Gå til innhold

Har oljet golvet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært flink! Vi holder på med siste innspurt med det nye rommet til eldstemann, og i kveld har jeg oljet golvet med hvit olje (faxe). har aldri gjort det før. Ville bruke nal, men den var svart og agde svarte merker, så jeg måtte bruke hendene. Sikkert ikke så heldig, men det står ingenting om fare eller helseskade på dunken...

Det står imidlertid at oljen er selvantennelig. Hva gjør jeg med klutene? Kan jeg kaste dem ut på snøen i hagen? Da tar de vel ikke fyr?

Nå er det listing igjen - så kan han flytte inn! Senga malte jeg på fredag og i går, og gardiner og stenger har vi kjøpt inn. Skrivepult må han vente litt med...

Skrevet

Innholder nok linolje som kan selvantennes. Legg klutene i vedovnen eller ut i snøen et lite stykke fra huset.

Gratulerer med overstått oljing, det ble sikkert fint!

Skrevet

Innholder nok linolje som kan selvantennes. Legg klutene i vedovnen eller ut i snøen et lite stykke fra huset.

Gratulerer med overstått oljing, det ble sikkert fint!

Har brukt tre håndklær, så det er litt mye å putte i ovnen. Legger dem i en pose ute i snøen, jeg!

Ja, det ble kjempefint! men det må herde i 7 dager! Vi hade tenkt å få gjort ferdig listingen i løpet av uka, men en bør vel ikke tråkke for mye der inne denne uka da...?

Skrevet

Så flink du har vært!

Når jeg oljer kjøkkenbenkene pleier jeg legge klutene i vann over natten, så vasker jeg dem i maskin neste dag.

Skrevet

Så flink du har vært!

Når jeg oljer kjøkkenbenkene pleier jeg legge klutene i vann over natten, så vasker jeg dem i maskin neste dag.

Er livredd selvantenning. tok noen gamle håndklær, og har ikke noe behov for å ta vare på dem.

Er litt imponert selv jeg! Venninna mi syntes jeg var flink som kjøpte seng og malte den mens mannen min var borte :-)

Skrevet

Er livredd selvantenning. tok noen gamle håndklær, og har ikke noe behov for å ta vare på dem.

Er litt imponert selv jeg! Venninna mi syntes jeg var flink som kjøpte seng og malte den mens mannen min var borte :-)

Det går sikkert bra å kaste dem ut da, det er vel kaldt ute så det er nok ikke fare for gressbrann :o)

Sist jeg oljet glemte jeg dukene i vasken, uten vann, men de lå der dagen etter! Tror det skal litt til for at de tar fyr, men det er jo best å være på den sikre siden!

Mye man kan få gjort uten mannfolk i huset! Da jeg var samboer pleide jeg alltid male mens gubben var bortreist, han kom ofte hjem til nymalte ting :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Du har vært kjempeflink!

Jeg oljet noen skifergulv forrige uke, tørket av med papir, som jeg la ut i snøen.

Tenkte som deg jeg, det kan da ikke ta fyr der.

Skrevet

Du har vært kjempeflink!

Jeg oljet noen skifergulv forrige uke, tørket av med papir, som jeg la ut i snøen.

Tenkte som deg jeg, det kan da ikke ta fyr der.

Men skal jeg tenne på dem i dag, kontrollert? Vil jo ikke legge den posen i søppeldunken!

Gjest Shira12
Skrevet

Men skal jeg tenne på dem i dag, kontrollert? Vil jo ikke legge den posen i søppeldunken!

Nå er ikke jeg den rette og spørre, jeg er sinnsykt redd for brann.

Jeg lot det ligge og så fikk sambo ordne opp *pysete*

Så jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort med håndklær...

Skrevet

Nå er ikke jeg den rette og spørre, jeg er sinnsykt redd for brann.

Jeg lot det ligge og så fikk sambo ordne opp *pysete*

Så jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort med håndklær...

Er også litt pysete i forhold til brann - så jeg tror jeg "drøyer" det til min kjære kommer hjem i kveld. Håper bare ikke noen unger finner den posen i løpet av dagen og leker med den....

Tror alle ungene i nærheten er i barnehagen i dag - men skolebarna kan jo finne den da, selv om jeg puttet den oppi et hull i snøen - i brøytekanten...

Uansett - får ikke gjort noe med det nå...

Skrevet

Er også litt pysete i forhold til brann - så jeg tror jeg "drøyer" det til min kjære kommer hjem i kveld. Håper bare ikke noen unger finner den posen i løpet av dagen og leker med den....

Tror alle ungene i nærheten er i barnehagen i dag - men skolebarna kan jo finne den da, selv om jeg puttet den oppi et hull i snøen - i brøytekanten...

Uansett - får ikke gjort noe med det nå...

Jeg bruker å putte klutene i en tett pose som jeg fyller vann oppi. Posen kaster jeg i dunken. Evt tenner vi på klutene ute, men jeg brenner dem ikke inne i ovnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...