Gå til innhold

Kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Gjest risotto?
Skrevet

Går det an lage risotto med kun kjøttdeig og ingenting annet? Har ikke lyst til å gå ut å handle nå ;)

Fortsetter under...

Gjest risotto?
Skrevet

Risotto uten ris, mener du?

Oj, nei kjøttdeig og ris ;)

Gjest høres godt ut
Skrevet

Oj, nei kjøttdeig og ris ;)

Det går nok fint! Du kan f.eks. ta i mais eller løk om du har det.

Gjest risotto?
Skrevet

Det går nok fint! Du kan f.eks. ta i mais eller løk om du har det.

Hvordan lager jeg det? Har du en oppskrift? Eneste grunnen til at jeg tenkte på risotto var pga eneste jeg har er kjøttdeig og ris ;) Har løk, hvitløk og tomater også.. Hvis det hjelper noe.. Ikke prøvd å lage risotto før nemlig!

Gjest høres godt ut
Skrevet

Hvordan lager jeg det? Har du en oppskrift? Eneste grunnen til at jeg tenkte på risotto var pga eneste jeg har er kjøttdeig og ris ;) Har løk, hvitløk og tomater også.. Hvis det hjelper noe.. Ikke prøvd å lage risotto før nemlig!

Stek kjøttdeig. Ha i løk og det du vil (tomater+kanskje et par spiseskjeer vann). Kok ris. Bland alt sammen.

Annonse

Skrevet

Stek kjøttdeig. Ha i løk og det du vil (tomater+kanskje et par spiseskjeer vann). Kok ris. Bland alt sammen.

Jeg pleier å surre risen sammen med løk, og så koke den i buljong. Steker kjøttdeig og blander inn tomat, blander alt sammen. Det er godt med revet ost i også.

Gjest risotto?
Skrevet

Jeg pleier å surre risen sammen med løk, og så koke den i buljong. Steker kjøttdeig og blander inn tomat, blander alt sammen. Det er godt med revet ost i også.

Surre risen sammen med løken? Rett fra posen, uten å koke den først? Det skjønte jeg ikke.. Kan du forklare bedre? Takk :)

Skrevet

Surre risen sammen med løken? Rett fra posen, uten å koke den først? Det skjønte jeg ikke.. Kan du forklare bedre? Takk :)

Ja, uten å koke den først. Så koker jeg ris/løk-blandingen i buljong. Blir kjempegodt!

Gjest risotto?
Skrevet

Ja, uten å koke den først. Så koker jeg ris/løk-blandingen i buljong. Blir kjempegodt!

Hvordan buljong og hvor mye bruker du?

Skrevet

Hvordan buljong og hvor mye bruker du?

Dobbelt så mye vann som ris, og så etpar teskjer med buljongpulver. Tar det på øyemålet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...