Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 22 år og har hatt spiral i 2 år nå ,jeg er litt urolig for noe smerter jeg har hatt ved eggstokkene og nederst i magen..kommer av og til som mens smerter,har ikke hatt slike smerter etter jeg fikk spiralen min,har små blødninger under menstrasjonen også.smertene kom for 4-5 dager siden.hva tor du det kan være?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis den siste menstruasjon var kortere og du har smerter, bør graviditet utenfor livmoren utelukkes. Du bør ta en graviditetstest, og hvis den er positiv bør du med en gang søke lege.

Smerter kan også være infeksjon, men da vil det ofte også være feber og utflod. En mulig infeksjon krever også snarlig behandling, så uansett bør du søke lege, men altså ekstra raskt hvis testen er positiv.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Mette Moen, Gynekolog

takker for svar..jeg glemte og fortelle at jeg ble kvalm,svimmel.måtte sitte meg ned og var klam over hele kroppen.hva kan dette skyldes.?

Det kan bety at du har hatt blødning inn i bukhulen som man kan se ved graviditet utenfor livmoren. Så jeg gjentar min anbefaling, søk lege raskt, også hvis testen er negativ (i og med at du har slike symptomer). Ikke for å skremme deg, men for å utelukke noe som trenger hurtig behandling.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...