Gå til innhold

Noen som vet sånn ca priser på følgende håndtverksarbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt grønn
Skrevet

Hei,

Vi har kjøpt hus og skal pusse opp, men har ikke peil pådiv priser.

Noen som vet hva en snekker tar for å flytte en vegg på ca 5 m2? Den skal rett og slett bare flyttes for å gjøre et rom større...

Noen som vet hva det koster å få en fliselegger til å legge fliser på ca 8 m2?

Er det dyrt å få en møbelsnekker til å fikse/skru sammen noen stoler som snart faller fra hverandre?

Håper noen vet.

Fortsetter under...

Skrevet

Mulig jeg har levd i en annen verden, men er det ikke vanlig at menn gjør sånt selv? Eller har jeg bare vært gift med en særs nevenyttig mann?

Husker han forsvant ned i kjelleren en ettermiddag og kom opp igjen ikke så lenge etterpå med ordene:"Nå har jeg flyttet en døråpning!" *Hehe* Joda, hendig - det er han!

Gjest Helt grønn
Skrevet

Mulig jeg har levd i en annen verden, men er det ikke vanlig at menn gjør sånt selv? Eller har jeg bare vært gift med en særs nevenyttig mann?

Husker han forsvant ned i kjelleren en ettermiddag og kom opp igjen ikke så lenge etterpå med ordene:"Nå har jeg flyttet en døråpning!" *Hehe* Joda, hendig - det er han!

Hehe...joda, svært mange menn gjør dette selv - og min kan også mye av dette. MEN - enkelte velger å betale for at andre gjør det, så kan de selv bruke tiden til f.eks male eller legge gulver...så det så! ;-)

Skrevet

Slikt kan en ikke regne med at folk vet å klare selv.

Skrevet

Slikt kan en ikke regne med at folk vet å klare selv.

Kan man ikke? Hm. Jeg vil ha en nevenyttig kar jeg så jeg forventer at min kjære skal kunne gjøre slikt.

Skrevet

En vegg som bare skal flyttes? Med mindre det er en helt spesiell type lettvegg, så vil jeg tippe det er billigere å rive den og bygge ny. Det du sparer i material ved å rive den skånsomt for gjenbruk, det taper du like fort på arbeidspenger med merarbeid.

Hva angår flislegginga, så få tilbud fra et par steder, og velg det rimeligste. Det kommer jo litt an på hva slags fliser, hvor mye tilpassing det er og hvilket grunnarbeid som er nødvendig på gulvet. Det vil dere få spørsmål om når dere ber om pris, og det kan hende de vil hjem for å se hva det dreier seg om.

Med nykjøpt hus er det sikkert lurt å begynne å vurdere å svinge hammeren selv i fhd til småarbeid. Det blir fort veeeldig dyrt hvis dere skal benytte fagfolk hele veien. Men i fhd til våtrom, el-arbeid og sånt, så bør dere selvsagt ha fagfolk.

Annonse

Skrevet

Kan man ikke? Hm. Jeg vil ha en nevenyttig kar jeg så jeg forventer at min kjære skal kunne gjøre slikt.

Klart det hadde vært fint om han kunne både det ene og det andre, men for meg er det helt andre kvaliteter som er essensielle.

Skrevet

Klart det hadde vært fint om han kunne både det ene og det andre, men for meg er det helt andre kvaliteter som er essensielle.

Heldigvis har jeg fått flere ønsker oppfylt på en gang! ;o)

Skrevet

Heldigvis har jeg fått flere ønsker oppfylt på en gang! ;o)

Da er det bare til å sette seg tilbake og nyte tilværelsen.

c",)

Gjest bruk hodet og hender
Skrevet

Det å skru sammen /fikse stoler slik at de blir støere /ikke faller sammen, burde dere vel kunne klare selv? Snekkere tar bra timepris, så det blir nok dyre stoler.

Sånt gjør jeg lett selv, "enda" jeg er jente! :-)

Gjest Shira12
Skrevet

"Nå har jeg flyttet en døråpning!"

Det er slikt som sambo kan gjøre også, men han har lært seg at det i enkelte tilfeller lønner seg og høre med meg først ;-)

Men flink handyman, det er han! Sitter jo her i nytt hus som han har bygget helt selv, så jeg er stolt av han.

Skrevet

Hvor skal dere legge flis da? Det er jo den enkleste sak i verden, og dere kan spare masse på å gjøre det selv...

Skrevet

"Nå har jeg flyttet en døråpning!"

Det er slikt som sambo kan gjøre også, men han har lært seg at det i enkelte tilfeller lønner seg og høre med meg først ;-)

Men flink handyman, det er han! Sitter jo her i nytt hus som han har bygget helt selv, så jeg er stolt av han.

*Hehe* Vi skulle flytte døråpningen da, jeg var bare ikke helt orientert om hva han skulle da han gikk ned i kjelleren. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...