Gå til innhold

Kan sykemelding tilbakedateres?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan løse det
Skrevet

Hvis man har en sykemelding som utløper la oss si på tirsdag, men så får man ikke nye legetime før onsdag. Kan legen da tilbakedatere en dag, slik at arbeidsgiver ikke mister perioden sin?

Fortsetter under...

Skrevet

Et par dager går bra, men de har ikke lov å tilbakedatere lengre enn det.

Skrevet

Ved fortsettelse på sykemelding går det bra, men ikke førstegangs sykemelding...

Skrevet

Ved fortsettelse på sykemelding går det bra, men ikke førstegangs sykemelding...

Åjoda, min gamle fastlege tilbakedaterte førstegangs sykemeldinger for meg, det er jo ikke alltid man er i stand til å komme seg til lege første sykedag.

Skrevet

Åjoda, min gamle fastlege tilbakedaterte førstegangs sykemeldinger for meg, det er jo ikke alltid man er i stand til å komme seg til lege første sykedag.

klart hvis det er en helg, og man har bestilt akutt time, så kan kanskje enkelte leger skrive ut sykemelding. Jeg fikk ikke da pga jeg brukte egenmelding først, så kontaktet lege. Han skrev ut fra den dagen jeg var hos ham. De er nå rare de legene da :)

Skrevet

klart hvis det er en helg, og man har bestilt akutt time, så kan kanskje enkelte leger skrive ut sykemelding. Jeg fikk ikke da pga jeg brukte egenmelding først, så kontaktet lege. Han skrev ut fra den dagen jeg var hos ham. De er nå rare de legene da :)

Min gamle fastlege var svært slepphendt med sykemeldinger...

Hvordan min nye er vet jeg ikke, har heldigvis ikke hatt behov for å teste det ut. :o)

Annonse

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Når det gjelder videreføring av en sykemelding, er det overhode ikke noe problem.

Skrevet

Min gamle fastlege var svært slepphendt med sykemeldinger...

Hvordan min nye er vet jeg ikke, har heldigvis ikke hatt behov for å teste det ut. :o)

bank i bordet.

Skrevet

Det er nye regler. Nå kan de ikke tilbakedatere lenger.

Skrevet

På nye sykmeldinger (førstegangs for den aktuelle sykdommen) kan man ikke tilbakedatere, det er riktig. Da må man bruke egenmeldinger fram til du kommer deg til legen.

Men dette gjaldt en forlengelse av en pågående sykmelding. Det går fint.

Skrevet

På nye sykmeldinger (førstegangs for den aktuelle sykdommen) kan man ikke tilbakedatere, det er riktig. Da må man bruke egenmeldinger fram til du kommer deg til legen.

Men dette gjaldt en forlengelse av en pågående sykmelding. Det går fint.

Svaret mitt gjaldt Lillemus' kommentar om førstegangs sykemeldinger :-)

Petrine Eiffel
Skrevet

De kan det, hvis du har vært i kontakt med legen på første sykedag, men at legen ikke har time til å ta imot deg. Da kan sykemeldingen tilbakedateres til første sykedag (den dagen du tok kontakt med legen første dag).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...