Gå til innhold

Barn som flytter mellom foreldrene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at barna flytter fram og tilbake mellom foreldrene da foreldrene er skilte? (Uansett om de har "vanlig" samvær eller bor annenhver uke hos hver av foreldrene)

Fortsetter under...

Skrevet

Det må vel være opp til barna, de er vel velkommen begge steder så lenge det føles naturlig. Har venner som her delt ansvar for barna, og vanligvis avtar det av seg selv når de kommer i tenårene, da blir det liksom viktigere å være med venner enn å flytte frem og tilbake mellom mor og far, selv om de selvfølgelig har god kontakt allikevel. De velger gjerne å bo mest hos den av foreldrene som er nærmest vennene.

Skrevet

Da jeg ble 16-17 år tror jeg ikke vi var så ofte hos pappa lenger i helgene. Min søster er tre år yngre, og hun sluttet vel omtrent samtidig med meg, tenker jeg.

Det ble heller til at han kom hjem til oss slike at vi traff ham der.

Søstera mi er stemor til ei på 13, og det går nok ikke så lang tid før hun kutter de obligatoriske pappa-besøkene... Det frister mye å være sammen med vennene i helgene...

Skrevet

Det må vel være opp til barna, de er vel velkommen begge steder så lenge det føles naturlig. Har venner som her delt ansvar for barna, og vanligvis avtar det av seg selv når de kommer i tenårene, da blir det liksom viktigere å være med venner enn å flytte frem og tilbake mellom mor og far, selv om de selvfølgelig har god kontakt allikevel. De velger gjerne å bo mest hos den av foreldrene som er nærmest vennene.

Ja, det er det jeg har tenkt også. Her bor foreldrene så nære at det ikke påvirker hvilke venner barnet er sammen med.

Lurer bare på hvor lenge han gidder.... og hva som er "vanlig" hos andre.

Gjest Dropper nicket akkurat nå, jeg
Skrevet

Med mine stebarn, har det avtatt veldig med overnattingsbesøk (og forsåvidt annet besøk også) etter 16-17 år. I alle fall det yngste stebarnet (gutt),- han var nesten aldri hos oss det siste året før han flyttet av gårde - uten at det var noe uoverensstemmelse,- det bare ble sånn. Mye å gjøre etc.

Så blir det mere kontakt etter hvert når de blir ordentlig voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...