Gå til innhold

Tips på familievennlig sydenferie

Anbefalte innlegg

Gjest familien på 4
Skrevet

Ferieplanleggingen er i gang, og vi har planer om å reise sydover(siste uken i august).

Vi har pleid å reise til Tyrkia, men er nå åpen for nye impulser. Vi har to små barn på henholdsvis 2 og 3 år, og feriestedet må derfor være familievennlig, helst i umiddelbar gåavstand til stranden. Vi ønsker heller ikke en lang busstur fra flyplassen.

Noen som har opplevd noen steder som kan anbefales?!?

Fortsetter under...

sprelline1365380900
Skrevet

Vil anbefale Alcudia, Mallorca! Et eldorado for barn. Kjempe fin strand! Flott restaurant område uten biltrafikk ved båthavna.

Vi var på Alcudia Garden med Ving! Heilt topp!!!!

Skrevet

Vi var så strålende fornøyd med Makrigialos på Kreta at den litt lange veien fra flyplassen fort ble glemt. Makan til deilig sted! Nydelig mat, fikk hjemmebakt, grovt brød hver dag, og frokostbuffeten var himmelsk. Samme med alle de andre måltidene også. Fire forskjellige badebassenger, en for de aller yngste, en for seks-sju åringene, en for de barna som kan svømme, og et for ungdom/voksne. Kort vei til nydelig strand. Leide bil og dro til Kretas eneste ekte palmestrand. Ja, absolutt vår beste familieferie. Lollo og Bernie show for minsten på tre var knallsuksess. Musikal-aktige nummer for oss voksne etter barnas leggetid. Sukk, jeg vil tilbake.....

Skrevet

Vil anbefale Alcudia, Mallorca! Et eldorado for barn. Kjempe fin strand! Flott restaurant område uten biltrafikk ved båthavna.

Vi var på Alcudia Garden med Ving! Heilt topp!!!!

akkurat det jeg skulle si! Var der ofte da jeg var liten. Søstera mi var der med datteren for et par år siden og hun sa det var like koselig der som da vi var små.

Alcudia garden har jeg vært på én gang! Fint bassengområde! :)

Gjest hallow :o/
Skrevet

Vi var så strålende fornøyd med Makrigialos på Kreta at den litt lange veien fra flyplassen fort ble glemt. Makan til deilig sted! Nydelig mat, fikk hjemmebakt, grovt brød hver dag, og frokostbuffeten var himmelsk. Samme med alle de andre måltidene også. Fire forskjellige badebassenger, en for de aller yngste, en for seks-sju åringene, en for de barna som kan svømme, og et for ungdom/voksne. Kort vei til nydelig strand. Leide bil og dro til Kretas eneste ekte palmestrand. Ja, absolutt vår beste familieferie. Lollo og Bernie show for minsten på tre var knallsuksess. Musikal-aktige nummer for oss voksne etter barnas leggetid. Sukk, jeg vil tilbake.....

Vi vurderer å reise 2 uker i mai med barn på 7 og 10. Kan dette være noe for oss tror du ? Hvordan er størrelsen på en 2-roms leilighet. Vi liker egentlig best 3-roms, men det er ikke så mange steder vi får det. Vi liker å ha litt plass. Så det var en ledig leilighet med balkong. Er balkongene veldig små og burde vi prøve å få terrasse ? Vi har sett på Afrodite. Er det bra? Ble så nysgjerrig nå når jeg fikk noen å spørre så jeg håper du tar deg tid til å svare ;o)

Hvor lang tid tok det å kjøre fra flyplassen ?

Skrevet

Vi var i sommer på Althea beach på kypros(star tour).

Kjempefin plass-passet oss perfekt med to små barn.Vi bestillte all inclusive for de voksne-barna går da gratis.Kjempe praktisk og ikke minst det var ikke særlig dyrt heller.Mye billigere enn om vi skulle ha gått fra resturant til resturant.

Barnevennlig plass, og om kvelden var det barneshow om kvelden.

Kan anbefales på det sterkeste.

Annonse

Skrevet

Vi vurderer å reise 2 uker i mai med barn på 7 og 10. Kan dette være noe for oss tror du ? Hvordan er størrelsen på en 2-roms leilighet. Vi liker egentlig best 3-roms, men det er ikke så mange steder vi får det. Vi liker å ha litt plass. Så det var en ledig leilighet med balkong. Er balkongene veldig små og burde vi prøve å få terrasse ? Vi har sett på Afrodite. Er det bra? Ble så nysgjerrig nå når jeg fikk noen å spørre så jeg håper du tar deg tid til å svare ;o)

Hvor lang tid tok det å kjøre fra flyplassen ?

Den toromsleiligheten vi bodde på hadde to balkonger. De var fine i størrelsen, 5x3 m ca.

Tror Afrodite var flotte. Det var noen som hadde leiligheter der, med utgang på bakkenivå. De hadde fantastisk utsikt. På Ving tror jeg du får oversikt over resorten.

Fra flyplassen tok det to timer. Litt kjipt, men gikk veldig greit med leiebil.

Stedet er en perle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...