Gå til innhold

Har halvsøsken lov til å gifte seg med hverandre?

Anbefalte innlegg

Gjest halvsøsken som vil gifte seg
Skrevet

Så på doktor Phil hvor det var snakk om halvsøsken som hadde innledet et forhold og DR Phil sa at i Sverige så var det lov for halvsøsken å gifte seg

Er det lov i Norge også?

Og betyr det at de har lov å få barn også?

Noen som vet mere om dette?

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• Prozak

5

• Katt-ja

3

• favn

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man kan ikke være nærmere slektninger enn søskenbarn i norge for å gifte seg.

Skrevet

Loven sier bare at søsken ikke kan gifte seg. Jeg tipper halvsøsken også faller inn under dette.

Skrevet

Signaturen din forteller at du vil gifte deg med broren eller søsteren din. Det bør du styre langt unna, både seksuelt, følelsesmessig, i praksis for øvrig og for den saks skyld formelt - selv om dette ikke er tillatt i Norge, og det HELDIGVIS er umulig.

Skrevet

Loven sier bare at søsken ikke kan gifte seg. Jeg tipper halvsøsken også faller inn under dette.

Men hvorfor er Sverige så liberale på dette?

De må vel ha de samme problemene som vi har med søskenbarn som gifter seg med hverandre og får barn med syndromer som vi har

Hvorfor da tillate halvsøsken å gifte seg?

Skrevet

Men hvorfor er Sverige så liberale på dette?

De må vel ha de samme problemene som vi har med søskenbarn som gifter seg med hverandre og får barn med syndromer som vi har

Hvorfor da tillate halvsøsken å gifte seg?

Er du sikker på at det de sa på tv stemmer da? Jeg er ikke så overbevist om at det faktisk er sant...

Annonse

Skrevet

Signaturen din forteller at du vil gifte deg med broren eller søsteren din. Det bør du styre langt unna, både seksuelt, følelsesmessig, i praksis for øvrig og for den saks skyld formelt - selv om dette ikke er tillatt i Norge, og det HELDIGVIS er umulig.

:)

regner med at du fleiper

Men vi kan godt dole litt rundt dette om at jeg vil gifte meg med et halvsøsken.. Må bare finne ut om jeg har en halvsøsken et sted som jeg kan gifte meg med først.

Skrevet

Er du sikker på at det de sa på tv stemmer da? Jeg er ikke så overbevist om at det faktisk er sant...

nei det kan jo henne at den godeste DR Phil surrer litt. Men rart at han trakk frem Sverige

Men om noen kan finne noen lover som bekrefter eller avkrefter dette så vet man det

Jeg synes det høres utrolig ut

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er lov eller ikke, men rent medisinsk burde ikke søskenbarn få lov til å gifte seg engang etter min mening - og da slettes ikke halvsøsken!

I min manns slekt har det vært mye inngifte. De gikk bare til nabogården omtrent og giftet seg med ei kusine.... Og mange spesielle skjebner har det vært, med både psykiske og fysiske "skavanker".

Nei du - fingrene av fatet!

Skrevet

:)

regner med at du fleiper

Men vi kan godt dole litt rundt dette om at jeg vil gifte meg med et halvsøsken.. Må bare finne ut om jeg har en halvsøsken et sted som jeg kan gifte meg med først.

Kunne det være en ide å kalle deg noe annet enn 'halvsøsken som vil gifte seg' dersom du faktisk ikke er halvsøsken som vil gifte deg?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er lov eller ikke, men rent medisinsk burde ikke søskenbarn få lov til å gifte seg engang etter min mening - og da slettes ikke halvsøsken!

I min manns slekt har det vært mye inngifte. De gikk bare til nabogården omtrent og giftet seg med ei kusine.... Og mange spesielle skjebner har det vært, med både psykiske og fysiske "skavanker".

