Gå til innhold

Kjøkken av furu!

Anbefalte innlegg

Gjest furu kjøkken
Skrevet

Hei,

Hei jeg har furu kjøkken. Finnes det ikke noe rense middel, såpe eller noen andre flytende for å ta på kjøkken dørene.

Når det er sagt kan jeg nevne at den har blitt lakert, det var før vi flytta inn.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det er du ønsker? Skal du vaske furukjøkkenet ditt? Eller vil du pusse opp?

Jeg tror jeg ville malt det..., i eggehvit eller latte eller noe... :-)

Skrevet

Salmiakk i varmt vann er ypperlig for å vaske kjøkkenet!

Gjest furu kjøkken
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det er du ønsker? Skal du vaske furukjøkkenet ditt? Eller vil du pusse opp?

Jeg tror jeg ville malt det..., i eggehvit eller latte eller noe... :-)

Jeg tror jeg formulerte meg litt rart:)

Jeg mente egentlig at jeg ikke vil lakke den. Fordi det har den blitt før vi flytta inn.

Men jeg vil at den skal skinne. Altså vaske den kanskje? Kan jeg bruke hvilken som helts såpe eller må jeg ha noen spesiell såpe siden det er furu?

Du vet når man har møbler av furu og eik. Så bruker man noe spesielt for at de skal bevare sin farge. Det var noe i den duren jeg mente egentlig.

Håper du skjønte det:)

Gjest furu kjøkken
Skrevet

Salmiakk i varmt vann er ypperlig for å vaske kjøkkenet!

All slags kjøkken da eller?

Skrevet

Det fins noe rensemiddel for furu, men det funker nok ikke når det er lakkert, da ville jeg brukt salmiakkvann, det er effektivt på fett.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg mente egentlig at jeg ikke vil lakke den. Fordi det har den blitt før vi flytta inn.

Men jeg vil at den skal skinne. Altså vaske den kanskje? Kan jeg bruke hvilken som helts såpe eller må jeg ha noen spesiell såpe siden det er furu?

Du vet når man har møbler av furu og eik. Så bruker man noe spesielt for at de skal bevare sin farge. Det var noe i den duren jeg mente egentlig.

Ja, nå skjønner jeg hvertfall LITT MER hva du mener :-)

Hadde jeg hatt furukjøkken hadde jeg fremdeles ville malt det jeg da... :-)

Ja..., det stemmer vel at det kanskje finnes noe for å sette det inne med..., men spørs om det ikke kanskje er for sent når det er lakket...? Men, jeg har altså egentlig ikke peiling på sånt. Så jeg tror du får vente å se om noen andre kommer med noen mer vettuge svar eller eventuelt dra på en kjøkkenforretning som selger furukjøkken... :-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

All slags kjøkken da eller?

Men, det ville jeg sjekket litt med noen som har peiling... For salmiakkvann kan matte lakken også, så hvis du ville ha det blankt og fint så oppnår du kanskje ikke helt ønsket effekt... :-)

Gjest furu kjøkken
Skrevet

Men, det ville jeg sjekket litt med noen som har peiling... For salmiakkvann kan matte lakken også, så hvis du ville ha det blankt og fint så oppnår du kanskje ikke helt ønsket effekt... :-)

Takk for svar lille rosinen;)

...den evige natteravn...
Skrevet

Zalo og litt salmiakk i vannet er en grei løsning til kjøkken.

Ellers kan du bruke det du har av vaskemiddler som er fettløsende.

Ønsker du en blankere kjøkkeninnredning så må du nok lakkere den.

Gjest lysrøret
Skrevet

Når furu er lakkert er alt annet nytteløst. For å få det blankere må du lakkere med blank lakk.

Furu må være oljet eller såpebehandlet for at du kan bruke andre produkter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...