Gå til innhold

Hjelp til oversettelse!

Anbefalte innlegg

Gjest no nick now

Det har med en skade å gjøre,der vi ikke helt får tak i hva barnet ble behandlet med. Men det de sier(jeg skriver det slik jeg oppfattet det)They put some IVIS-OLINE on his head(uttales ålain)

Dette ble sikkert litt rart,men er det noen som skjønner hva det kan være??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215197-hjelp-til-oversettelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest no nick now

Lurer på om det kan bety iv (intravenøs) saline (saltvann) som man hos babyer ofte legger i en åre utenpå hodeskalen?

Ja det kan det muligens være. Men det står ingenting om skaden i papirene,og det nevnes heller ikke. Bare hva han ble behandlet med. Det er det vi synes er så rart.Hvorfor brukes det IV- saltvann under huden?Skaden er permanent.

Annonse

Ja det kan det muligens være. Men det står ingenting om skaden i papirene,og det nevnes heller ikke. Bare hva han ble behandlet med. Det er det vi synes er så rart.Hvorfor brukes det IV- saltvann under huden?Skaden er permanent.

Saltvannet gis inn i en blodåre for å erstatte tapt væske eller blod, eller dersom barnet i en periode ikke kan ta til seg væske som drikke, f. eks. pga en operasjon, akutt sykdom eller skade.

Gjest no nick now

Saltvannet gis inn i en blodåre for å erstatte tapt væske eller blod, eller dersom barnet i en periode ikke kan ta til seg væske som drikke, f. eks. pga en operasjon, akutt sykdom eller skade.

Tusen takk for informasjon. Du har opplyst meg litt nå ja. Men settes iv i hodebunnen da? Eller gjøres det kun når de ikke finner andre tilfredsstillende årer?

Gjest kanskje noe av det samme prinsippet?

Tusen takk for informasjon. Du har opplyst meg litt nå ja. Men settes iv i hodebunnen da? Eller gjøres det kun når de ikke finner andre tilfredsstillende årer?

Jeg vet at på babyer innlagt på sykehus, ofte får pencilin i en blodåret på hodet. (tror det var pencilin, husker ikke helt) Virker vist bedre eller fortere da, fikk jeg opplyst. Da lar de veneflonen (???) sitte i over flere dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...