Gå til innhold

Hva passer til lilla vegger

Gjest litt usikker en søndagskveld

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker en søndagskveld
Skrevet

Jentungen har fått lille vegger på rommet. Til nå har vi hatt hvite gardiner, men nå har jeg lyst til å stæsje det litt opp med nye gardiner, sengetrekk, puter og anna stæsj. Hvilke farge passer sammen med lilla. Kan jeg velge limegrønt eller turkis?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke peiling på farger med lilla og grønt el. turkis høres helt gyselig ut i mine ører. Jeg ville holdt meg til hvitt sammen med lilla jeg...

Skrevet

Lime og lilla er kult i sammen, det har jeg akkurat sett hos ei venninne.

Skrevet

Lime eller turkis blir nok feil.

Hva med en mørkere eller lysere lillafarge til?

Skrevet

Spørs om det er varm eller kald lilla, men rødt kan også være tøft:)

Ellers så er jo både grønt og turkist flott!

Annonse

Skrevet

Lillemann har en slags lilla på veggene, og det er en del brune bjelker der inne. Det brune og lilla går faktisk vanvittig godt sammen, men nå vet jeg ikke med brunt inventar, da.. :-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Blått, akkurat slik som på denne siden.

Skrevet

Jeg synes lilla er fint både sammen med limegrønt og olivengrønt, og dessuten med tomatrødt.

Men nå snakker jeg klær. Jeg tror rommet skal være stort for at dere skal kunne komme unna med en sånn fargekombinasjon til interiør.

Skrevet

Lime og lilla er kjempefint. Turkis kan også funke. Det blir litt kjøligere. Friskere. Da ville jeg valgt å ha noen hvite detaljer også, ikke bare turkise.

Hva ønsker så den unge damen som eier rommet? Er det mye prinsesse i henne fortsatt, eller begynner hun å bli så stor at hun liker sprekere fargekombinasjoner?:-)

Lilla og rødt er knalltøft, men det blir lett litt Red Light District. Da må man vite hva man gjør;-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Ja, brunt kan jo også være veldig flott:)

Ja!! Brunt og lilla er så fint...! Jeg har bestemt for at når vi skal pusse opp soverommet, blir det brunt og lilla som gjelder... Sånn gammelrosalilla og brunt..

Annonse

Gjest lille rosinen
Skrevet

Spørs om det er varm eller kald lilla, men rødt kan også være tøft:)

Ellers så er jo både grønt og turkist flott!

Hva er forskjell på kald og varm lilla...?

Ei venninne snakket om det her en dag også, men jeg glemte å spørre hva hun mente med varm og kald lilla. For hun mente at hun liker kald lilla mens jeg liker varm lilla...

Skrevet

Hva er forskjell på kald og varm lilla...?

Ei venninne snakket om det her en dag også, men jeg glemte å spørre hva hun mente med varm og kald lilla. For hun mente at hun liker kald lilla mens jeg liker varm lilla...

Hehe, i varm lilla er det mye rødt, kall det gjerne rødlilla.

I kald lilla er det mye blått, altså blålilla:)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hehe, i varm lilla er det mye rødt, kall det gjerne rødlilla.

I kald lilla er det mye blått, altså blålilla:)

hm... ikke klokere... har du noen eksempler...?

Fargen på DOL, kald eller varm lilla? Den som kommer når man har lest en tråd? Hva med den som er bakgrunn i boksene til venstre, den lyselilla (eller rosa...?)?

Skrevet

Fargen på DOL, kald eller varm lilla? Den som kommer når man har lest en tråd? Hva med den som er bakgrunn i boksene til venstre, den lyselilla (eller rosa...?)?

det kalles rosa, ja.

Skrevet

Rødlilla = lilla som heller mot rødt.

Blålilla = lilla som heller mot blått.

Skrevet

Turkis, lime. en viss oransje, men alt kommer jo ann på tonen i lilla, for det kan være så mangt.

Skrevet

Den fargen som kommer når man har lest en tråd, ville jeg kalt burgunder. Andre ville vel sagt mørk rødlilla eller vinrød.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...