk ble kjent osv. Det gjelder også blandt andre enn partneren. Er ikke det en del av livet da? Ting er da jammen ikke så sort/ hvitt vel? Som jeg skulle sagt det selv! Jeg har ikke spurt fordi jeg har vært mistenksom, men heller av nysgjerrighet- og da forventer jeg et ærlig svar. Spesielt siden vi har et forhold som foruten dette har vært preget av åpenhet, ærlighet og nærhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er vel lett å fortelle for mye, eller spørre for mye i starten av et forhold. Men er det så rart at man lurer på opprinnelsen og innholdet i de forskjellige relasjonenene partneren har? Det er helt naturlig nysgjerrighet fra min side å spørre hvordan folk ble kjent osv. Det gjelder også blandt andre enn partneren. Er ikke det en del av livet da? Ting er da jammen ikke så sort/ hvitt vel? Men ser du ikke forskjellen på å spørre en partner om hvordan han ble kjent med sine venner, og å spørre dem om hvem av sine venner han har pult? Hva har en sånn opplysning å si for forholdet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg tenkte først jeg bare skulle la være å svare, men så klarte jeg ikke det heller. Føler behov for å forsvare meg. Jeg har noen seriøse forhold bak meg, og er i en alder som tilsier at det skal ganske mye til for å finne en gutt som ikke har noen erfaring i forhold til sex med andre jenter og forhold. En slik gutt hadde heller ikke appellert til meg... Jeg er ikke, og har aldri vært, spesielt sjalu av meg. Jeg har ikke noe problemer med at kjæresten min har ei fortid, selvfølgelig har han det og det har jeg også! Vi har med oss erfaringer begge to som gjør at vi har kommet dit vi er i dag. Uten de erfaringene vi har, så hadde vi nok ikke passet så godt sammen! Han har kontakt med og treffer de av eksene sine han ønsker å ha kontakt med, uten at det er noe problem for meg. Og slik er det med meg også. Jeg er glad for at kjæresten min har hatt kjærester, "opplegg" og har erfaring både i forhold til sex og forhold før han traff meg. Det beriker både sexlivet vårt og samlivet vårt. Han vet hva han liker, hva han vil ha og hva han ikke liker og ikke vil ha. Samme med meg. Vi er tryggere på oss selv og hvordan vi vil ha det fordi vi begge har erfaringer med oss. Derfor, vil jeg bare si at i dette tilfellet så tar du feil! :-) Feil? Hva over var det jeg skrev som var "feil"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GI MEG SYNSPUNKTER Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis man er så fordømt opptatt av at ens partner har levd et liv før, og syns det er viktig å bruke mye tid på å grave i hans/hennes fortid, så foreslår jeg at man går på noe bortimot barnerov når man skal finne en partner. Javel...? Hvorfor det? Dette var da for meg et merkelig resonnemet på bakgrunn av det innlegget jeg skrev... Tråkka jeg på en øm tå eller?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er vel lett å fortelle for mye, eller spørre for mye i starten av et forhold. Men er det så rart at man lurer på opprinnelsen og innholdet i de forskjellige relasjonenene partneren har? Det er helt naturlig nysgjerrighet fra min side å spørre hvordan folk ble kjent osv. Det gjelder også blandt andre enn partneren. Er ikke det en del av livet da? Ting er da jammen ikke så sort/ hvitt vel? Jeg er dødsens nysgjerrig så jeg spurte litt forsiktig om hvordan kjæresten min og hans eks-samboer møttes. Fikk til svar at de møttes på et kurs han var på i forbindelse med jobben. Nå har de to så vidt forskjellige jobber at jeg lenge lurte fælt på hva slags kurs de to kunne hatt itl felles! ) Så til slutt måtte jeg bare spørre og det viste seg at de hadde møttes på byen etter kurset. Han lo godt da jeg fortalte at jeg hadde lurt fælt på sammenhengen der ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg tenkte først jeg bare skulle la være å svare, men så klarte jeg ikke det heller. Føler behov for å forsvare meg. Jeg har noen seriøse forhold bak meg, og er i en alder som tilsier at det skal ganske mye til for å finne en gutt som ikke har noen erfaring i forhold til sex med andre jenter og forhold. En slik gutt hadde heller ikke appellert til meg... Jeg er ikke, og har aldri vært, spesielt sjalu av meg. Jeg har ikke noe problemer med at kjæresten min har ei fortid, selvfølgelig har han det og det har jeg også! Vi har med oss erfaringer begge to som gjør at vi har kommet dit vi er i dag. Uten de erfaringene vi har, så hadde vi nok ikke passet så godt sammen! Han har kontakt med og treffer de av eksene sine han ønsker å ha kontakt med, uten at det er noe problem for meg. Og slik er det med meg også. Jeg er glad for at kjæresten min har hatt kjærester, "opplegg" og har erfaring både i forhold til sex og forhold før han traff meg. Det beriker både sexlivet vårt og samlivet vårt. Han vet hva han liker, hva han vil ha og hva han ikke liker og ikke vil ha. Samme med meg. Vi er tryggere på oss selv og hvordan vi vil ha det fordi vi begge har erfaringer med oss. Derfor, vil jeg bare si at i dette tilfellet så tar du feil! :-) Du spør om synspunkter, og når du får dem, sier du at innskriver tar feil? Da er det ikke mye verdt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215180-hvordan-takle-sviket/#findComment-1581131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.