Gå til innhold

Dere som stemte SV ved forrige valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det dette dere ønsket?:

* Tvinge sosialklienter og arbeidsledige til å jobbe for trygden.

* Kutt i sykelønnen.

* Øke egenandelene i helsevesenet.

* Bygge ned landbruksstøtten.

* Avskaffe kontantstøtten i år.

* Innføre skatt på barnetrygden.

* Stimulere til kommunesammenslåinger.

* Ikke si nei til all privatisering.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143373

Jeg stemte ikke SV selv, men synes noen av disse punktene kan være fornuftig.

Men var det slike ting de gikk til valg på? Eller er det noen som føler seg "lurt"?

Fortsetter under...

Gjest det minste av flere onder
Skrevet

Jeg stemte SV, er imot de fleste av de nevnte punktene - men er ikke så naiv at jeg tror det ville blitt bedre med noen Høyre-regjering, nei. Da ville det blitt enda verre i den retningen.

Skrevet

Jeg stemte SV, er imot de fleste av de nevnte punktene - men er ikke så naiv at jeg tror det ville blitt bedre med noen Høyre-regjering, nei. Da ville det blitt enda verre i den retningen.

Hvorfor tror du det?

Skrevet

Hvorfor tror du det?

Tror du IKKE at en høyrevridd regjering ville vært mer høyrevridd enn en venstrevridd?

Skrevet

Tror du IKKE at en høyrevridd regjering ville vært mer høyrevridd enn en venstrevridd?

Det verste med et "høyrevridd" SV er at de ikke like godt evner å se konsekvensene av deres høyrevridning, og derfor ikke klarer å gjøre andre nødvendige tiltak.

Skrevet

Jeg stemte SV, og er fortsatt stolt av det.

Til opplysning er VG en høyrevridd avis, og H gjør som kjent alt de kan for å ødelegge for den nye Regjeringen, som samarbeider med SV.

Annonse

Skrevet

Man kan jo ikke like alt som partiet mener heller. man må jo bare finne det partiet man er mest enig med.

Stemmer nok ikke på alle velgere da. Frp'ere er vel gjerne noe fanatiske, ikke alle, men maange;)

Skrevet

Dette er en positiv effekt ved SV's gjesteopptreden i regjeringskontorene.

De har lært at de ikke kan si ja til alt, og må prioritere. De har videre lært at det ikke gir særlige utslag på statsbudsjettet å ta fra "de rike" og at beskatning av personer og foretak har sine klare begrensinger. De har sikkert også lært at nye avgifter får utslag som de kanskje ikke hadde tenkt på.

I det hele tatt vitner dette notatet om at SV har hatt godt av månedene med voksenopplæring.

De naivister som stemte på illusjonistene i SV ved siste valg, får heller ta et oppgjør med seg selv.

Skrevet

Dette er en positiv effekt ved SV's gjesteopptreden i regjeringskontorene.

De har lært at de ikke kan si ja til alt, og må prioritere. De har videre lært at det ikke gir særlige utslag på statsbudsjettet å ta fra "de rike" og at beskatning av personer og foretak har sine klare begrensinger. De har sikkert også lært at nye avgifter får utslag som de kanskje ikke hadde tenkt på.

I det hele tatt vitner dette notatet om at SV har hatt godt av månedene med voksenopplæring.

De naivister som stemte på illusjonistene i SV ved siste valg, får heller ta et oppgjør med seg selv.

Det blir noen elefanter som må svelges for ganske mange ja.

Men de lærer fort i det sentrale SV - det skal de ha "ros" for:-)

Så spørs det bare hvor populært det blir for grasrota i SV.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...