Gå til innhold

Trenger hjelp!

Gjest En som er på jakt etter jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er utdannet som lønnsmedarbeider. Hvor bør jeg søke jobb? Er det noen som kan gi meg noen ideer?

Har ikke noe erfaring, har nettopp blitt ferdig med utdanningen.

Hvis noen her kunne hjelpe meg ved å fortelle hvor jeg bør søke om en mulig praksis plass. Slik at jeg kan få erfaring på min CV. Ville jeg være kjempe takknemlig:)

Takk til de som svarer!

Fortsetter under...

Skrevet

Alle større bedrifter og organisasjoner. Send inn åpen søknad og ring og hør etter en stund. Trekker det ut, be A-etat om hjelp til å få en praksisplass slik at du får en prakisplass.

Skrevet

Alle større bedrifter og organisasjoner. Send inn åpen søknad og ring og hør etter en stund. Trekker det ut, be A-etat om hjelp til å få en praksisplass slik at du får en prakisplass.

Du skjønner Elis31 at jeg har vært i kontakt med aetat. Og det er dem som har bedt med finne meg en praksis plass. De skal selvfølgelig godkjenne det først. Men jeg må vel først finne en da:)

De gjør ikke det for meg. Saksbehandleren mente at jeg må finne en selv.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Ellers hvor jeg bør spørre.

Bare jeg får litt erfaring er det bra for meg. Da kan jeg lettere søke jobber der de ofte spør om erfaring.

Er det noen konkrete steder jeg bør søke, der de har lønnsmedarbeidere.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Du skjønner Elis31 at jeg har vært i kontakt med aetat. Og det er dem som har bedt med finne meg en praksis plass. De skal selvfølgelig godkjenne det først. Men jeg må vel først finne en da:)

Bare jeg får litt erfaring er det bra for meg. Da kan jeg lettere søke jobber der de ofte spør om erfaring.

Gå inn på Finn jobb og legg inn lønn som stikkord i søkefeltet. Da vil du få opp aktuelle jobber. Ellers kan du sende generelle søknader til større firmaer i nærheten av der du bor, og etter en ukes tid eller to kan du følge opp med en telefon og forespørre om ev. ledige jobber som passer for deg.

Du kan også registrere deg hos forskjellige vikarbyråer, men der er det nok mest aktuelt med søkere som har litt erfaring. De fleste steder vil opplæring blit gitt, så bare kast deg ut i det og søk jobber. Alle har vært nyutdannet og ferske en gang, og et sted må man begynne.

Det med praksisplass kjenner jeg ikke til. Lykke til !

skorpionfisken
Skrevet

Hvordan blir man utdannet lønnsmedarbeider?

Er ikke det en liten del av en helhet innen regnskap?

Hva med praksis i et regnskapsbyrå sånn at man får med seg andre sider av jobben?

Hos oss er det i allefall sånn at den som har ansvaret for lønnsutbetalingene også må være god i regnskap og annen saksbehandling.

Skrevet

Alle større bedrifter må ihvertfall ha det da de har mye jobb med å kjøre ut dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...