Gå til innhold

husker du

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva som er i din frys?

Jeg trodde den ene var tom faktisk, men den inneholdt kalkun-rester fisk og reker.. som måtte rett i søppelen pga strømbrudd. kjipt.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet hva jeg har der som kan brukes, også vet jeg at jeg har mye rart nedi der som aldri kommer til å bli spist, men jeg har bare ikke orket å rydde.

Skrevet

Æsj.....!

Husker en gang frysen til min far gikk i stykker. Foreldrene mine hadde stekt 950 sildekaker, i tillegg var det noen hummere der + masse fisk og masse syltetøy - alt måtte rett i søpla :-(

Da jeg var liten, var det en gang strømbrudd mens vi var på ferie. Husker DEN suppa med ødelagt mat da vi kom hjem.... Men mamma fikk det dekket på forsikringen. Husker godt at hun skrev opp alt som var der, og sjekket priser på det på butikken.

Og ja - jeg har ganske god oversikt over hva som er i frysen. Hadde ut av alt her i høst og tinte den av. Kastet en del, bl.a. en haug med eggeplommer som var flere år gamle....

Skrevet

Æsj.....!

Husker en gang frysen til min far gikk i stykker. Foreldrene mine hadde stekt 950 sildekaker, i tillegg var det noen hummere der + masse fisk og masse syltetøy - alt måtte rett i søpla :-(

Da jeg var liten, var det en gang strømbrudd mens vi var på ferie. Husker DEN suppa med ødelagt mat da vi kom hjem.... Men mamma fikk det dekket på forsikringen. Husker godt at hun skrev opp alt som var der, og sjekket priser på det på butikken.

Og ja - jeg har ganske god oversikt over hva som er i frysen. Hadde ut av alt her i høst og tinte den av. Kastet en del, bl.a. en haug med eggeplommer som var flere år gamle....

du, hva skulle du brukt eggeplommene til ? :)

Skrevet

Jeg vet hva jeg har der som kan brukes, også vet jeg at jeg har mye rart nedi der som aldri kommer til å bli spist, men jeg har bare ikke orket å rydde.

Det er et tiltak ja. Jeg har lenge tenkt at den måtte tines pga altfor mye is, men jøssda, nå er det gjort :)

Gjest LucySky
Skrevet

Det er et tiltak ja. Jeg har lenge tenkt at den måtte tines pga altfor mye is, men jøssda, nå er det gjort :)

Vi har to frysere, en i kjelleren som er nesten bare gubbens domene, og en oppe som jeg har litt peiling på.

Gubben, som er svært flink til grunnleggende matlaging, altså ting fra bånn av, har diverse umerkete (ofte) steinharde greier i "sin" fryser. Av og til er det urgamle rester av gryteretter, av og til er det nydelig skinkeknokesuppe med erter. Og av og til plommer og rips den engang var ment å lage noe av. Og nedfryst kraft. Og Gud veit. Men ofte blir det altså veldig godt, det det blir.

Men veldig nedtur når han henter opp noe som skulle være hønsefrikasse men viser seg ved tining av en som er sulten å være for eksempel gammel og glemt og vond bønnestuing.

Annonse

Skrevet

du, hva skulle du brukt eggeplommene til ? :)

Søstera mi og mannen hadde diverse prosjekt for noen år siden, og ett av dem var å bake 20-30 kransekaker til jul og ved konformasjonstider og selge dem. De skulle ikke bruke eggeplommene og ville kaste dem. Jeg syntes det var for galt og sa at jeg kunne bruke dem i kaker og is og omeletter - men det ble det ikke noe av.

Så etter to-tre år i min frys, ble de kastet :-(

Skrevet

Jeg har full peiling på hva jeg har i frysen ja. Da jeg flyttet bestemte jeg meg for å kjøpe en av de minste fryseboksene, for å unngå at mat blitt glemt. Det har skjedd altfor mange ganger før. Så jeg har lært av mine feil!

Skrevet

Ja, jeg vet hva jeg har i fryseren. Har ikke så mye oppi der for tiden

Skrevet

Vi har kun sånn liten fryser som er på toppen av kjøleskapet, og allikevel har jeg ikke peiling. Finner stadig ting som skulle vært kasta for lenge siden, eller som jeg helt hadde glemt at vi hadde. Fiskegrateng feks, å da ble jeg glad, hehe :D

Skrevet

Vi har kun sånn liten fryser som er på toppen av kjøleskapet, og allikevel har jeg ikke peiling. Finner stadig ting som skulle vært kasta for lenge siden, eller som jeg helt hadde glemt at vi hadde. Fiskegrateng feks, å da ble jeg glad, hehe :D

rene kinder egget hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...