Gå til innhold

Karbonader i fryseren - er de spiselige nå?

Anbefalte innlegg

Gjest takker og bukker for svar
Skrevet

Jeg fryste ned en plastpose med noen karbonader før sommmeren. De har hele tiden ligget i fryseren. Det er en viss mulighet for at fryseren ikke har vært like kald hele tiden, men har ikke merket noen skader på f.eks. kyllingen som ligger der.

Er disse karbonadene for gamle nå? Ser ikke noe spesielt utenpå posen. Orker ikke spise dårlig kjøtt :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har spist karbonader som har ligget ganske lenge i fryseren (ca 7-9 mnd). Jeg ble ikke dårlig av å spise de.

Skrevet

Ja, det regner jeg da med! Det er jo gått mindre enn et år, og de fleste kjøttvarer holder seg jo over et år i frysen!

Skrevet

Jeg har spist karbonader som har ligget ganske lenge i fryseren (ca 7-9 mnd). Jeg ble ikke dårlig av å spise de.

En kompis som er kokk sa engang at kjøtt som har ligget i fryseren inntil et halvt år er helt ok, vanligvis tåler det å ligge lengre også, men profesjonelle bruker det altså innen 6 mndr.

Skrevet

En kompis som er kokk sa engang at kjøtt som har ligget i fryseren inntil et halvt år er helt ok, vanligvis tåler det å ligge lengre også, men profesjonelle bruker det altså innen 6 mndr.

Vanligvis så rekker jeg å spise ting i fryseren innen kort tid. Dette var da jeg bodde på hybel og fant igjen posen rett før jeg skulle flytte (Delte fryser med 3 andre).

Smaken var kanskje tapt seg litt, men var fullt spiselige.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det spørs litt på typen kjøtt, magert kjøtt tåler å ligge lenge, har hørt mange lar vilt ligge i opptil flere år.

Er kjøttet fettblandet og i tillegg bearbeidet tåler det neppe å ligge så lenge. Men et halvt år i dypfryser tåler det nok, vil jeg anta.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...