Gå til innhold

Skjebnen til en hjemløs katt...

Anbefalte innlegg

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

Skjebnen til en hjemløs katt

To øyne fulle av angst.

En kropp så mager og liten.

Enda en dag uten fangst.

Blitt stenet og jaget.

Under en busk sitter en katt og gråter.

Tenker tilbake på de første ukene

i sitt ettårige liv.

Hvor det var varme og kjærlighet.

Der hvor det fantes en seng,

skåler med mat, en mor og glede.

Sulten gnager,kreftene forsvinner.

Kulda biter seg langt inn i hjertet.

Neste dag ser man en bylt i sneen.

Ingen bevegelse, intet liv.

Inger ser den, ingen savner den.

En liten sjel er gått til hvile,

i en verden full av godhet?

Skrevet

Huff så trist, får tårer i øynene og går og koser litt med pusen min.....

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

Heldige pusen din som har deg!!! Tenk om alle var som deg...

Får tårer i øynene og blir så glad på vegne av katten din.

Gi katten din litt ekstra kos og klapp fra meg! :)

Skrevet

Heldige pusen din som har deg!!! Tenk om alle var som deg...

Får tårer i øynene og blir så glad på vegne av katten din.

Gi katten din litt ekstra kos og klapp fra meg! :)

Takk, det skal jeg gjøre :o)

Skrevet

90% av villkattene dør om vinteren i Norge. De fleste mennesker vet det ikke, og tror i sin naivitet at en katt klarer seg selv.

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

90% av villkattene dør om vinteren i Norge. De fleste mennesker vet det ikke, og tror i sin naivitet at en katt klarer seg selv.

Ja, det er trist at det er så få som vet dette. Har også det inntrykket at folk tror katten vil klare seg selv. Hvor har de egentlig fått dette fra? Katten er et selvstendig dyr, men er ikke skapt for vårt klima. De dør ved 10 minusgrader, før dette lider de selvsagt av forfrysning, mange får luftveissykdommer, det er nesten umulig å finne mat og drikke etc etc.

Så en hjemløs katt engang som byttet på hvilket ben det skulle stå på for det var så kaldt på bakken, det var såvidt blitt minusgrader... Så da kan man jo tenke seg når vinteren for alvor setter igang. Tror ikke vi kan ane hva de går igjennom.

Vi alle vet hvordan det er å fryse og det er ikke akkurat behagelig...

Skrevet

Ja, det er trist at det er så få som vet dette. Har også det inntrykket at folk tror katten vil klare seg selv. Hvor har de egentlig fått dette fra? Katten er et selvstendig dyr, men er ikke skapt for vårt klima. De dør ved 10 minusgrader, før dette lider de selvsagt av forfrysning, mange får luftveissykdommer, det er nesten umulig å finne mat og drikke etc etc.

Så en hjemløs katt engang som byttet på hvilket ben det skulle stå på for det var så kaldt på bakken, det var såvidt blitt minusgrader... Så da kan man jo tenke seg når vinteren for alvor setter igang. Tror ikke vi kan ane hva de går igjennom.

"Katten er et selvstendig dyr, men er ikke skapt for vårt klima."

Det er vel litt avhengig av type katt?

Men ellers er jeg ikke uenig i det du skriver.

Skrevet

Tåredryppende innlegg.

Skal kjøpe noe godt til pusen min i dag, ta den inn fra vinterkulda,når jeg er hjemme og kose litt ekstra med den.

laguna1365380434
Skrevet

Stakkars pus! Jeg får helt tårer iøynene,jeg er så bløt når det kommer til dyr!

Folk behandler katter innimellom helt forjævlig..Jeg skjønner ikke at det går an..!

Jeg jobbet litt for dyrebeskyttelsen i Oslo for noen år tilbake..Der fikk man se mye trist, og hvor lett folk kvitter seg med dyrene sine på den mest barbariske måten. Selv det var mange solskinnshistorier også..om katter som fikk nye hjem og helt nue liv.

Det mest hjerteskjærende jeg så mens jeg jobbet der var når vi skulle ut å prøve å få tak i en katt som gikk ute og holdt på å fryse ihjel..Tynn og flokete..Katten hadde helt tydelig hatt et hjem engang,hun kom bort til oss, koste, spiste av det vi hadde med...Men ville ikke bli med oss.. Stadig var hun borte og slikket på noe is, en slags isvull..vi skjønte ikke hvorfor, kanskje hun var tørst? Så vi ga henne noe å drikke. Det hjalp ikke, hun gikk stadig bort til det samme stedet på isen. Og da så vi det..Under isen lå da to halvstore kattunger som hadde frøset ihjel! :-( Det var sååå trist..!

Stakkars pusemoren som sørget for katrtungene sine! heldigvis fikk hun et godt hjem ikke så mange uker etterpå,men det var en de mest hjerteskjærende historiene jeg har sett!

Jeg håper virkelig folk blir snillere med dyrene sine snart. Jeg skal hvertfall ut og kjøpe en ekstra godbit til mine søte kattepuser etterpå!

:-)

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

Tåredryppende innlegg.

