Gå til innhold

Han føler at jeg holder ham fast

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mil1365380270

Du kan ikke nekte folk å gjøre noe. Bare appellere til de gode følelsene for å få medhold når du er uenig i noe. Blir du aldri tatt hensyn til og lider under det, må du vurdere om du vil bli i forholdet.

Han kan være et egoistisk svin eller du en kontrollerende sutrekopp, umulig å si når du sier så lite :-)

Gjest trist i dag

Det er vanskelig å gi deg råd når du sier lite.

Jeg sier ifra om han vil kjøpe noe (hobby) som jeg synes er for dyrt, og ejg sier gjerne først ja om han vil ut en kveld og så nei. Jeg vil at vi skal være sammen hjemme, mens han heller vil på pub. Så tenker jeg: hvorfor vil han sitte på en pub med fremmede menn heller enn å være her med meg? Jeg forstår at han trenger å komme seg ut, men hvorfor er det slik at han ikke er fornøyd her hjemme? Jeg klager nok mye, for det er jeg som må tenke på alt her. Siden vi har et barn liker jeg å være hjemme i helgene når vi ikke jobber. Han er misfornøyd og føler at han må be om lov til diverse, men alikevel gjør han som han vil, og da blir det litt krangling. Han er mye med på ting sammen med arbeidskamerater, så han gjør ting uten meg. På lørdag kranglet vi etter en fest, for han samler opp ting og så kommer det fram når han er full. Jeg må vite hva ejg skal gjøre! Det går ikke at han føler seg bundet her, men jeg orker heller ikke at han har sitt liv og jeg mitt. Om du forstår? Vi har mye tid sammen altså.

Jeg sier ifra om han vil kjøpe noe (hobby) som jeg synes er for dyrt, og ejg sier gjerne først ja om han vil ut en kveld og så nei. Jeg vil at vi skal være sammen hjemme, mens han heller vil på pub. Så tenker jeg: hvorfor vil han sitte på en pub med fremmede menn heller enn å være her med meg? Jeg forstår at han trenger å komme seg ut, men hvorfor er det slik at han ikke er fornøyd her hjemme? Jeg klager nok mye, for det er jeg som må tenke på alt her. Siden vi har et barn liker jeg å være hjemme i helgene når vi ikke jobber. Han er misfornøyd og føler at han må be om lov til diverse, men alikevel gjør han som han vil, og da blir det litt krangling. Han er mye med på ting sammen med arbeidskamerater, så han gjør ting uten meg. På lørdag kranglet vi etter en fest, for han samler opp ting og så kommer det fram når han er full. Jeg må vite hva ejg skal gjøre! Det går ikke at han føler seg bundet her, men jeg orker heller ikke at han har sitt liv og jeg mitt. Om du forstår? Vi har mye tid sammen altså.

Du får legge frem det økonomiske på en diplomatisk måte. Forklare ham at dersom han bruker så og så mange tusen på hobbyen sin nå så har dere ikke råd til neste strømregning...

Og det er i grunnen ikke rart det blir krangling ut av det når du sier ja i det ene sekundet og nei etterpå. Hold deg til det du sier og si det du mener med en gang.

Hei du :)

Kom bare til å tenke på en ting når jeg leste innlegget ditt... Du sier at det hender du sier ok først men ombestemmer deg etterpå. Tror kanskje du bør prøve å være litt konsekvent, enten ja eller nei. Det sliter på å forholde seg til mennesker som ikke klarer å bestemme seg. (Har selv vært oppi et liknende forhold.)

Tenk deg følgende selv:

Du ymter frampå om at du har veldig lyst til at han skel være hjemme, han sier ja. Men nei igjen dagen etterpå. Da blir du skuffet, ikke sant? Så prøver du å vri på det: han sier at han har lyst til å møte gutta på puben førstkommende fredag, du sier først ok. Han innstiller seg p det, også ombestemmer du deg og sier nei... Resultatet er trolig at han føler seg enda mer "bundet" og begrenset av deg...

Kunne det kanskje vært en ide å avtale at dere har et visst antall helger (/kvelder) sammen hjemme? -Sånn at du også vet hva DU har å forholde deg til og kan forberede deg mentalt på det? Kanskje kunne du invitere en venninde de(n) kvelden(e)? Jeg tror i alle fall ikke at det å først si ja for så å si nei er noen god ide på sikt -For da ender det vel uansett med dårlig stemning om han først blir hjemme "fordi han ikke fikk lov" av deg, gjør det ikke?

Annonse

Jeg tror det blir mye konflikter hvis du synes han skal være hjemme hver helg. Selv om dere har barn kan dere fint gå ut sammen eller hver for dere en helg iblant for eksempel hver lønningsdag. Da antar jeg at dere ikke har en nyfødt baby. Det kan være litt kjedelig å sitte hjemme helg etter helg og se på tv når dere er unge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...