Gå til innhold

Helgedansekurs i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Dansekløna
Skrevet

Jeg har gitt kjæresten min "gavekort" på dansekurs til jul. Frist for å finne et kurs er satt til ut januar (for at det ikke skal gå i glemmeboka og bli en av de tingene vi aldri får ut fingeren og GJØR)...

Er det noen av dere som har litt peiling på dansekurs? Og som kan gi oss noen tips?

Jeg er HELT på nybegynnerstadiet, mens kjæresten har mer rytme og annlegg for dans i tillegg til litt mer trening. Pga jobbsituasjon passer det dårlig med typ en-kveld-i-uka-kurs, derfor må det bli helgekurs... Kjæresten har lyst å lære litt swing og/eller salsaaktig dans... Kom gjerne med tips til andre danseformer som er gøy å lære...

Har sett litt på baardar sine internettsider..., er det noen av dere som har danset hos dem? De har noen helgekurs som heter "Skal vi danse", er det nybegynner eller hva..? Det står ikke noe om det...

Fortsetter under...

sprelline1365380900
Skrevet

Har selv gått på svingkurs og det er kjempegøy!! Jeg gikk på helge kurs og det var "Kom og dans" som arrangerte det.De har egne kurs for nybegynnere, og så videregående 1 og 2. Søk på nettet..tror de har egne sider. Lykke til!!!

Skrevet

www.komogdans.no

Gabriel som er instruktør på Elixia i Oslo er kjempeflink. De pleier også å kjøre kurs på ukekvelder og i helger i nærheten av Stortorget i Oslo, men jeg husker ikke i farta hva stedet heter... mulig du finner det ut ved å sende en mail til Norunn, under Trondheim Salsaklubb. Hun er instruktør i Trondheim, og har mange kontakter i hovedstaden.

Gjest batteri
Skrevet

salsa er kjempegøy!!! anbfaler det jeg..:) der hvor jeg går er det både flinke og mindre flinke, rytmiske og mindre rytmiske som går... så ikke vær redd fro det..:-)

Skrevet

Boogie woogie og lindy hop er vel de mest "salsa-aktige swingformene" (de bruker dansesteg istedenfor "vugging") og burde dermed passe bra. Gjennom kurs i boogie woogie og lindy hop lærer dere både å følge rytmen og tilpasse dansingen til musikken på andre måter - noe som etter min mening er en av de morsomste sidene ved det å danse. :)

Dere kan lese mer om boogie woogie og lindy hop hos Bårdar Swing Club på www.bardarswingclub.no (Klubben holder til i samme lokaler som Bårdar Danseinstitutt, men er en egen organisasjon). Bårdar Swing Club har nettopp hatt et helgekurs (14.-15. januar). Det er snakk om et nytt helgekurs før påske, men det er ikke fastsatt noen dato ennå.

Bårdar Danseinstitutt sine "Skal vi danse"-kurs er vel selskapsdans, hvis jeg ikke tar helt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...