Gå til innhold

Har du vært i Disney World?

Anbefalte innlegg

Gjest Lisan12
Skrevet

Jeg forsøker å komme inn på Disneys hjemmesider, men maskinen min vil ikke det i dag.....

Så lurer jeg, hvor ligger egentlig Disney World? Jeg skal til Orlando i juni, og lurer på om jeg er i nærheten da...?

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen
Skrevet

Jeg var der for maaaange år siden og i Orlando. Kan absolutt anbefales!

Skrevet

Jepp, disney world ligger i Orlando, og det gjør også Sea World, og Universal studio parkene. I orlando finnes haugevis av sånt, og en kan holde på i parker i flere uker...

Skrevet

Du er da mitt i smørøyet når det gjelder de ulike parkene.

Men det er mye å velge i, så gjør en god vurdering i forkant når det gjelder hvilke parker dere ønsker å besøke. (Hvor gamle er dere, hva ønsker dere av opplevelser etc)

Kjøp så et "pass" som gir dere muligheten til å besøke flere av parkene over flere dager.

Det er maaange penger å spare på det:-)

ps: besøker dere Sea World (kan absolutt anbefales), så sørg for å få et stempel når dere går ut. Da kan dere komme tilbake gratis en dag til innenfor neste uke eller noe slikt. Og det er en park som du ikke rekker over på en dag.

Gjest Lisan12
Skrevet

Du er da mitt i smørøyet når det gjelder de ulike parkene.

Men det er mye å velge i, så gjør en god vurdering i forkant når det gjelder hvilke parker dere ønsker å besøke. (Hvor gamle er dere, hva ønsker dere av opplevelser etc)

Kjøp så et "pass" som gir dere muligheten til å besøke flere av parkene over flere dager.

Det er maaange penger å spare på det:-)

ps: besøker dere Sea World (kan absolutt anbefales), så sørg for å få et stempel når dere går ut. Da kan dere komme tilbake gratis en dag til innenfor neste uke eller noe slikt. Og det er en park som du ikke rekker over på en dag.

Vi skal på bryllupsreise til Karibien, så vi seiler fra Orlandpo en søndag, og tenkte å være noen dager i Orlando først.

Vi er i 30 årene, men utrolig barnslige og elsker karuseller..... :-)

Skrevet

Vi skal på bryllupsreise til Karibien, så vi seiler fra Orlandpo en søndag, og tenkte å være noen dager i Orlando først.

Da er dere i ferd med å kopiere meg:-) Skal dere på cruice også?

Selv har jeg vært i Florida/Carribean flere ganger (5 til nå), og synes det er et av verdens beste feriesteder.

Men hold dere unna selve "Disney parken" som heter Magic Kingdom (med Donald Duck, Langbein og alle disse figurene etc).Den er for de små barna. Men Walt Disney World har andre og bedre parker også.

Som f.eks: Epcot, Disney-MGM Studios, Animal Kingdom. Og Downtown Disney om dere ønsker en tur på kino, shopping, restaurantbesøk eller en pub - i utpreget Disney omgivelser:-)

For de store barna så har du andre og vel så bra "theme-parks" som Islands of adventure (et MUST hvis dere liker ville "rides" av forskjellig slag!), Universal Studios, SeaWorld, Discovery Cove mm.

Har vært på alle de ovennevnte, og det er ren morro for "voksne barn".

Det er også helt supert å dra på dykke/snorkleturer i Florida - aller helst med utgangspunkt i Key Largo.

Liker dere å fiske, så er havfiske-mulighetene store.

Og så er ikke minst vestkysten av Florida verdt en uke eller to - for ikke å snakke om å bruke en dag i Everglades.

Så nå er det like greit å forlenge ferien med det samme:-) Hvis ikke så drar dere sikkert tilbake igjen til neste år....he-he

Annonse

Gjest Jeg vil også!!!
Skrevet

På seaworld kan man svømme med delfiner eller dykke i bur ned til hai:)

Koster da selvfølgelig noen kroner.

Skrevet

Jeg har vært i Disney Wold, Sea World og Universal Studios, alle ligger i Orlando :)

Skrevet

Jeg har vært i Disney Wold, Sea World og Universal Studios, alle ligger i Orlando :)

jeg har vært i Disney Land og synes vel ikke at det var så imponerende, mest for småbarn. Er disney World det samme, eller har de flere attraksjoner der?

Skrevet

Du er definitivt i nærheten. Disney World ligger i Orlando.

Du kan glede deg, det er helt utrolig morsomt der. Men du trenger flere dager for å få med deg alt.

Det er 4 temaparker + 2 vannparker som inngår i Disney World.

I MAgic Kingdom trenger du minst 2 dager for å få med deg alt.

Epcot 1 dag.

Animal Kingdom 1 dag.

MGM Studios 1 dag.

I tillegg har Universal Studios også temapark i Orlando. Med andre ord - masse å oppleve!

Skrevet

jeg har vært i Disney Land og synes vel ikke at det var så imponerende, mest for småbarn. Er disney World det samme, eller har de flere attraksjoner der?

Disney World er mye større og består bl.a av Epcot Sentre også. Jeg synes Universal Studios passer bedre til voksne, veldig mye kult der. Og Sea World er bare helt fantastisk!!

Gjest Elextra
Skrevet

Seile fra Orlando?

Pussig, ettersom Orlando ikke ligger ved kysten.

Annonse

Skrevet

Jeg har vært der og det ligger i Orlando, absolutt verdt å dra innom:-)

Gjest Lisan12
Skrevet

Seile fra Orlando?

Pussig, ettersom Orlando ikke ligger ved kysten.

Fly til Orlando og seile fra Port Canaveral.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...