ashild Skrevet 8. mars 2001 Skrevet 8. mars 2001 Var til ultralyd da jeg var 7+2 og legen målte fosteret til å være 8 mm (crl) og vi så hjerteaktivitet. Var tilbake da jeg var 9+3 og fosteret var da vokst til 18 mm (crl), men det var ingen hjerteaktivitet å se. Målte hcg til ca. 60000. Tok en ny blodprøve i dag (9+5) og venter spent på svar. Hvor stor er sjansen for at dette skal gå bra allikevel? Er hcg-nivået normalt? Er crl-størrelsen normal? (Hadde en spontanabort i uke 9/10 i sommer hvor det ikke fantes foster da jeg tok ultralyd.) 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 Det er ikke så lett å si hva som kan ha skjedd siden det ikke var noe hjerteaktivitet å se på det lille fosteret. Man kan jo håpe at det lå i en stilling hvor man ikke fikk klar oversikt. Ellers kan jeg fortelle deg at hCG på 60 000 er innenfor normalområdet når man er 8 uker på vei. Fosteret er nok i minste laget. Man beregner at fosteret måler fra isse til rompe (crown/rump) 13 mm i uke 7 og 32 mm i uke 9. Du kan jo håpe på at du har kommet kortere enn først antatt og at du kanskje egentlig nærmer deg 8 uker, men du får nesten bare vente å se på hva du får beskjed om. Lykke til. 0 Siter
tillajo Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 Tror ikke du skal ta det så tungt med lengden. Jeg tok UL nå uke 8+6. Da målte den 16,5 mm og legen sa at det var helt fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.