Gå til innhold

hva ville dere gjort i denne situasjonen? (testsituasjo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et dilemma nå. Skal teste fem barn med noen barntester som vi har gått igjennom på studiet. Fikk endelig testet en noe motvillig barn på en test, mot at jeg lokket henne med en gave etterpå.

Fikk fullført hele testen utenom en deltest, som jeg tror var valgfritt (er ikke hundre prosent inni testen)

Problemet var at på en av deltestene så glemte jeg å ta tiden på henne. Den oppgaven skal jeg skrive hvor lang tid hun brukte. Har forstått det slik at hun ikke får bonuspoeng for hvor lang tid hun bruker på den deltesten.

Skal se over den deltesten, men tror ikke at hun gjorde det noe særlig bra. Det gikk fort og gæli for å si det slik.Hun er bare 4 år også og det er ikke forventet at de skal gjøre det veldig bra på den oppgaven.

Dilemmaet mitt er, skal jeg bare sette på en fiktert tid hun brukte på den oppgaven?

Skal jeg levere det inn uten å skrive tid, og håper at de godkjenner det likevel?

Kan ikke la henne ta testen på nytt heller. Jeg dro mange timer for å få testet dette barnet og tanken på at dette ikke er noe jeg kan levere inn gjør meg....ja

Hva ville dere gjort? (hvis dere forstår problemstillingen)

Er det veldig galt om jeg setter en tid på Ca 10 sekunder som jeg trodde hun brukte på hver oppgave?

Eller hva er å betrakte som fusk i denne sammenhengen?

Er litt i villrede nå

Fortsetter under...

Gjest surreal
Skrevet

hmm.. kinkig!

Etisk sett ville jeg ikke fiktert noe i testen.. Og det mest riktige ville vel vært å etterprøve akkurat denne deltesten for å være sikker. Det er ikke noen som kan gjøre det for deg der barnet bor da?

All etikk satt til side, så VET jeg selv at det kan være fort gjort å glemme slike "småting". Så lenge du har gjort alle de andre deltestene på en skikkelig måte, og denne deltesten ikke har stor betydning for barnets score generelt, tror jeg at jeg ville skrevet et "middels/standard" tidsbruk. Vel og merke om barnet ikke skilte seg VESENTLIG ut ved å bruke veldig lang eller veldig kort tid på deltesten.

Skrevet

hmm.. kinkig!

Etisk sett ville jeg ikke fiktert noe i testen.. Og det mest riktige ville vel vært å etterprøve akkurat denne deltesten for å være sikker. Det er ikke noen som kan gjøre det for deg der barnet bor da?

All etikk satt til side, så VET jeg selv at det kan være fort gjort å glemme slike "småting". Så lenge du har gjort alle de andre deltestene på en skikkelig måte, og denne deltesten ikke har stor betydning for barnets score generelt, tror jeg at jeg ville skrevet et "middels/standard" tidsbruk. Vel og merke om barnet ikke skilte seg VESENTLIG ut ved å bruke veldig lang eller veldig kort tid på deltesten.

nei, jeg bor i Oslo så det er ingen andre der borte som har kompetanse til å utføre denne testen der borte. Ikke har de lov til å gjøre det heller.

dette er personer som jeg ser veldig sjeldent også

Men denne testen er noe vi bare skal utføre for å få trening i å teste, og har ikke noen betydning for barnet i det hele tatt. Poenget var at vi skulle finne noen barn som var normale i forhold til språkutvikling og vanlig utvikling generelt.

Det er meningen at vi skal levere inn 5 slike testresultater til vurdering, og vi må ha bestått disse for å få gå opp til eksamen.

må sjekke først om hun har klart oppgaven. om hun har fått null poenget på det meste av denne deltesten så er det grunnlag for å avbryte testen. Og da får hun ikke noen skåre på det.

Gjest surreal
Skrevet

nei, jeg bor i Oslo så det er ingen andre der borte som har kompetanse til å utføre denne testen der borte. Ikke har de lov til å gjøre det heller.

dette er personer som jeg ser veldig sjeldent også

Men denne testen er noe vi bare skal utføre for å få trening i å teste, og har ikke noen betydning for barnet i det hele tatt. Poenget var at vi skulle finne noen barn som var normale i forhold til språkutvikling og vanlig utvikling generelt.

Det er meningen at vi skal levere inn 5 slike testresultater til vurdering, og vi må ha bestått disse for å få gå opp til eksamen.

må sjekke først om hun har klart oppgaven. om hun har fått null poenget på det meste av denne deltesten så er det grunnlag for å avbryte testen. Og da får hun ikke noen skåre på det.

Ok... Ja, det er kanskje greiest å score hele testen først og se hva slags resultat du kommer frem til.

Men så lenge dette bare er en oppgave (for din del), tror jeg ikke jeg ville gjort så mye mer enn å sette resultatet på "norm", om du ikke husker at det var voldsomt avvik fra normalen.

Jeg har vært med å screene (vi får ikke kalle det "testing") barn med bla. 'Askeladden'. Enkelte av deltestene kan være vanskelig å gjøre på riktig måte, men så lenge det ikke har hatt betydning for sluttscoren, har vi valgt å se gjennom fingrene med det. Dessuten er det bare en screening, og gir bare en indikasjon om hvordan "ståda" er.

Vanligvis får nok ikke EN deltest så store konsekvenser for det totale resultatet..

Håper du finner ut av det! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...