Gå til innhold

Imodium, farlig og bruke for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Imodium
Skrevet

jeg har litt panikk for at magen skal slå seg vrang på lengre turer.

den er litt ustabil.

er det farlig og ta imodium selv om man ikke har fått diare? ¨Men har litt angst for og fådet?

Er bare av og til da, men hvis ikke jeg tar det blir jeg bare tenkendes på at jeg kan bli dårlig.

Gjest Been there
Skrevet

Aner ikke om det er direkte farlig å ta for mye, men du kan for forstoppelse, og det er jammen ikke så veldig mye bedre enn diaré, spør du meg. Du føler at du har lagt på deg minst 5 kg, magen ser ut som du er 5 mndr. gravid og det føles som det ligger en stein inni.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke imodium er særlig farlig. Jeg gikk i en periode på hauger av Imodium - 8 til dagen. Og vi snakker om en periode på flere år.

Eneste som er "farlig" er at om du egentlig ikke trenger den, så kan det fort bli et motsatt problem - det stopper helt opp. Husker at ei venninne hadde litt løs mag da vi var på interrail. Jeg tok jo mine åtte, og tenkte kanskje at det holdt med et par for henne. Stakkarsen var ikke på do på ei uke etterpå ;-)

Men altså, en imodium i ny og ne gjør ingen skade. Jeg bruker ikke lengre imodium, så jeg tviler på at du blir "avhengig" av dem heller. Når jeg uten problemer har klart å gå fra 8 til dagen til ingen.

Men hvis du vil være 100% sikker på at du gjør det du bør gjøre, så ring legen din!

Skrevet

jeg tror da ikke det skulle være farlig å ta imodium innimellom. Jeg ville tro at det var mer skadelig å bruke preparater som gikk på det motsatte over lengre tid.

Noen mennesker som har fjernet tykktarm må gå daglig på imodium så...

Nei, så lenge det ikke er hver dag så tror ikke jeg det er noe farlig

Skrevet

Imodium virker ganske kontant, så en løsning er å ha det med når du er i situasjoner der du er bekymret for mageproblemer. Det funker veldig bra for meg. Jeg hadde en lang periode problemer med magen uten at de kunne finne ut noe som helst. Nå er jeg fin igjen, men jeg drar aldri på reise uten Imodium i bagen. Det gir en slags trygghet som gjør at jeg slipper å tenke på mageproblemer, og dermed blir det heller ikke noen problemer.

Dersom du skal et sted hvor det ikke finnes toaletter så bare ta en. Bare ikke kom i den situasjonen hvor du er psykisk avhengig av Imodium for å kunne fungere. Det spiller ingen rolle om du trenger Imodium eller ikke, så lenge du faktisk _tror_ det selv.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at Immodiumen skulle jeg bare kaste, for det var IKKE bra. Det stenger det inne.. Jeg fikk noe pulver som skulle blandes i en halvliter vann, det virket veldig bra! Drakk en halvliter på morgenen og da holdt jeg hele resten av dagen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...