Gå til innhold

Kaster dere

Anbefalte innlegg

Gjest Pinsetten
Skrevet

Holder på å rydde litt. Har bl.a. funnet kondolansekort fra mine foreldres begravelse.

Gjemmer dere på sånne eller kaster dere?

Fortsetter under...

Skrevet

De fra min mors begravelse har ligget her et par år og de blir liggende en stund til. Er litt lei meg for at konfirmasjonskortene hennes ikke ble tatt vare på da barndomshjemmet gikk ut av familien for noen år siden - jeg elsket å se på dem da jeg var liten.

Skrevet

De fra min mors begravelse har ligget her et par år og de blir liggende en stund til. Er litt lei meg for at konfirmasjonskortene hennes ikke ble tatt vare på da barndomshjemmet gikk ut av familien for noen år siden - jeg elsket å se på dem da jeg var liten.

Det synes jeg du må avgjøre om du vil se på de igjen. For etterkommere tenker jeg at det vil være mange ukjente navn, hvis ikke noen har skrevet noen veldig personlige hilsener som kan si noe om hvordan personen var.

Den beste ryddesetningen synes jeg er at minner sitter i hodet, og på tingene man tar vare på. Dermed trenger man bare å ta vare på det man har veldig lyst til selv, og man må ikke for å minnes noen.

Skrevet

Det synes jeg du må avgjøre om du vil se på de igjen. For etterkommere tenker jeg at det vil være mange ukjente navn, hvis ikke noen har skrevet noen veldig personlige hilsener som kan si noe om hvordan personen var.

Den beste ryddesetningen synes jeg er at minner sitter i hodet, og på tingene man tar vare på. Dermed trenger man bare å ta vare på det man har veldig lyst til selv, og man må ikke for å minnes noen.

Glemte selvfølgelig et ikke. Minnene sitter i hodet, og IKKE nødvendigvis i ting.

Gjest for vi "glemmer" fort ...
Skrevet

Jeg setter de inn i permen min. Jeg har en perm for hvert år med betalte regninger, lønnsslipper, forsikringspapirer og diverse papirer, her setter jeg også inn sangene fra begravelsene jeg har deltatt i.

Og jeg må si at det er mer enn en gang jeg har leita i permer for å finne ut hvilke årstall den og den døde .....

Annonse

Skrevet

Har alltid tatt vare på kondolansekort og kort i det hele tatt. Slikt kaster jeg aldri, for det er minner jeg vil gjemme på.

Skrevet

Kunne aldri ha kastet slikt. Bare vissheten om at jeg kan titte i dem er nok, for enda har jeg ikke sett.

Men så er det foreløpig litt for nært også.

Bedra å ha men ikke bruke enn å angre på å ha kastet.

Skrevet

Jeg setter de inn i permen min. Jeg har en perm for hvert år med betalte regninger, lønnsslipper, forsikringspapirer og diverse papirer, her setter jeg også inn sangene fra begravelsene jeg har deltatt i.

Og jeg må si at det er mer enn en gang jeg har leita i permer for å finne ut hvilke årstall den og den døde .....

En minneperm hørtes jo lurt ut.

Skrevet

Finnesa det sånne som deg???

Gjest Pinsetten
Skrevet

Takk for svar alle, det ble til at jeg samlet alt i en liten eske. Jeg får heller kaste noe annet ;)

Gjest for vi "glemmer" fort ...
Skrevet

Finnesa det sånne som deg???

Ja, her er jeg :o), må ha orden i "sysakene" veit du.

Annonse

Skrevet

Akkurat det ville jeg nok spart på. Men ellers kaster jeg ivrig. Spart på noen bursdagkort poden har fått. Men kan jo ikke spare på 15 stk fra hvert år!??!?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...