Gå til innhold

kjærlighetssorg vs nyforelsket

Anbefalte innlegg

Vi er en liten vennegjeng som har kjent hverandre endel år som skal på en tur sammen til helgen. Nå har det seg slik at ei av jentene (A) akkurat har blitt brått dumpa etter et kort og intenst forhold og har en fryktelig kjærlighetssorg. I tillegg er to av oss andre temmelig nyforelsket (i hverandre) etter å ha vært veldig gode venner i mange år.

Jeg fortalte det til A som hadde en blandet reaksjon; glad på våre vegne som har funnet hverandre og passer så godt sammen, og trist fordi hun ikke takler å se forelskede mennesker, nå som hun er så trist selv. Hun var fryktelig flau når hun sa hun vurderte å ikke bli med, men hun visste ikke om hun ville utsette seg selv for smerten ved å se oss sammen.

Hva syns dere? Egoistisk eller ok å sette oss i en situasjon hvor vi må vurdere om en av oss skal bli igjen istedet (siden hun hadde hatt så godt av en tur)? Om vi alle drar vil vi jo selvfølgelig begrense oss og ta så mye hensyn vi klarer, men vi er fryktelig forelska nå og det kan bli hardt å la være å ta på hverandre og sende kjærlige blikk på tvers av rommet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215328-kj%C3%A6rlighetssorg-vs-nyforelsket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at A har det fryktelig vondt, men jeg antar at hun er voksen og hun må bare innse at livet går videre for andre selv om det sikkert ikke virker som det gjør det for henne akkurat nå.

Dra alle sammen og prøv å hold dere litt i skinnet mens hun er innen synsvidde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...