Skal kjøpe noe godt til pusen min i dag, ta den inn fra vinterkulda,når jeg er hjemme og kose litt ekstra med den.

Blir så glad og rørt når jeg hører om katter som har det godt!!! Gi katten din masse kos og klapp fra meg!!!

Glad det finnes sånne som deg!!!:-)

Skrevet

Blir så glad og rørt når jeg hører om katter som har det godt!!! Gi katten din masse kos og klapp fra meg!!!

Glad det finnes sånne som deg!!!:-)

Takk;)

Og jeg som tok den inn i mitt hus, etter at naboen ville kvitte seg med den i høst.

Hver gang den hører stemmen til naboen, løper den for livet.....Aner ikke hva den katta har opplevd jeg?

Katt med personlighet. Litt skvetten, vil ikke ligge i fanget (noe jeg er vant til at katter gjør) Men når jeg sitter i sofaen med knærne bøyd, kommer den krypende og vil ligge tett inntil.

Ja, jeg er glad i dyr. Har alltid vært det. Hater å se dyreprogram på tv. Hater å se at andre dyr blir drept, enten det er av sine egne eller av mennesker.

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

Takk;)

Og jeg som tok den inn i mitt hus, etter at naboen ville kvitte seg med den i høst.

Hver gang den hører stemmen til naboen, løper den for livet.....Aner ikke hva den katta har opplevd jeg?

Katt med personlighet. Litt skvetten, vil ikke ligge i fanget (noe jeg er vant til at katter gjør) Men når jeg sitter i sofaen med knærne bøyd, kommer den krypende og vil ligge tett inntil.

Ja, jeg er glad i dyr. Har alltid vært det. Hater å se dyreprogram på tv. Hater å se at andre dyr blir drept, enten det er av sine egne eller av mennesker.

Sikker på at naboen ikke kan ha vært mye snill med denne katten når den løper for livet bare den hører stemmen. Så godt at den kunne få bo hos deg!!! ;)

Jeg har selv tatt til meg to hjemløse katter. Den ene levde på nåde og sprang hvileløst rundt i gatene der vi bodde før. Nå har vi hatt den i snart 13 år. :) Aldri i livet om noen av mine katter skal få oppleve å bli kastet ut.

Den andre fant vi på senhøsten for to år siden, sammen med moren og søsteren under noen busker. De var veldig utmagra, forfrosne og sky. Vi fikk tilslutt fanget dem og tok dem alle til Dyrebeskyttelsen. Søsteren fikk de gitt bort ganske raskt, men moren var så dårlig og skadet av kulden at de bare måtte avlive henne. Den andre skulle vi ta med hjem for å temme, men vi ble så glad i henne og så redd for at hun ikke skulle få noe godt og stabilt hjem at vi tok henne til oss selv. Det var en utfordring å temme henne, men nå er hun blitt en kjælen og trygg katt. Hun er enda litt skvetten for brå lyder, men det er en enorm forandring fra slik hun var, så det er så godt å se henne trives.

Er sikker på at med tid og tålmodighet og ikke minst masse kos og kjærlighet vil katten din etterhvert komme til deg for å ligge i fanget ditt.

Lykke til videre med deg og pusen din!!! :)

Skrevet

ser alle de andre begynner å kose med katten sin når de leste dette. Skulle jeg også gjort om jeg hadde hatt en, men jeg er allergisk :( Men jeg er forferdelig glad i dyr!

Gjest taansvarforkattene
Skrevet

ser alle de andre begynner å kose med katten sin når de leste dette. Skulle jeg også gjort om jeg hadde hatt en, men jeg er allergisk :( Men jeg er forferdelig glad i dyr!

Hmm, det var jo trist at du var allergisk, men sånn er det visst her i denne verden. Ville du gjerne hatt katt? :)

Kjenner ei lita jente som ønsker seg så veldig, veldig en liten katt, men hun er også allergisk. Synd at det er slik!

Hm...

Skrevet

Synes det er rart at folk ikke har fått med seg det nå, ettersom det hvert eneste år skrives artikler i avisene om de stakkars kattene som blir forlatt bl a i forbindelse med ferier.

Men enten så leser ikke folk aviser, ellers så driter de i det de leser??

Trist.

Skrevet

Trist :-(

Nå skal jeg gå og kose ekstra med mine to puser som ligger i sofaen og maler...

Skrevet

Hmm, det var jo trist at du var allergisk, men sånn er det visst her i denne verden. Ville du gjerne hatt katt? :)

Kjenner ei lita jente som ønsker seg så veldig, veldig en liten katt, men hun er også allergisk. Synd at det er slik!

Hm...

Skulle gjerne hatt katt ja, og hund også forsåvidt. Men det måtte vært innekatt, for jeg hadde vært fra meg av bekymring om den hadde gått ut alene, hehe. De "tøffe" guttene jeg gikk på barneskole med har gjort mye fælt med katter de har funnet, tatt livet av flere på forferdelige måter. Og for ikke å snakke om at den kan bli overkjørt!

Jeg trosser allergien og koser med katter jeg treffer når jeg er ute og går, eller hos folk jeg er på besøk hos. Tar litt tid før reaksjonen kommer, og det er verdt det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...