Gå til innhold

Klær til brudesvenn/pike. Hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Gjest bride to come
Skrevet

Heisann.

For en tid siden spurte vi min manns barn om de ville være brudepike og svenn. Joda, det var jo en ære...

men de mener altså at vi da må betale for barnas klær? Stemmer det, eller bør de betale selv?

Hmm....Vil gjerne ha meninger her! :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg mener at brudeparet selvfølgelig skal betale brudepiker og brudesvenners klær! Hvis noen hadde spurt om mine to kunne være brudepike og -svenn og så forventet at jeg skulle betale i dyre dommer for antrekk så hadde svaret blitt nei.

Man kan leie kjole og dress til dem også forresten.

Skrevet

Kan det være noe å lure på?

Brudeparet betaler selvfølgelig for klærne til brudebarna.

kakki1365380609
Skrevet

Brudeparet betaler selvsagt brudepike/svennklærene.

Gjest synes jeg ihvertfall
Skrevet

Hvis dere ønsker noe mer enn det de har på seg i bursdager etc, bør dere ordne dette.

Jeg ville ikke likt å måtte ordne klær til mine barn som skulle matche min exmanns nye kones brudekjole (eller noe i den duren).

Det er vel naturlig at de tar med seg det de har av årstidsriktig pentøy (bukse / skjorte, pen kjole) og at dere enten kjøper tilbehør til dette eller kjøper / leier noe nytt.

I den grad man pålegger noen i "brudefølget" spesielle antrekk, synes jeg det er rudeparet som betaler for dette.

Annonse

Gjest bride to come
Skrevet

...eh...det skulle altså være slik: Vi spurte min manns SØSTERS barn...om....etc etc

Skrevet

...eh...det skulle altså være slik: Vi spurte min manns SØSTERS barn...om....etc etc

Dere skal fortsatt betale ;-)

Skrevet

Med mindre de kan bruke penklær de allerede har, bør brudeparet betale for klærne.

Skrevet

Her er det noe jeg ikke forstår.

Dere spurte barna om de vil være brudepike/svenn. Og så vil "de" ikke betale for antrekket.

Hvem er "de"? Du mener vel ikke at barna skal betale selv? Av lommepengene sine, da?

Skrevet

Jeg mener at det skal dere betale.

Spurte samboern min, og han mente at det måtte barnas foreldre betale, men at det ikke forventes av barna at de har antrekk som går til kjolen. Så var diskusjonen i gang oss i mellom og han sier jeg håper ikke vi skal gifte oss noen gang når vi diskuterer rundt en sånn bagatell.. Hmmm- Vi har nok ulike forventninger til bryllup.. Blir nok aldri gift her nei:(

Vel, jeg mener at hvis dere har forventninger til antrekket til brudepikene eller svenn må dere betale... Og var ikke faren til barna i tilegg din fram,tidlige mann?

Du kan vel ikke forvente at barnas mor skal betale?

Annonse

Gjest Eller..,?
Skrevet

Hæ? DERE betaler. Om dere blir bedt i bursdag, forventer du at h*n som har fødselsdag, betaler for klærne dere skal ha på dere mens dere er i bursdagen?

Skrevet

Hæ? DERE betaler. Om dere blir bedt i bursdag, forventer du at h*n som har fødselsdag, betaler for klærne dere skal ha på dere mens dere er i bursdagen?

Hvis bursdagsbarnet hadde forlangt at jeg skulle kjøpe nye, matchende klær spesielt for anledningen, ville jeg forventet at han betalte dem også, ja.

Med andre ord: Ikke en helt relevant sammenlikning.

Skrevet

Det forklarer jo situasjonen. Men likevel må jo dere betale, synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...