Nei du - fingrene av fatet!

pussig at diskusjonen tok en slik vending, at det nå ble tolket som om det var jeg som ønsket å gifte meg med et halvsøsken!!!!!

ja da

Man kan lage en signatur som forteller hva tråden handler om, eller man er anonym av ulike grunner

Skrevet

pussig at diskusjonen tok en slik vending, at det nå ble tolket som om det var jeg som ønsket å gifte meg med et halvsøsken!!!!!

ja da

Man kan lage en signatur som forteller hva tråden handler om, eller man er anonym av ulike grunner

Mente ikke å være så krass. Så etter mitt innlegg at du ikke mente det det så ut til å være: en som virkelig ønsket å gifte seg med sitt halvsøsken.

Dårlig valg av nick da :-)

Skrevet

Kunne det være en ide å kalle deg noe annet enn 'halvsøsken som vil gifte seg' dersom du faktisk ikke er halvsøsken som vil gifte deg?

nicket mitt viste bare hva tråden handlet om, siden jeg ønsket å være anonym

Den sier da ikke at jeg ønsker å gifte meg med et halvsøsken, bare teamet for tråden.

Annonse

Skrevet

Mente ikke å være så krass. Så etter mitt innlegg at du ikke mente det det så ut til å være: en som virkelig ønsket å gifte seg med sitt halvsøsken.

Dårlig valg av nick da :-)

istedenfor å velge et vanlig navn som nick så satte jeg dette som nick, da den sier hva tråden handler om..

spørsmålet var om det var lov eller ikke..

laguna1365380434
Skrevet

Nei,selvsagt er det ikke det,det er ikke engang sikkert en får gifte seg med sin fetter/kusine (selvom den slags ekteskap ikke er HELT uvanlige) om en måtte ønske,det er for nært og en kan få rare barn! ;-)

Før i tiden måtte en vel søke kongen, gud vet hvordan det egentlig er nå.

Skrevet

nicket mitt viste bare hva tråden handlet om, siden jeg ønsket å være anonym

Den sier da ikke at jeg ønsker å gifte meg med et halvsøsken, bare teamet for tråden.

Tja.. Temaet for tråden står jo i overskriften. :o)

Skrevet

Fant dette på nettet:

"Äktenskap får inte ingås mellan dem som är släkt med varandra i rätt upp- och nedstigande led, eller är helsyskon. Halvsyskon får inte gifta sig med varandra utan tillstånd av regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer."

Så de kan tydeligvis søke om dette... Om det ville blitt innvilget,- tja..

Skrevet

Nei,selvsagt er det ikke det,det er ikke engang sikkert en får gifte seg med sin fetter/kusine (selvom den slags ekteskap ikke er HELT uvanlige) om en måtte ønske,det er for nært og en kan få rare barn! ;-)

Før i tiden måtte en vel søke kongen, gud vet hvordan det egentlig er nå.

Husker jeg og fetteren min var "forelsket" i hverandre da vi var 5-6-7 år. Vi spurte foreldrene våre om vi kunne gifte oss når vi ble voksne, og da sa de at vi måtte spørre kongen først :-)

Det artige er at han jeg faktisk giftet meg med, har samme navn som fetteren min, og det gjorde forloveren min stort poeng av i talen sin! Jeg visste allerede fra jeg var 5 år at jeg skulle gifte meg med "S" :-)

Skrevet

Tja.. Temaet for tråden står jo i overskriften. :o)

men nicket mitt avspeilet også et tema. istedenfor å kalle meg Anne 2006 etc, så valgte jeg å kalle meg det som var temaet for tråden også

Og da tenkte jeg på det faktum at det er noen søskenbarn som ønsker å gifte seg. Slik som jeg så på tv. Ikke at det var jeg som ønsket å gifte meg med en eventuell halvbror

må bare le av dette. Det blir for absurd. Hadde ikke tenkt at tråden skulle ta en slik vending

Skrevet

Fant dette på nettet:

"Äktenskap får inte ingås mellan dem som är släkt med varandra i rätt upp- och nedstigande led, eller är helsyskon. Halvsyskon får inte gifta sig med varandra utan tillstånd av regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer."

Så de kan tydeligvis søke om dette... Om det ville blitt innvilget,- tja..

Huff da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...